musztarda

1. Data: 2004-06-24 21:55:35

Temat: musztarda
Od: "Yapa" <w...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Ską sie wzieła nazwa musztarda sarepska? Co oznacza srepska? moze mi ktoś
odpowiedziec na mje pytanka?

1. Data: 2004-06-24 22:07:55

Temat: Re: musztarda
Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Yapa wrote:
> Witam
> Ską sie wzieła nazwa musztarda sarepska? Co oznacza srepska? moze mi
> ktoś odpowiedziec na mje pytanka?
> pozdrawiam
===
He, he, jak byłem mały, to myślałem, że jest to musztarda saperska.

http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=55807

waldek
===

1. Data: 2004-06-24 22:08:27

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Yapa <w...@v...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cbfikp$jro$...@n...onet.pl...
> Witam
> Ską sie wzieła nazwa musztarda sarepska? Co oznacza srepska? moze mi ktoś
> odpowiedziec na mje pytanka?
> pozdrawiam

z okreslenie rosliny o nazwie gorczyca sarepska :)

"Gorczyca sarepska zawiera olejki eteryczne i glukozyd sinigrynę. Olej z
ziaren stosowany jest w przemyśle spożywczym, farmaceutycznym i
kosmetycznym, pozostałe wytłoki po sproszkowaniu używane są do produkcji
konserw."
http://www.majkowscy.neostrada.pl/kuchnia/zielnik/go
rczyca.html

"Znane są różne gatunki gorczycy - gorczyca biała (Sinapsis alba), gorczyca
czarna (Brassica nigra), gorczyca perska (Brassica eruca) oraz występująca w
Indiach - gorczyca sarepska (Brassica juncea). "
http://www.kamis.pl/x.pro/ModSpices/ShowSpice/8/

agataw

1. Data: 2004-06-25 05:14:44

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cbfikp$jro$1@news.onet.pl>, "Yapa" <w...@v...pl>
wrote:

> Witam
> Co oznacza srepska?

Etymologia nie jest ca˝kiem jasna. Podobno nazwa pochodzi od miasta Sarepto, dzisiaj
Krasnoarmiejsk na Ukrainie.

W˝adys˝aw

1. Data: 2004-06-25 07:24:40

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"waldek" <x...@o...pl> writes:

> He, he, jak byłem mały, to myślałem, że jest to musztarda saperska.
> http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=55807

A kremska?

MJ

1. Data: 2004-06-25 08:39:26

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <2...@c...fuw.edu.pl>,
Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

> A kremska?

Od miejscowości Krems w Austrii.

Władysław

1. Data: 2004-06-25 23:35:56

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> Od miejscowości Krems w Austrii.
>
> Władysław
===
He, he. Pacholęciem będąc to najpierw myślałem, że to od Kremla. Ale że ta
musztarda akurat łagodna jest, a nie ostra, to później od kremu tłumaczyłem
sobie.
A tu patrz, jak, w dziwny sposób nazewnictwo toruje sobie drogę. Tylko
przyklasnąć! Aż dziw człowieka bierze, że jeszcze nie zmieniono im nazw na
"ostra", "łagodna", itp.
Gdyby tak inne nazwy artykułów spożywczych (i nie tylko) trzymały się
etymologii, to życie, a przynajmniej zakupy byłyby znośniejsze i
niepotrzebnych nerwów by zaoszczędziły.
O toastach już pisałem gdzie indziej. Pomijając te bzdury, przyznam się, że
obchodząc hm (chama) coraz mniej rozumiem z nazw towarów. Czy to ja
głupieję, czy te handlowe bydlaki?

waldek
===

1. Data: 2004-06-27 17:22:34

Od: MarcinS <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek wrote:
A z Dijon ?

Marcin

1. Data: 2004-06-28 20:04:15

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

MarcinS wrote:
> waldek wrote:
> A z Dijon ?
===
To chyba stąd:
http://www.ville-dijon.fr/

waldek
===

Chcesz zarobić troche kasy, wystarczy 15 min dziennie
Musztarda slowacka Horcica??
pyzy drozdzowe
Garnki !!! Jakie najlepsze, pomożecie ??
nori + nalesniory