naproxen u dzieci

1. Data: 2003-09-15 07:29:31

Temat: naproxen u dzieci
Od: "Ewa" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

pediatra przepisuje czasem moim dzieciom naproxen 250mg w przypadku
banalnych infekcji wirusowych. Doczytalam sie, ze nie powinno sie tego leku
stosowac u dzieci ponizej 16 r. ż, ponadto, że jest to lek głownie na
choroby reumatoidalne. Czy ktoś wi coś na ten temat? Z góry dziękuję i
pozdrawiam.
Ewa

2. Data: 2003-09-15 11:24:23

Temat: Re: naproxen u dzieci
Od: "Gocha" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> stosowac u dzieci ponizej 16 r. ż, ponadto, że jest to lek głownie na
> choroby reumatoidalne. Czy ktoś wi coś na ten temat? Z góry dziękuję i

Jak moj syn (obecnie 5 lat) ma b. wysoką gorączkę i żadne specyfiki
nie potrafią jej zbić(ok.40 C) daję mu naproxen 250, ale rzeczywiście
nie jest to zbyt wskazane i staram sie to robić tylko w bardzo
uzasadnionych przypadkach. Nie zauważyłam żadnych skutków
ubocznych. Nie jestem lekarzem ale sądzę, że naproxen
na zwykłe infekje to przesada. POzdrawiam Gocha.

3. Data: 2003-09-15 20:18:46

Od: "aspirynka " <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ten lekarz to chyba milosnik naproxenu ;) w informacji o leku jest
napisane:"U dzieci poniżej 16 r.ż. lek może być stosowany jedynie w
młodzieńczym zapaleniu stawów."
jest wiele innych lekow przeciw goraczkowych(bo chyba o takie dzialanie
chodzi przy infekcjach) do stosowania u dzieci: paracetamol (syrop, czopki,
tabletki) ibuprofen( podobno silniej dziala przeciwgoraczkowo u malych
dzieci niz paracetamol i tez w roznych postaciach: zawiesina, tabletki)a w
ostatecznosci pyralginum (przy goracze powyzej 39stopni i to raczej u
doroslego stosowanie u dzieci nalezy skonsultowac z lekarzem) aaa i
najwazniejsze: nie mozna stosowac aspiryny, polopiryny itp.czyli preparatów
zawierajacych kwas acetylosalicylowy u dzieci ponizej 15 roku zycia poniewaz
grozi to stluszczeniem watroby i innymi groznymi powiklaniami!!!
pozdrawiam
aspirynka

> [...]
> ubocznych. Nie jestem lekarzem ale sądzę, że naproxen
> na zwykłe infekje to przesada. POzdrawiam Gocha.

JĘCZMIEŃ
[OT] Co to za swir?
czy to moze byc cos groznego ? - pomocy
Mechanizm omdlewania na widok krwi