liczba dni na zwolnieniu w trakcie stazu

1. Data: 2002-10-22 10:14:22

Temat: liczba dni na zwolnieniu w trakcie stazu
Od: "sign" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem ciekawa, czy ktoś zna jednoznaczna intrpretacje KN roz. 3 art. 9d p.
3 i 4 dot. maksymalnego dopuszczalnego limitu trwania zwolnienia lekarskiego
podczas 2 lat i 9 miesiecy stazu?
(Przypominam: pkt 3 mowi o tym ze l a c z n i e nie moze to byc wiecej niz
3 miesiace - czy dotyczy to calego stazu?
pkt 4 - mowi o mozliwosci zwolnienia do 6 miesiecy, scislej - 5 miesiecy i
29/30 dni, ktore moga po napisaniu podania zostac doliczone do stazu)
Moje pytanie dotyczy glownie teoretycznej sytuacji - czy jesli ow w/w okres
5 miesiecy zostanie na podstawie podania pomyslnie doliczony na poczet
dodatkowych miesiecy stazu, to dolicza sie do zwolnienia takze inne dni
wolne innych (poprzednich lub nastepnych) lat stazu?

Chyb anie powinno to byc doliczane, jesli pkt 3 mowi o lacznej liczbie dni -
i liczba ta zaliczona zostanie do stazu, zas pkt 4 mowi o ciaglym okresie
zwolnienia (niezdolnosci do pracy), ktory do stazu zaliczony nie bedzie i
spowoduje jego przedluzenie o czas w/w zwolnienia.

Czy jednak pracodawca w swietle tego przepisu ma prawo nadal sumowac
zwolnienia n-la?

2. Data: 2002-10-24 13:06:54

Temat: Re:(n) liczba dni na zwolnieniu w trakcie stazu
Od: "blutka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Użytkownik "sign" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
niz
> 3 miesiace - czy dotyczy to calego stazu?

[...]

> Czy jednak pracodawca w swietle tego przepisu ma prawo nadal sumowac
> zwolnienia n-la?

3. Staż, o którym mowa w art. 9c ust. 1, przerywa się w przypadku
nieobecności nauczyciela w szkole z powodu: czasowej niezdolności do pracy
wskutek choroby, zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy oraz urlopu innego
niż urlop wypoczynkowy, trwającej łącznie dłużej niż 3 miesiące, z
zastrzeżeniem ust. 3a.

Hm...mowa tu o _przerwaniu_ stażu, i jakoś nie wyobrażam sobie, żeby można
to było interpretować jako sumowanie zwolnień lekarskich z całego okresu
.
"Łącznie dłużej niż 3 miesiące" - przerwany staż , następnie 6 miesięcy na
złożenie podania o kontynuację, w sumie daje to 9 miesięcy , które
umożliwiają ciągnięcie stażu dalej , a nie zaczynanie "polki" od
początku.

Pozdrawia
blutka

3. Data: 2002-10-24 13:23:57

Temat: Re: Re:(n) liczba dni na zwolnieniu w trakcie stazu
Od: "sign" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> złożenie podania o kontynuację, w sumie daje to 9 miesięcy , które
> umożliwiają ciągnięcie stażu dalej , a nie zaczynanie "polki" od

Nie zgadzam się z powyższym ("następnie 6 miesięcy na
złożenie podania o kontynuację, w sumie daje to 9 miesięcy"), pkt. 4 art.
9d KN mowi, że mamy 6 miesięcy na złożenie podania; ale nie jest to 6
miesiecy od zakończenia zwolnienia, tylko od "pierwszego dnia przyczyny
przerwania stazu" - a to jest równoznaczne z pierwszym dniem tego długiego
zwolnienia. Czyli zwolnienie nie moze de facto trwać wiecej niż 5 miesiecy i
29 dni, a na złożenie podania nie mamy bynajmniej 6 miesiecy czasu po
zakończeniu zwolnienia tylko od jego początku - jeśli ktoś np. miał 3
miesiące zwolnienia, ma potem już tylko 3 kolejne na złożenie podania.
Podania nie mozna też złozyć w trakcie zwolnienia. A mój problem polega na
tym, że na zwolnieniu będę ok. 6 miesiecy i kiedy wrócę z niego, nie mam juz
sznas na złozenie podania, ponieważ minie 6 miesiecy od pierwszego dnia
zwolnienia (mogłabym je "fikcyjnie" przerwać choć na 1 dzień, żeby nie było
łacznie az tylu miesięcy, jednak w Głosie Nauczycielskim, bodajże w numerze
41 z br., przeczytałam, że jeżeli zwolnienie trwa tak długo i jest ciągle
przedłużane, to przerwa w nim, nawet miesięczna, nie jest brana pod uwagę,
ponieważ wyraźnie widać łaczność zwolnień (spowodowanych tą samą przyczyną).
Tak więc problem jest nieco głebszy... szczególnie dla mnie:-(
a zaczynać "polki" (stażu) od początku w tej samej szkole już nie można...

sign

4. Data: 2002-10-24 14:48:49

Od: "blutka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ponownie witam!

Użytkownik "sign" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

To nie tak......

"4. Po ustaniu przyczyny przerwania stażu nauczyciel może złożyć wniosek o
kontynuację stażu [...]"

*masz prawo złożyć wniosek po powrocie do pracy

"W przypadku złożenia wniosku w terminie 6 miesięcy od
dnia przerwania stażu [...]"

*_od dnia przerwania stażu_ czyli po trzech miesiącach!
patrz 3 - staż przerywa się po trzech miesiącach , a nie w pierwszym dniu
zwolnienia
Czyli spokojnie masz jeszcze trzy miesiące na złożenie wniosku.

Gdzieś zresztą czytałam wypowiedź prawnika na ten temat. Odszukam i podeślę
link.

> [...]
> przedłużane, to przerwa w nim, nawet miesięczna, nie jest brana pod uwagę,
> ponieważ wyraźnie widać łaczność zwolnień (spowodowanych tą samą

Z tym się zgadzam.
Wyraźnie pisze: "po ustaniu przyczyny przerwania stażu..."

Pozdrawia
blutka

5. Data: 2002-10-24 15:41:26

Od: "sign" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "4. Po ustaniu przyczyny przerwania stażu nauczyciel może złożyć wniosek o
> kontynuację stażu [...]"
>
> *masz prawo złożyć wniosek po powrocie do pracy

czy ustanie przyczyny przerwania stazu = powrotowi do poracy?
> [...]

> zwolnienia
> Czyli spokojnie masz jeszcze trzy miesiące na złożenie wniosku.
poprzednio napisalas, ze 6... ale wiem, ze chodzilo o inne zwolnienie
kontaktowalam sie w tej sprawie z kuratorium i prawnikiem CODN-u i
interpretowali to inaczej, a mianowicie ze nie mam juz czasu na zlozenie
podania, czy wystarczy im nasze zdroworozsądkowe rozumowanie.. mnie tez sie
wydawalo ze zle to odczytuja.. :-(
> Gdzieś zresztą czytałam wypowiedź prawnika na ten temat. Odszukam i
podeślę
> link.
bede wdzieczna, jesli jakis prawnik interpretuje to korzystniej i czekam na
link :-))))

problem polega u mnie tez na tym, ze po ustaniu zwolnienia ja nie wroce do
pracy, tylko bede na urlopie macierzynskim i prawnik CODN-u poinformowal
mnie, ze nawet jesli zmieszcze sie w tych 6 miesiacach zwolnienia, to nie
moge zlozyc podania bedac na urlopie - ja natomiast sie z tym nie zgadzam,
bo KN nie formuluje nigdzie, ze po zwolnieniu mam byc w pracy, ma sie ono po
prostu skonczyc, a L-4 nie jest przeciez urlopem macierzynskim - co z tym
zrobic?

dziekuje za jasne spojrzenie na te sprawy, aczkolwiek potrzebuje chyba
czegos wiecej, bo kazdy "znawca" interpretuje to wszystko inaczej i nie chce
stanac potem oko w oko z kims, kto zintrpretuje to mniej lagodnie niz my
tutaj

dziekuje i pozdrawiam

sign

6. Data: 2002-10-24 16:07:26

Od: "Saronu" <S...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> poprzednio napisalas, ze 6... [...]

te trzy miesiące odniosłam do Twojego 6-miesięcznego zwolnienia, czyli po
powrocie zostaje Ci tylko (aż) 3 miesiące...

> [...]
po
> prostu skonczyc, a L-4 nie jest przeciez urlopem macierzynskim - co z tym

Link znalazłam i...........możesz iść spokojnie na macierzyński, to znowu
inna "piosenka"

Odpowiedź prawnika

Zgodnie z art. 9 d ust. 3a Karty Nauczyciela - w przypadku nieobecności w
pracy z powodu urlopu macierzyńskiego staż ulega przedłużeniu o czas trwania
tego urlopu.

Tak więc jak jasno wynika z zacytowanego przepisu okres urlopu
macierzyńskiego nie jest wliczany do czasu stażu. Powoduje on wydłużenie
całego okresu związanego z uzyskaniem kolejnego stopnia awansu zawodowego. Z
drugiej strony okres urlopu macierzyńskiego nie powoduje przerwania stażu i
konieczności jego powtarzania.

Inaczej jest z okresem zwolnienia chorobowego.okres nieobecności z tego
powodu w szkole nie powodujący konieczności ponownego rozpoczynania stażu
może trwać maksymalnie 9 miesięcy. ( 3 miesiące nieobecności do momentu
przerwania stażu + 6 miesięcy przerwy ). Jeżeli przed upływem tego 6
miesięcznego terminu nauczycielka złożyła wniosek o kontynuację stażu, to
nie musiała powtarzać go od początku. Podkreślam, iż do tego okresu nie jest
obecnie wliczany okres urlopu macierzyńskiego.

http://eduseek.ids.pl/artykuly/artykul/ida/1384/?AK=
2&KOD=2465&ROK=2002&NS=2

Życzę powodzenia, zwłaszcza w kwestii macierzyństwa :-)
ale nie tylko.
Napisz , jak to się w końcu rozstrzygnie, czy interpretacja przepisów była
dla Ciebie korzystna...

Pozdrawia
blutka

7. Data: 2002-10-24 17:12:32

Od: "blutka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "sign" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

Znalazłam jeszcze jeden link przy okazji. Może on rozwieje Twoje wątpliwości
.

http://eduseek.ids.pl/artykuly/artykul/ida/1384/?AK=
2&KOD=2422&ROK=2002&NS=2

blutka

8. Data: 2002-10-24 18:36:46

Od: "sign" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znalazłam jeszcze jeden link przy okazji. Może on rozwieje Twoje
> [...]
Wielkie i serdeczne dzięki, zrobię z tego paczuszkę do "walki" z dyrekcją (w
dniu pójścia na zwolnienie usłyszałam, ze staż mi przepadł na amen,
wiedziałm wtedy, że raczej nie, ale cóż jest warte moje zdanie...)
Jeszcze raz dziękuje i oczywiście poinformuję, jak to się potoczyło...

pozdr.
sign

Prace magisterskie, nowe prace w serwisie.
[spam.] sprzedam kilka ksiazek
wych.sexualne -kto prowadzi?
refleksje z Zemsty
ocena opisowa