mosty

1. Data: 2004-05-19 14:27:24

Temat: mosty
Od: "Kalik" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam taki problem. Nie mam górnej czwórki (wiadomo uśmiech niezbyt
efektowny). Chcę sobie zrobić implant, ale moja dentystka odradza mi to ("bo
efekt estetyczny jest niezadowalający") i zaproponowała mi, że zrobi mi most
przy czym szkoda szlifować trójki bo jest ładna i w związku z tym chce mi
osadzić most na piątce i szóstce. Zacząłem się nad tym zastanawiać, bo
wiadomo, że różnica w cenie między implantem a mostem zasadnicza. Ale nie
słyszałem, żeby most był osadzany na drugim i trzecim zębie, raczej na
pierwszym i trzecim (tj. bezpośrednio sąsiadujace z ubytkiem). Do tego ta
piątka i szóstka, na których most ma być osadzony są zębami z dużymi
plombami.
Mam generalnie zaufanie do swojej dentystki, ale coś mi tu nie gra. Czy ktoś
mi może odpowiedzieć czy aby taki projekt nie zawiera wad?

2. Data: 2004-05-19 22:32:43

Temat: Re: mosty
Od: "dyzio" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kalik" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> Mam taki problem. Nie mam górnej czwórki (wiadomo uśmiech niezbyt
> efektowny).
*4-ki to najczęsciej tracone zęby po 6-tkach

>Chcę sobie zrobić implant, ale moja dentystka odradza mi to ("bo
> efekt estetyczny jest niezadowalający")

*Zależy od wykonania nadbudowy protetycznej. Z implantami wiążą sie inne
dużo gorsze powikłania . Odradzałbym również ....

>i zaproponowała mi, że zrobi mi most
> przy czym szkoda szlifować trójki bo jest ładna i w związku z tym chce mi
> osadzić most na piątce i szóstce.
*Bardzo dobrze. Często wykonuje się most "wiszący" osadzony na piątce
ze wsparciem w postaci "łapki " na trójkę .Badź mosty klejone -bez
szlifowania (mają jednak swoje wady a sa droższe)
Wciągnięcie szóstki zabezpiecza przed siłą wyważającą działającą
bezpośrednio na piątkę

> Do tego ta
> piątka i szóstka, na których most ma być osadzony są zębami z dużymi
> plombami.

*A to już wymaga stwierdzenia czy zęby 5 i 6 sa martwe czy żywe.
Dlaczego ? A to dlatego ,że duża plomba to pojęcie względne.
Ząb pod koronę protetyczną ( a na takich są osadzane mosty)
ma mieć "zdrowy mocny środek" czyli może być polepiony naokoło
ale w środku jest zdrowa zębina , lub -co go kwalifikuje do wkładu-
był leczony kanałowo i właśnie ten środek (aby dostać si ę do kanałow
jest wypełniony plombą . Po oszlifowaniu ścian zęba zostanie tylko ta
plomba i wsparcie dla korony żadne.

> Mam generalnie zaufanie do swojej dentystki, ale coś mi tu nie gra. Czy
ktoś mi może odpowiedzieć czy aby taki projekt nie zawiera wad?

*Jest jak zwykle kilka rozwiązań takiego problemu , to wydaje mi się
całkiem sensowne.
--
POZdrawiam
Adam

3. Data: 2004-05-20 13:08:28

Od: "Kalik" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> był leczony kanałowo i właśnie ten środek (aby dostać si ę do kanałow
> jest wypełniony plombą . Po oszlifowaniu ścian zęba zostanie tylko ta

Właśnie chodzi o to, że piątka i szósta są na 100% martwe i kanały są
wypełnione, bo pamiętam to. Czy w takiej sytuacji w ogóle się nie nadają
jako wsparcie dla mostu?
Jakie z implantami wiążą się "dużo gorsze powikłania"?

4. Data: 2004-05-22 00:57:59

Od: "dyzio" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

*Witam !

> Właśnie chodzi o to, że piątka i szósta są na 100% martwe i kanały są
> wypełnione, bo pamiętam to. Czy w takiej sytuacji w ogóle się nie nadają
> jako wsparcie dla mostu?

*Eee, dlaczego? jeśli nie maja zmian okołowierzchołkowych ,są przeleczone
prawidłowo i mają drożne kanały to kwalifikuja sie pod wkłady
koronowo-korzeniowe (co podraza imprezę ale i tak nie wychodzimy
poza cenę implantu:-)) Podstawa to RTG zębów.Inaczej się nie
(powinno) robi(ć)

> Jakie z implantami wiążą się "dużo gorsze powikłania"?

*Oj, tu należy sie ździebko zagłębić w anatomię i fizjologię przyzębia.
Normalny ząb wystaje sobie w najbardziej zakaźne środowisko
zewnętrzne jakie występuje w organizmie.(jama ustna zawiera więcej
gatunków i rodzajów bakterii niż kał !)
znaczy: część zęba tkwi sobie w kości czyli w organizmie część wystaje
do jamy ustnej.Połączenie obu środowisk jest chronione przez pewne
struktury obronne dziąsła , które zapobiegają wnikaniu bakterii wgłąb
przyzębia (do kości zębodołu) .

I teraz : robimy implant .Twór całkowicie sztuczny (ceramika , tytan itp.)
który również jest mostem między oboma środowiskami , ale niestety bez
ochronnych struktur przyzębia. Jednym słowem bakterie mają wolną
i nieskrępowaną drogę bezpośrednio do kości.
Niepowodzenia implantologii stomatologicznej wiążą sie nie tyle ,zatem ,
z odrzuceniem implantu ( organizm tego nawet nie zauważa -przyjmuje to
jako fragment kości i się z tym zrasta) ile z zakażeniem i zapaleniem kości.
I wtedy jest przechlapane . bo usunąć implant zrośnięty z kością to
zabieg dłutowania . zakażenie kości sasiędnich zębów i bardzo
możliwa ich utrata.
(o to najgorsze i najczęstsze powikłanie opisałem )
Jednak nie dzieje sie tak bez przyczyny, ale o tym za chwilę .

{implanty wymyślono generalnie dla ludzi z bezzębiem w żuchwie
ot żeby było na czym protezę zaczepić . Potem zaczęto wskazania
rozszerzać na pojedyńcze zęby . potem całe grupy ,itd.
Potem był szał !
I kasa niemożebna :-))
Potem przyszło opamiętanie i zaczęto wskazania ograniczać .
Dlaczego?Otóż ze względu na w/w powikłania = procesy sądowe.

(cały czas pisze o USA ,które sa poniekąd wykładnią standardów
tomatologii )
Polska (rynek usług )jak zwykle reaguje z opóźnieniem ,dlatego w prawie
każdej gazecie dla pań i panów można przeczytać
"stracony ząb- nic to-róbcie implanty jeśli kieszeń pozwoli.)
Niektóre przychodnie tylko z tego żyją.
(podobnie w ortodoncji z aparatami stałymi jest....)
Marketing i ekonomia się kłania....
Kłocąc się z ze zdrowym rozsądkiem i sztuką medyczną .}

I tu dochodzimy przyczyny niepowodzeń .
Pierwszym i podstawowym przeciwwskazaniem do implantów jest
NIEDOSTATECZNA HIGIENA JAMY USTNEJ !
(mało- ludzie z implantami maja mieć higienę wręcz obsesyjną ,
są całe zestawy Oral Hygiene Box do pielęgnacjii implantów ,
płyny odkażające. itp.a i to nie ustrzezesz się przed choćby spadkiem
odporności po chorobie wiruswej.
Sam zabieg jest "prosty"( w sensie: trudno osobie szkolonej
i z doświadczeniem cokolwiek źle wykonać + dzisiejsza technologia i sprzęt)
Dlatego wszelkie komisje zawodowe stwierdzały nie błąd wykonania ,
a winę pacjenta w niezachowaniu zaleceń i niedostateczną higienę

Ot i tyle na temat zachwytów nad implantami
Wszelako kto mam kasę i się upiera niech robi w sprzawdzonych
przychodniach. Bedzie miał zrobione dobrze , a czy to utrzyma to już jego
ból.

--
POZdrawiam
Adam

5. Data: 2004-05-23 15:03:09

Od: "Kalik" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Serdeczne dzięki za obszerne wyjaśnienia. Teraz to rozumiem. Ale wracając do
tego mostu, to na czym ma polegać ta "łapka" na trójce? Czy będzie ona
widoczna i nie będzie przeszkadzać w utrzymaniu trójki w czystości? Aha,
może zamiast zwykłych porcelanowych koronek zrobić sobie tą koronę all
ceram, żeby korona blisko dziąsła nie ciemniała?

6. Data: 2004-05-23 23:55:56

Od: "dyzio" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Serdeczne dzięki za obszerne wyjaśnienia. Teraz to rozumiem.
*chodzi o tą świadomość właśnie

>Ale wracając do
> tego mostu, to na czym ma polegać ta "łapka" na trójce? Czy będzie ona
> widoczna i nie będzie przeszkadzać w utrzymaniu trójki w czystości?

*Widoczna nie jest ,bo jest od spodu.(chyba że chodzi ci o widoczność
bezwzględną :-)
Doczyścić trochę trudniej jest , ale od czego są nici....

>Aha,
> może zamiast zwykłych porcelanowych koronek zrobić sobie tą
>koronę all ceram, żeby korona blisko dziąsła nie ciemniała?

*One nie ciemnieją one są nieco ciemniejsze przy szyjkach , bo taka
jest technologia. Pełnoceramiczne tego nie mają to fakt.Jeśli kasa
pozwoli to czemu nie
--
POZdrawiam
Adam

Czy "motylki" stymulujące mięśnie są bezpieczne?
Okulista
poradnia internetowa {troszke OT}
Ropa pod brodą
erdic