na co umarł ... umarły?

1. Data: 2003-12-24 13:56:25

Temat: na co umarł ... umarły?
Od: "Jasek" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam gorącą prośbę.
Chciałbym się dowiedzieć, skąd można się autorytatywnie dowiedzieć, na co zmarł
pacjent, który np.
był operowany?
Czy zawsze dokonuje się sekcji zwłok, czy też w niektórych przypadkach od razu - bez
sekcji -
wiadomo na co zmarł pacjent?
I czy akt zgonu zawiera informację na co lub dlaczego pacjent zmarł?
Oraz czy ja, będąc np. członkiem rodziny pacjent i to bardzo bliskim mam prawo do
wglądu w akt
zgonu?
No i jeszcze , czy informacje w akcie zgonu, który bym ewentualnie otrzymał są tajne?

Dużo pytań, ale sprawa naprawdę jest dla mnie ważna. I z góry dziękuję za
wyczerpujące i jasne
odpowiedzi. Jasne, bo jestem laikiem w sprawach medycyny.

Elihoo

2. Data: 2003-12-24 15:38:34

Temat: Re: na co umarł ... umarły?
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jasek" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

Przyczynę śmierci określa się w karcie zgonu. Sekcję się robi, gdy nie
wiadomo na co zmarł. Jak w wyniku sekcji nie da się ustalić na co zmarł,
to zmarł na "atak serca", bo wszyscy w końcu umieramy w wyniku zatrzymania
się serca.

3. Data: 2003-12-24 23:31:11

Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
> Przyczynę śmierci określa się w karcie zgonu. Sekcję się robi, gdy nie
> wiadomo na co zmarł. Jak w wyniku sekcji nie da się ustalić na co zmarł,

A ja zapytam troche "na marginesie"... Czy czlonek rodziny zmarlego moze
niezgodzic sie na sekcje ?

4. Data: 2003-12-24 23:40:44

Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ja zapytam troche "na marginesie"... Czy czlonek rodziny zmarlego moze
> niezgodzic sie na sekcje ?

o ile mi wiadomo, to wg. przepisów nie można sie niezgodzić. ale w
większosci przypadków zwyczajowo nie robi się sekcji wbrew woli rodziny.
(ale nie dam głowy.)

5. Data: 2003-12-25 00:57:55

Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> A ja zapytam troche "na marginesie"... Czy czlonek rodziny zmarlego moze
> niezgodzic sie na sekcje ?

Może, tym nie mniej nie ma to większego znaczenia. Bez karty zgonu nie da
się pochować nieboszczyka, a karty nikt nie wypisze bez wiedzy o tym, jaka
była przyczyna zgonu. No przynajmniej nie powinien. pomijam kwestie karne
wynikające z podejrzeń o nie całkiem jasne okoliczności zejścia denata, bo
wówczas, to raczej w ogóle nikt się nie zastanawia. Lepiej zrobić sekcję,
niż nieboszczyka po kilku miesiącach wykopywać, jak jakiś kretyn napisze
anonim, że tamtego zadźgali.

6. Data: 2003-12-25 19:35:22

Temat: Odp: na co umarł ... umarły?
Od: "Anka" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oraz jeśli zmarł do 48 h od przyjecia i w jeszcze jednym przypadku, ale juz
nie pamietam dokladnie... no i jeszcze jesli pacjent objety byl jakims
specjalnym programem leczenia - to sa sekcje kliniczne.

> A ja zapytam troche "na marginesie"... Czy czlonek rodziny zmarlego moze
> niezgodzic sie na sekcje ?

Na sekcje kliniczna tak - i bardzo czesto szpital przychyla sie do prosby,
zwlaszcza jesli jest znana przyczyna i sekcja mialaby to jedynie
potwierdzic.
Nie mozna uniknac sekcji w sprawach kryminalnych.
Tyle pamietam :)
Pozdrowionka
3

7. Data: 2003-12-25 21:50:06

Od: "woo-cash" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> A ja zapytam troche "na marginesie"... Czy czlonek rodziny zmarlego moze
> niezgodzic sie na sekcje ?

Jak najbardziej może. Tylko odpowiedni wniosek należy złożyć na piśmie
(zwykle jest on podkałdany pod nos w przypadku śmieci, wystarczy podpisać).

Pozdrawiam,
Woo.

- Łukasz Dąbrowski vel Woo-cash -
http://woo.prv.pl
Rowerowe forum: http://forum.woo.prv.pl

Może ktoś pomoże - sory długie
Antybiotyk a alkohol
Kupie RU 486 - Mifegyne lub podobne
afty czy alergia??
sol w organizmie a raczej spory jego nadsmiar!!pytanie