nauki przedmalzenskie -platne???

31. Data: 2006-03-02 12:45:14

Temat: Re: nauki przedmalzenskie -platne???
Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Małgorzata Krzyżaniak" <z...@t...eu.org> napisał w
wiadomości news:slrne0dou2.7u9.zuzanka@zuzanka.kofeina.net...
> [...] Ale to niestety bierzesz w bundlu ze ślubem kościelnym.
> Czy są idiotyczne, czy nie.

Ale to jest nie fair :) (btw zastanawiam się, czy tak zwani Oni zdają sobie
sprawę z tego, co się czasem w ich imieniu wygaduje...) Tak czy inaczej nie
w tym rzecz - można nie odczuwać potrzeby dostania bubla w transakcji
wiązanej z jak najbardziej pożądanym towarem pełnowartościowym i wyłącznie o
to mi chodziło. No wiesz, film oglądam, ale "Pani Domu" czytać naprawdę nie
chcę ;D

> IMO mniej szkodliwe jest niemanie ślubu kościelnego ;-)

Tu już się nie podejmuję dyskutować :)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

32. Data: 2006-03-02 12:47:53

Od: "Topino" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Moczulski" <a...@d...pl> napisał w wiadomości

> Zwykły to się bierze w swojej parafii, znając reguły i wymagania
> dotyczące chętnych do zawarcia katolickiego ślubu.

--- no rzeczywiscie, moj jest BAARDZO niezwykly bo w innym kosciele...

Elske.

> To dlaczego pytałaś ?

nie pytalam, wyrazilam jakie odnioslam wrazenie niestety sluszne zreszta.
Widac lubisz oceniac ludzi zle bez zadnego konkternego powodu. To nie jest
grzech czasem? Ale co tam pojdziesz w niedziele do swojego kosciola ,
przeprosisz za grzechy i znow bedzie ok, nie?
Taka jest wlasnie wiekszosc katolikow - zachowuja sie jak chca, czesto
okronie, a potem chodza do spowiezi , na msze i sa super swetni.

PS. Przepraszam wszsytkich prawdziwych wierzacych i praktykujacych
katolikow -zdaje sobie sprawe ze tacy tez istnieja i nie chcialbym ich
urazic

> O niczym innym jak tylko to nie wspominałaś.

A o czym mialam wspominac?

33. Data: 2006-03-02 12:56:24

Od: "Topino" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl>
napisał w wiadomości news:du6opt$10s8$1@news2.ipartners.pl...

> Użytkownik "Topino" :

> jakis
> cale
> bede
>
> Ja bym chyba doradziła to samo co Siwa, czyli ślub w innym wyznaniu. Pan
Bóg
> jest tylko jeden a skoro tak nie lubisz kościoła katolickiego, to wniosek
> narzuca się sam.
>
> Co do cennika i obrączek nic nie doradzę, gdyż osobiscie nie mam ani ślubu
> kościelnego ani nigdy nie miałam obrączek (na ślub pożyczyłam od
rodziców).

> Pozdrowienia.
>
> Basia

Dzieki za obiektywna radę . Juz myslalam ze wszyscy beda mnie kamieniami
obrzucac ...
Jednak zrobie ten slu w kosciele katolickim, w malenkim drewnianym kosciolku
w Wisle Glebce. Z dwoch wzgledow:
po pierwsze dlatego ze naprawde w tym skromniutkim, malym kosciolku o wiele
bardziej czuje obecnosc Boga niz w jakims odnowionym pelnym przepychu
kosciele z cala slubna otoczka...
Po drugie , rodzice , dziadkowie sa katolikami wiec po co mialabym zmieniac
wyznanie. Oni lepiej beda sie czuli wlasnie w kosciele katolickim Mnie i tak
jest wszystko jedno

34. Data: 2006-03-02 13:42:52

Od: "Ewa Ressel" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Topino <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> po pierwsze dlatego ze naprawde w tym skromniutkim, malym kosciolku o wiele
> bardziej czuje obecnosc Boga niz w jakims odnowionym pelnym przepychu
> kosciele z cala slubna otoczka...

Kościoły innych wyznań też bywają skromniutkie.

> Po drugie , rodzice , dziadkowie sa katolikami wiec po co mialabym zmieniac
> wyznanie. Oni lepiej beda sie czuli wlasnie w kosciele katolickim Mnie i tak
> jest wszystko jedno

Ale oczywiście zdajesz sobie sprawę, że podczas ceremonii będziesz ślubować,
że "po katolicku wychowasz potomstwo" oraz że "wierzysz w Kościół" (żeby nie
było niedopowiedzeń: katolicki). Czy naprawdę sentymentalna oprawa ślubu (bez
urazy, trochę to zakrawa na smarkaterię) jest dla Ciebie na tyle ważna, żeby
publicznie (oraz przed Bogiem) składać przysięgi, których i tak nie masz
zamiaru dochować? IMO uczciwiej byłoby po prostu pójść z TŻ-em do tego
kościoła i powiedzieć _sobie_ co ma się do powiedzenia, no ale wówczas ciocie
i babcie mogłyby się poobrażać i z kopert na weselu nici :-/
Odpowiedz uczciwie (nie mi - sobie samej) - jaki jest Twój wkład w Kościół? Co
Ty dałaś Kościołowi? Bo na razie to włazisz i wrzeszczysz: dawać mi wszystko,
szybko i za darmo.
ER

35. Data: 2006-03-02 13:46:37

Od: "Ewa Ressel" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

LongeR <L...@f...net> napisał(a):

> Bzdura. Nauki są obowiązkowe i bez tego sakrament niepełny, czyli nieważny
> (in spe corte morabilis)

Nieprawda - z nauk zwalnia matura z religii (całkiem poważny dokument, ze
zdjęciem nawet; zresztą zdać wcale nie było łatwo - trzeba było napisać
całkiem poważną pracę zaliczeniową + test z teologii).
ER (zwolniona)

36. Data: 2006-03-02 13:56:55

Od: "Topino" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Ressel" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
żeby
> publicznie (oraz przed Bogiem) składać przysięgi, których i tak nie masz
Sentymenytalna oprawa? To ze chce w domu bozym slubowac milosc mezowi jest
sentymentalna smarkateria? dzieki..
Wiecie co, moze i zyje po swojemu ale az mi sie wlosy jeza na glowie po tym
co tu wypisujecie i rzeczywiscie wszystiego mi sie odechciewa
Widac w tym kraju nie mozna wierzyc w Boga i nie chodzic do Kosciola .
Dzieci wychowam tak aby wyrosly po prostu na dobrych ludzi. Popatrzcie
czasem sami na siebie, wy ktorzy nazywacie sie Katolikami, jak sie
zachowujecie i czy na pewno tylko dlatego ze chodzicie do Kosciola i dajecie
ksiedzu na tace to jestescie lepzsi.
I dziekuje za pomoc, baardzo budujaca...

> [...]
ciocie
> i babcie mogłyby się poobrażać i z kopert na weselu nici :-/

Place sama z narzeczonym za wszystko wiec daruj sobie juz ta zlosliwosc. Nie
licze na zadne koperty w odroznieniu od poboznych katolikow

> [...]
Kościół? Co
> Ty dałaś Kościołowi? Bo na razie to włazisz i wrzeszczysz: dawać mi

http://www.gazeta.pl/usenet/

Jeszcze raz - ja wierze w Boga, katolickiego czy nie, nie wazne.Wierze ze
jest jeden. Nidgy nie mowilam inaczej. Pomodlc moge sie wszedzie, jesli
czuje taka potrzebe wiec kosciol katolicki jest do tego jak najbardziej ok.

...poobrażać i z kopert na weselu nici :-/

37. Data: 2006-03-02 14:04:01

Od: Adam Moczulski <a...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Topino napisał(a):

> [...]
> Taka jest wlasnie wiekszosc katolikow - zachowuja sie jak chca, czesto
> okronie, a potem chodza do spowiezi , na msze i sa super swetni.

I mówisz że jesteś lepsza bo czujesz się świetna nie przepraszając.

Adam

38. Data: 2006-03-02 14:11:46

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Ressel <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> resztą zdać wcale nie było łatwo - trzeba było napisać
> całkiem poważną pracę zaliczeniową + test z teologii

Obecny kapelan pana prezydenta Lecha K. zaliczał mature na podstawie
rozmowy z delikwentem i banalnych pytań.

--
s i w a
z maturą z religii

39. Data: 2006-03-02 14:14:27

Od: wytnijto <""k_s_lis_\"@(wytnijto)poczta.onet.pl"> szukaj wiadomości tego autora

> Ja bym chyba doradziła to samo co Siwa, czyli ślub w innym wyznaniu. Pan Bóg
> jest tylko jeden a skoro tak nie lubisz kościoła katolickiego, to wniosek
> narzuca się sam.

Hmmm z deszczu pod rynnę. Zmiana wyznania to dopiero jest kupa zachodu.
Na co zmienić? Prawosławie? Unici? Protestanci? Jehowici?
Każdy z tych Kościołów wymaga zapoznania się z doktryną, jakichś
rytuałów i wyznania wiary.
A może sekta Moona?
I nie myśl że ślub dostanie się za darmo...
No może i dostanie, ale za nic na świecie nie zamieniłbym ślubu w
kościele parafialnym ozdobionym pięknie kwiatami, w którym organista
naprawdę wspaniale grał na fuszerkę made in USA :/.
Swoją drogą księża też muszą z czegoś żyć i z czegoś świątynię utrzymać.

> Co do cennika i obrączek nic nie doradzę, gdyż osobiscie nie mam ani ślubu
> kościelnego ani nigdy nie miałam obrączek (na ślub pożyczyłam od rodziców).

Ze 7 lat temu za dwie obrączki złote wydałem 400PLN. Jak jest teraz -
zapytam.
pozdr. lisu

40. Data: 2006-03-02 14:22:46

Od: "Topino" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I mówisz że jesteś lepsza bo czujesz się świetna nie przepraszając.
>
> --
> Pozdrawiam
> Adam

Nigdy nie powiedzialam ze jestem lepsze, ani sie za taka nie uznaje.
Nie uwazam tez abyscie mieli mnie w ten sposob krytykowac, tylko latego ze
wam sie nie podoba ze nie chodze do kosciola.
Ani przez chwile nie omysleliscie ze moge byc normalna mila dziwczyna, tylko
zaraz bogata , rozpieszczona siksa , liczaca tylko na koperty babci i innych
ciotek.
I wiesz co jest mi bardzo przykro bo tak sie sklada ze za slub i niewiwlkie
wesele placimy sobie sami, za pieniadze ktore sami zarobilismy. A ze srony
babci licze na jedno, ze zdrowie pozwoli jej byc na moim weselu. To bedzie
dla mnie najwiekszy prezent.
Pomyslcie czasem ze nie wszystcy musza liczyc na super oprawe , wesleisko na
200 osob, kase z kopert i caly ten sluby biznes

Drugie dziecko.
Prawda
spadek
UWAGA! PTASIA GRYPA: Główny Inspektor Sanitarny informuje!
Jak pomoc ?