Re: narodowy test inteligencji....

Data: 2003-10-14 13:10:16
Temat: Re: narodowy test inteligencji....
Od: Rafał <t...@n...pl>

Kamil wrote:

> [...]
> niespelna 14 letni brat zadzwonil do mnie i spytal mnie czy to ze zrobil 5
> na 14 znaczy ze jest ponad przecietnie glupi..... Prawde mowiac
> przerazilem sie, ze przez czyjs medialny wymysl ( i w moim mniemaniu
> nieopowiedzialny) maly czlowiek wlasnie przezyl chwile zalamania...
> (zwlaszcza ze z cala nieskromnoscia, ale i pewnoscia moge powiedziec ze
> moj brat jest ponad przecietna). Daje glowe ze takich chwil zwatpien
> jest przezywanych tysiace. Denerwuje mnie to, bo skad laik ma wiedziec ze
> tak naprawde powinno sie to rozpatrywac w odpowidenim przedziale wiekowym,

Powiedz bratu, że nie on jeden uzyskał taki wynik... Choć mnie się udało
uzyskać... 14 punktów... (rannyyy, ale debil ze mnie.......)

> Zwlaszcza, ze ten sam test robi i dojrzaly czlowiek i uczen
> podstawowki/gimnazjum..

Śmiem stwierdzić, że KAŻDY test inteligencji jest... do dupy.
Dlaczego?
Bo układa ją człowiek/zespół ludzi. Zakładając, że testy na IQ są podobne do
tych co na stronie - są one oparte o kilka elementów możliwości ludzkiego
mózgu... Ale przecież, muszą być proste, i są oparte o pewien algorytm.
Dlatego nie zdziwiłbym się wcale, gdyby ktoś nauczył się tych algorytmów na
blaszkę i zadziwił cały świat mensy itp, uzyskując na maksa punktów....

Testy, powinny być ukierunkowane na danego człowieka - badanego. I dlatego
jest niemożliwością opracowanie takich testów, które wyraziłyby wszystkie
możliwości, jakie się kryją w danym człowieku.
Ja uzyskałem: 01000/10000/11010/10110/00101/11101
Czy to znaczy, że jestem dobry z matematyki? Bzdura. Zdarzyło się, że
klikałem losowo i dziwiłem się, uzyskując punkt. Zdarzyło się też, że moje
INNE rozwiążanie, było tym, z innym wytłumaczeniem (to przy anagramach i
przy "opowieść" (wybrałem bo były 2 znaczki wystające z szeregu liter)).

A takie testy... To można sobie tylko na urodzaj kompleksów zaaplikować!

Pozdrawiam
Rafał
--

Będzie lepiej albo gorzej. Wybór należy do ciebie...