morfologia

1. Data: 2002-08-12 18:15:39

Temat: morfologia
Od: "Irek Sosnowski" <s...@g...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co to są MAKROCYTY? co to znaczy "pojedyńcze makrocyty nadbarwliwe?"
Czy wskaznik MCV wynoszący 104,9 H fl powinien mnie zaniepokoić? O czym on
swiadczy?

2. Data: 2002-08-12 19:29:57

Temat: Re: morfologia
Od: "KM" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Irek Sosnowski" <s...@g...onet.pl> napisał w wiadomości
> Co to są MAKROCYTY? co to znaczy "pojedyńcze makrocyty nadbarwliwe?"
> Czy wskaznik MCV wynoszący 104,9 H fl powinien mnie zaniepokoić? O czym on
> swiadczy?

O niedokrwistosci makrocytowej.
Najczesciej z niedoboru witaminy B12 i/lub kwasu foliowego. Ale moga tez byc
inne przyczyny takiej niedokrwistoisci.

Chris

3. Data: 2002-08-12 20:10:30

Od: "Irek Sosnowski" <s...@g...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik KM <k...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:aj9
2t0$5aa$...@n...tpi.pl...

> [...]
> inne przyczyny takiej niedokrwistoisci.
>
> Chris
>
> dzięki, a co powiesz o PLT wynoszącym 461 K/ul?
Irek

4. Data: 2002-08-12 20:22:03

Od: "KM" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik KM <k...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:aj9
> 2t0$5aa$...@n...tpi.pl...

> on

> byc

Nie znam normy stosowanej w laboratorium, w ktorym robiles ten wynik (a
normy sa rozne w kazdym laboratorium, zalezne od metody analitycznej,
sprzetu na jakim wykonywane jest badanie)

W przyblizeniu mozna jednak powiedziec, ze liczba plytek krwi (PLT) jest w
twoim przypadku na granicy normy lub nizeznacznie powyzej niej.

5. Data: 2002-08-12 21:05:47

Od: "Mariusz Maksiński" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KM" <k...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> W przyblizeniu mozna jednak powiedziec, ze liczba plytek krwi (PLT) jest w
> twoim przypadku na granicy normy lub nizeznacznie powyzej niej.

Zgadza sie.
Najczęściej makrocyty nadbarwliwe o średniej objętości krwinki (MCV) powyżej
100 spotykany często jest w niedokrwistości Addisina-Biernera lub w
niedokrwistościach z niedoboru żelaza (lub kwasu foliowego).
Mariusz Maksiński - Technik Analityki med.

prosba-wyniki badan
Zmiana temperatury
Tegretol
Test Ciazowy