nadżerka jak z nią żyć ?

1. Data: 2006-03-02 14:03:44

Temat: nadżerka jak z nią żyć ?
Od: "Katri" <katrinosUsUnToUsun@usun to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzień dobry grupowicze !
jestem tu nowa, ale piszę z konta mojej psiapsióły :)

wczoraj ginekolog podczas badania zauważyła
że pojawiła mi się mała nadżerka
no i :((( strasznie mnie to zmartwiło
bo podobno można od tego mieć raka szyjki macicy?
nie zaleciła mi żadnego leczenia
wiem, jednak, że istnieje możliwość wypalania i zamrażania

czy przy nadżerce mam jakoś uważać na siebie?
nie wiem kompletnie co się robi w takim przypadku?
czy to rośnie?
gdzie to jest umiejscowione?
czy to może boleć przy odbywaniu stosunku?
skąd w ogóle się to wzieło?

zaraz będę guglać, ale chciałabym się dowiedzieć
od pań, które mają coś takiego, jak to się leczy itp

wczoraj tak się tym zdenerwowałam, że już nie miałam
odwagi pogadać z lekarzem, ale dzisiaj umówiłam się na
wizytę następną żeby pogadać o tym z lekarzem

jednak do tego czasu - całe 2 tygodnie muszę przeżyć
i spróbować się nie zamartwiać :((

nie wiem czy to ważne ale mam 23 lata
mam stałego partnera
stosuję tabletki antykoncepcyjne

pozdrawiam
Magdusia

2. Data: 2006-03-02 15:39:46

Temat: Re: nadżerka jak z nią żyć ?
Od: "Jepic" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> bo podobno można od tego mieć raka szyjki macicy?
> nie zaleciła mi żadnego leczenia
> wiem, jednak, że istnieje możliwość wypalania i zamrażania

nadzerka nieleczona moze doprowadzic do raka szyjki macicy - ale nie od razu
(chodzi o to, ze sporo osob zupelnie bagatelizuje to przez lata, a wowczas
moze wlasnie tak sie skonczyc)
wiec spokojnie bez paniki, bardzo wiele kobiet dotyka ten problem i rownie
wiele ten problem rozwiazuje
trzeba po prostu poki co monitorowac
sposobow pozbycia sie tego jest wiele:
- przy pomocy tabletek - czesto dluuuugo, drogo i czesto niestety
beskutecznie - choc bezbolesnie
- poprzez jej zniszczenie - szybko i zazwyczaj problem rozwiazany raz na
zawsze (krotki prawie bezbolesny zabieg przez pochwe):
a) wymrozenie - azotem
b) wypalenie - pradem lub laserem (to drugie drozsze)

teraz zapewne spytasz dlaczego lekarka ci tego nie zaproponowala:
- jest przyjete ze nie leczy sie tego przed porodem, bo zabieg moglby
spowodowac, ze szyjka macicy bedzie sie gorzej rozwierac w pierwszej fazie
porodu (a sam porod bedzie przez to ciezszy i dluzszy)
wiec zazwyczaj leczy sie to u kobiet ktore rodzily i nie planuja dzieci

> czy przy nadżerce mam jakoś uważać na siebie?
- nic specjalnego

> nie wiem kompletnie co się robi w takim przypadku?
- nic wiecej niz to co napisalem wyzej

> czy to rośnie?
moze sie powiekszyc - dlatego nalezy monitorowac (jak napisalas masz mala)

> gdzie to jest umiejscowione?
jest kilka rodzajow nadzerek: moze byc to "zwisajacy nablonek" z szyjki
macicy lub jakby ranka w jej sciance

> czy to może boleć przy odbywaniu stosunku?
- nie powinno

> jednak do tego czasu - całe 2 tygodnie muszę przeżyć
> i spróbować się nie zamartwiać :((
nie przejmuj sie... to nic groznego ... po prostu chodz przynajmniej raz w
roku na kontrole
mozesz tez sprobowac leczenia tabletkami, ale w przypadkach jakie znam nic
to niestety nie dalo (oczywiscie sa wyjatki)

Jepic

3. Data: 2006-03-02 18:08:36

Od: "Tomasz" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wszystko sie zgadza, dodalbym tylko jedna rzecz o ktorej czesto lekarze
zapomninaja powiedziec pacjentkom: jezeli uzywasz tamponow lepiej sie z nimi
pozegnac przy tej okazji

Tomasz

4. Data: 2006-03-02 20:18:18

Od: "Zulka" <i...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> wszystko sie zgadza, dodalbym tylko jedna rzecz o ktorej czesto lekarze
> zapomninaja powiedziec pacjentkom: jezeli uzywasz tamponow lepiej sie z
> nimi pozegnac przy tej okazji

A ja jeszcze moge dodac, że nadrzerka moze sie z czasem sama wchłonąc,
prawda???
jezeli zaleczy sie stany zapalne i potafi sie pojawiac w miedzy czasie przy
stanach zapalnych ...

Mam racje??
Zullka

5. Data: 2006-03-02 22:28:15

Od: "Katri" <katrinosUsUnToUsun@usun to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzięki za odp

no ja nie rodziłam
nie wiem czy będę chciała mieć dzieci...
przy stosunkku trochę mnie boli w środku, ale nie zawsze-może to właśnie ta
nadżerka?
poza tym miewam też bóle brzucha i ostatnio obfitsze krwawienia

pozdr :)

6. Data: 2006-03-02 22:28:43

Od: "Katri" <katrinosUsUnToUsun@usun to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

nie uzywam tamponow :)

7. Data: 2006-03-02 22:29:51

Od: "Katri" <katrinosUsUnToUsun@usun to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

o jakie stany zapalne chodzi konkretnie?
stany zapalne mogą powodować nadżerkę?

8. Data: 2006-03-03 18:59:32

Od: "atupaj" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> prawda???
> jezeli zaleczy sie stany zapalne i potafi sie pojawiac w miedzy czasie przy
nie zawsze towarzyszą jej stany zapalne. I może się cofnąć samoistnie.
pozdrawiam
Anna

Proszę o interpretację wyników...
Re: Proszę o rad