nasiona na kiełki???

1. Data: 2000-03-15 07:53:52

Temat: nasiona na kiełki???
Od: "B.Z." <b...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Postanowilam zrobic sama kielki - pewnie wplyw ost.aud.TV
lubie je, a sklep z nimi mam daleko.
I choc to niby proste,mam pytania :
- czy nasiona w torebkach jesli sa zaprawione chemicznie
np. rzodkiewki, zawsze sa opisane (boje sie zatruc, oczyw.);
- czy na kielki tez nadaja sie nasiona spezredawane na nawoz zielony
na wage (wyka,seradela etc.) i czy tu tez stosuje sie zaprawianie??
- czy mi wykielkuje słonecznik niełuskany sprzedawany w celach
konsumpcyjnych (ten do siewu w torebkach to pare ziarenek);
wiem, ze moge sprawdzic....
- czemu kaza trzymac podczas kielkowania bez swiatla ,
czy nie beda te kielki biale i wyciagniete??
Pozdrawiam Grupe
nieustajaca jej czytelniczka, Barbara

2. Data: 2000-03-15 09:37:19

Temat: Re: nasiona na kiełki???
Od: "PaulCat" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik B.Z. <b...@c...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@c...com.pl...

> - czemu kaza trzymac podczas kielkowania bez swiatla ,
> czy nie beda te kielki biale i wyciagniete??

Hej,
Nie kaza trzymac bez swiatla, tylko bez BEZPOSREDNIEGO naslonecznienia.
Pzdr
PaulCat

3. Data: 2000-03-15 16:32:49

Temat: Odp: nasiona na kiełki???
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

>na wage (wyka,seradela etc.) i czy tu tez stosuje sie

Jesli to ta sama wyka, ktora znam, to stosuje sie ja jako rosline pastewna -
dla bydla. Moze przemysl, czy na pewno chcesz takie kielki??

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

4. Data: 2000-03-15 20:07:02

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wybierz się na wieś, wysęp garść pszenicy od rolnika.
Właśnie, trzeba już postarać się o wielkanocną "trawę".

--
Pozdrowienia
p...@r...pl

5. Data: 2000-03-16 21:04:55

Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wybierz się na wieś, wysęp garść pszenicy od rolnika.
> Właśnie, trzeba już postarać się o wielkanocną "trawę".
Najlepsza ta ze sporyszem (takie rude plamki) odlot taki, że
hejjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
jjjjjjj!
pozzzzddddddrrrrrrrrrrrrrr,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
jjjjjjjjjjjjjjjjjeeeeeeeeeeerz.

6. Data: 2000-03-17 06:55:09

Od: "Joanna Pampuch-Wolak" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć
Kiedyś oglądałam program o hodowli kiełek. Może nie dotyczy bezpośrednio
twojego pytania, ale może ci się przydać.
Ja mam specjalne "urządzenie" do hodowli kiełek. Jeżeli takowego nie masz,
bierzesz słoik, sypiesz nasiona, przykrywasz gazą, wlewasz wody, potrząsasz
i wylewasz wodę. I tak co dzień.
Nasiona, które stoją w cieniu wytwarzają więcej witamin z grupy B.
Jeżeli chodzi o nasiona, ja kupuję je w sklepie ze zdrową żywnością.
Pozdrawiam
Joanna

7. Data: 2000-03-17 07:33:21

Od: "PaulCat" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam, ale czy kielki powinny stac w sloiku przykrytym gaza, ale bez
wody??? Czy caly czas powinny byc w wodzie ktora nalezy, powiedzmy, dwa razy
dziennie zmieniac? Na opakowaniu kielkow, ktore kupilem bylo to troche
niejasno opisane.
---=<< PaulCat >>=---
p...@p...com.pl

Użytkownik Joanna Pampuch-Wolak <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...vogel.pl...

8. Data: 2000-03-17 12:51:36

Od: "aMiraK" <a...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
razy
> dziennie zmieniac? Na opakowaniu kielkow, ktore kupilem bylo to troche
Sloik przykrywasz gaza i przytrzymujesz za pomoca gumki.
2 x dziennie pluczesz, po wylaniu wody sloik do jakiegos kubeczka dnem do
gory, opierasz o sciane, coby sie nie przewracal, a powietrze przez gaze
dochodzilo do nasion.

pozdrawiam
Mira :)

9. Data: 2000-03-17 12:51:37

Od: "aMiraK" <a...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> - czy na kielki tez nadaja sie nasiona spezredawane na nawoz zielony
> na wage (wyka,seradela etc.) i czy tu tez stosuje sie zaprawianie??
Doskonale sa kielki z lucerny . Ja kupuje na wage, nie wiem,czy sa
zaprawiane, ale jeszcze sie nie strulam, wiec pewnie nie.

> - czy mi wykielkuje słonecznik niełuskany sprzedawany w celach
> konsumpcyjnych (ten do siewu w torebkach to pare ziarenek);
> wiem, ze moge sprawdzic....
Chyba nie, on jest jakos preparowany chyba (po smaku wyglada, ze w wysokiej
temperaturze)
A swoja droga kielki slonecznika sa niezbyt smaczne dla mnie.

Pozdrawiam
Mira :)

10. Data: 2000-03-17 13:15:45

Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przepraszam, ale czy kielki powinny stac w sloiku przykrytym gaza,
lepsza rurka fermentacyjna,

ale bez
> wody??? Czy caly czas powinny byc w wodzie ktora nalezy,
z dodatkiem cukru i drożdży

powiedzmy, dwa razy
> dziennie zmieniac?
a bój się Boga, dopiero po 6-8 tygodniach,

Na opakowaniu kielkow, ktore kupilem bylo to troche
> niejasno opisane.
i słusznie, bo to rozwija wyobraźnię;

ale na dobre piwo irlandzkie to te kiełki należy trochę przepalić...
Jeszcze się coś pamięta z czasów kartkowych!

Pozdrawiam, jerz

polecam ksiazke
Funkia
Roze na balkon