nalesniki na jedna osobe

1. Data: 2002-07-22 12:39:57

Temat: nalesniki na jedna osobe
Od: "MarchEf" <b...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziendobry,

Baaaaardzo dawno nmie tu nie było :))))
Czytam sobie i czytam, i tak sobie mysle ze wiekszosc z Was gotuje stadnie,
a ja gotuje sama dla siebie, i chcialabym zrobic nalesniki dla samej siebie-
niezbyt duzo- i zastanawiam sie czy ktos z was tez robi nalesniczki tylko
dla jednej osoby- jesli tak czy moglby mi podac przepis i koniecznie
proporcje
Albo urla jesli macie to gdzies w sieci :))))

Wielkie dzieki
MarchEf

1. Data: 2002-07-22 12:45:16

Temat: Re: nalesniki na jedna osobe
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik MarchEf <b...@y...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ahgu54$oqq$...@i...cyf-kr.edu.pl...
> [...]
> proporcje
> Albo urla jesli macie to gdzies w sieci :))))

nie wygłupiaj się, po prostu zrób z dwóch jajek i już, jeszcze będziesz mieć
na śniadanko :)

wkn

1. Data: 2002-07-22 12:54:29

Od: <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

a ja robie tak:
1,5 szklanki mleka
1,5 szklanki maki
1 jajko,
troche soli, cukru pudru, proszku do pieczenia
i na sredniej patelni wychodzi 10 sztuk

Pozdrawiam
Anetta

1. Data: 2002-07-22 13:55:34

Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

MarchEf wrote:

> [...]
> niezbyt duzo- i zastanawiam sie czy ktos z was tez robi nalesniczki tylko
> dla jednej osoby- jesli tak czy moglby mi podac przepis i koniecznie

dlaczego tak mało?
przecież możesz:
a/ zaprosić jakąś koleżankę/kolegę (stołujących się w "zakładach
zbiorowego żywienia")
b/ przechować w lodówce conajmniej 2 dni i zużyć do "wariacji" naleśnikowych

a wariacji naleśnikowych jest nieskończona ilość w zależności od naszej
fantazji i potrzeb, trzeba tylko przy cieście naleśnikowym pamiętać,
żeby je przygotować bez zbyt wielkiej ilości cukru, raczej wytrawnie, że
tak powiem

kilka przykładów zastosowania naleśników:
- tort naleśnikowy - tak to funkcjonuje u nas tradycyjnie, ale ja to
nazywam "nasza lazańja"
- jako makaron do rosołu i pomidorowej
- jako "podwójny omlet" przełożone dwa placki różnymi
sosowo-mięsno-warzywnymi duszonkami plus odrobina różnych serów
złożone na pół i apetycznie przysmażone na patelni z pokrywką

możesz smażenie naleśników połączyć ze smażeniem ryby w cieście
naleśnikowym - ciasto które zostaje z usmażenia ryby zmieniasz w
naleśniki - będzie ich znacznie mniej...
...zwłaszcza jeśli kilka z nich mimochodem wpałaszujesz zaraz po
usmażeniu:-)) co jest dosyć powszechnym niezbadanym zjawiskiem.

ja zawsze smaże porcję z 3 jajek
to co zostanie rozdaj wiecznie głodnym wróblom i wróblopochodnym
pozdr
ewa

--
Dawna Kuchnia _ /_
http://www.dawnakuchnia.republika.pl ('''')

1. Data: 2002-07-22 14:08:37

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MarchEf" <b...@y...pl> napisał w wiadomości
> a ja gotuje sama dla siebie, i chcialabym zrobic nalesniki dla samej
siebie-
> niezbyt duzo- i
> MarchEf

nalesniki mozna zamrozic,
za jakis czas- bez robocizny- jak Cie najdzie - wyjmujesz...rozmrazasz i na
koniec na patelenke na masle odsmazasz

Jola L-L

1. Data: 2002-07-23 09:59:07

Od: "Asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> - tort naleśnikowy

Co to za cudo ??? Czym przkladane ?

Please .......................

Asia

1. Data: 2002-07-24 07:53:02

Od: Ean <e...@s...nie.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 23 lip 2002, you wrote in pl.rec.kuchnia:

> Co to za cudo ??? Czym przkladane ?
>
> Please .......................
>
> Asia

Ohayo
Dawno mnie nie bylo na tej grupie, wiec witam wszystkich po ponad rocznej
nieobecnosci ...

Nie wiem, jak robi taki tort kolezanka, ale ja mam na to kilka spobow

1. warstwa = smak
- smazona w kostke kielbaska (ok 2 szt)
- podduszone pieczarki (ok 1/2 kg)
- lekko przesmazona papryka, najlepiej z pomidorkami (1 duza papryka, ze 2
pomidory)
- jesli ktos lubi, to zeszklona cebulka

Uklada sie w zaroodpornym naczyniu, wysamrowanym tluszczem nalesnik -
warstwa nadzienia - nalesnik itd.
Zalewa sie sosem pomidorowym (najprosciej - puszeczka koncentratu
rozmieszana z bulionem [ szklanka wody + kostka rosolowa], do smaku sol
pieprz i mnostwo oregano ;))
Zapieka sie kilkanascie minut w nagrzanym piekarniku

2. Wszystko wymieszac
podane wyzej skladniki wymieszac, przekladac nalesniki zalac sosem,
zapiekac jak wyzej

Oczywiscie, mozliwe sa dowolne modyfikacje nadzienia, zwiazane z porami
roku itp. mozna zamiast mieska, uzyc warzyw (marchewka, groszek itp), zalac
nie czerwonym, a bialym sosem (np beszamelem) - pole dla kulinarnej
wyobrazni

Ean

--
Grzegorz.$ 2:480/130@fidonet - g...@k...net.pl
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

1. Data: 2002-07-24 09:00:53

Od: "Asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ean" <e...@s...nie.com.pl> wrote in message

> Nie wiem, jak robi taki tort kolezanka, ale ja mam na to kilka spobow
>

> Ean
Wiekie dzieki - uwielbiam nalesniki.

Asia

Lasagne - ulubiony przepis .