nasiona

1. Data: 2001-10-27 10:15:35

Temat: nasiona
Od: "Hyzop" <h...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam nasiona buka, orzesznika, skrzydlorzecha i cisa i zastanawiam sie, czy
moge z nich wyhodowac drzewa. Jesli ktos wie jak, i czy w ogóle, da sie to
zrobic, to bardzo prosze o pomoc.

2. Data: 2001-10-29 14:51:36

Temat: Re: nasiona
Od: "Wojtek" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hyzop" <h...@p...com> napisał w wiadomości
> Mam nasiona buka, orzesznika, skrzydlorzecha i cisa i zastanawiam sie, czy
> moge z nich wyhodowac drzewa. Jesli ktos wie jak, i czy w ogóle, da sie to
> zrobic, to bardzo prosze o pomoc.

W ubiegłym roku zebrałem nasiona buka pospolitego i zwyczajnego.
Zasiałem w donicy. Na wiosnę zakiełkowało 50% zwyczajnego i 0%
pospolitego (nie wiem dlaczego). W donicy było cały czas wilgotno.
Nasiona leżały tuż pod powierzchnią ziemi. Na wierzch położyłem
trochę liści (siałem na jesieni).
Próbowałem też cisa lecz bez skutku (wysiew w ten sam sposób co
buki). Ponoć trzeba specjalnie zaprawiać nasiona... a i tak może
zakiełkować nawet po 4 latach. Ostatecznie kupiłem "gotowy" cis
w sklepie.
Pozostałych gatunków nie miałem okazji próbować. Robiłem
eksperymenty z kasztanowcami, dębami i jesionami. Wszystkie
kiełkują jak dzikie.

Pozdrawiam i życzę sukcesów w kiełkowaniu
Wojtek

3. Data: 2001-10-30 07:44:54

Od: <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wojtek
>
> A jaka różnica między bukiem zwyczajnym i pospolitym? Chyba jest tylko jeden
gatunek - buk pospolity( z licznymi odmianami, mnożonymi wegetatywnie)
> Pozdrawiam
Hania RL

4. Data: 2001-10-31 15:54:49

Od: "Wojtek" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> gatunek - buk pospolity( z licznymi odmianami, mnożonymi wegetatywnie)

Mają inny kształt liści oraz nasiona jednych są nieco bardziej pękate
niż drugich (nie pamiętam które takie a które TAKIE). Nie jestem
jakimś ekspertem od buków. Wiem to na podstawie tego co widziałem
w parku w Kórniku (naukowcy z PAN-u na drzewach powiesili tabliczki
z opisami). Widziałem też buki, które miały bordowe liście. Nie wiem
co to za odmiana.
Pozdrawiam
Wojtek

5. Data: 2001-11-08 12:11:12

Od: Gloster <g...@m...sggw.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z tego, co mi wiadomo, buka można rozmnażać z nasion ( tak przynajmniej jest w
szkółkarstwie leśnym), natomiast co do cisa, to rozmnaża się go raczej z
sadzonek.

Wiadomość napisana przez: Hyzop:

> Mam nasiona buka, orzesznika, skrzydlorzecha i cisa i zastanawiam sie, czy
> moge z nich wyhodowac drzewa. Jesli ktos wie jak, i czy w ogóle, da sie to
> zrobic, to bardzo prosze o pomoc.

Drzewko cytrynowe?
faq i www
ogrod