nerwica lękowa-problemy z pamięcią

1. Data: 2004-09-18 13:23:55

Temat: nerwica lękowa-problemy z pamięcią
Od: "olik" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Was pierwszy raz. Czy ktoś miał lub ma takie problemy i może mi
podpowiedzieć jak sobie z tym radzić?
Podobno moje problemy z pamięcią są wynikiem nerwicy lękowej, natomiast ja to
odczuwam w taki sposób, że moje problemy z pamięcią powodują nerwicę lękową.
Dla mnie to jest koło zamnknięte. Jak z tego wyść ?
Liczę na Waszą pomoc.

Pozdrawiam
alik

1. Data: 2004-09-18 13:34:29

Temat: Re: nerwica lękowa-problemy z pamięcią
Od: "Aneta" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

olik <o...@o...pl> napisał(a):

> Podobno moje problemy z pamięcią są wynikiem nerwicy lękowej, natomiast ja
> odczuwam w taki sposób, że moje problemy z pamięcią powodują nerwicę lękową.
> Dla mnie to jest koło zamnknięte. Jak z tego wyść ?
1. Nie dociekać przyczyn.
2. Pogodzić się zsytuacją.
3. Nabyć bloczek kolorowych karteczek.

> alik
Aneta

1. Data: 2004-09-18 18:24:12

Od: "select " <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

olik <o...@o...pl> napisał(a):

> Podobno moje problemy z pamięcią są wynikiem nerwicy lękowej

ja też tak uważam. nie nakręcaj się - to tylko potęguje twój niepokój, kt. nie
sprzyja koncentracji uwagi itp. (stąd właśnie twój problem/błędne koło).

pzdr. select ;]

1. Data: 2004-09-18 18:36:38

Od: "Krzysztof" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"olik" <o...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> ja to odczuwam w taki sposób, że moje problemy z pamięcią powodują
> nerwicę lękową. Dla mnie to jest koło zamnknięte. Jak z tego wyść ?

jest trochę chemii, która mogłaby ci pomóc,
szczególnie jeśli zaburzenia mają podłoże somatyczne,
polecam wizytę u specjalisty

K.

1. Data: 2004-09-20 08:27:51

Od: "olik" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "select " <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
nie
> sprzyja koncentracji uwagi itp. (stąd właśnie twój problem/błędne koło).

Może z Waszego punktu widzenia to nie jest wielki problem. Przez wiele lat
starałam się postępować tak jak radzicie. Niestety kiedy zaczęły się związane
z tym narastające problemy w pracy, które doprowadziły do załamania nerwowego
i w konsekwencji do utraty pracy, to przestało to już być śmieszne. Aktualnie
jestem na zasiłku dla bezrobotnych i paniacznie boję się myśleć nawet o
jakiejkolwiek pracy tymbardziej, że jestem już po 40 a przepracowałam ponad
20 lat. Udałam się z tym do psychologa i już jestem po kilku spotkaniach,
które pozwoliły postawić diagnozę jak wyżej. Mam więc nadzieję, że wizyty
okażą się pomocne, ale równocześnie postanowiłam porosić Was o pomoc licząć,
że ktoś miał podobny problem i zechce się podzielić doświadczeniami.
Zależy mi bowiem na jak najszybszym wyjściu z tego zlętego kręgu.
Obawiam się że "Nabycie bloczku kolorowych karteczek" nic tu nie pomoże.
Pozdrawiam
olik

1. Data: 2004-09-20 11:35:09

Od: "Aneta" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

olik <o...@o...pl> napisał(a):

> Obawiam się że "Nabycie bloczku kolorowych karteczek" nic tu nie pomoże.
Mylisz się. Komponowanie wielobarwnych wzorów bardzo relaksuje.
Aneta

1. Data: 2004-09-20 11:41:42

Od: "vonBraun" <i...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odczuwam w taki sposób, że moje problemy z pamięcią powodują nerwicę lękową.
> Dla mnie to jest koło zamnknięte. Jak z tego wyść ?

Czy przy stwierdzeniu zaburzeń pamięci
kierowano się wywiadem lub badaniem kwestionariuszowym,
czy też wykonano jakieś testy zapamiętywania?

pozdrawiam
vonBraun

1. Data: 2004-09-20 11:47:13

Od: "olik" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mylisz się. Komponowanie wielobarwnych wzorów bardzo relaksuje.
> Aneta

Możliwe, nie próbowałam zresztą uważam, że na taki relaks szkoda czasu.
Ja najlepiej się relaksuję robiąć na szydełku i na drutach. Kocham to i jest
przynajmniej użyteczne. Właśnie to hobby traktuję jako terapię odstresowującą
i wyciszyć się pozwala, natomiast w żaden sposób nie wpływa na poprawę
pamięci.

Pozdrawiam
olik

1. Data: 2004-09-20 11:52:13

Od: "olik" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy przy stwierdzeniu zaburzeń pamięci
> kierowano się wywiadem lub badaniem kwestionariuszowym,
> czy też wykonano jakieś testy zapamiętywania?
>
> pozdrawiam
> vonBraun

Wykonano wywiad i testy zapamiętywania, odpowiadałam też na szerg pytań w
formie testów.

Pozdrawiam
olik

1. Data: 2004-09-20 14:05:06

Od: "Cyprian K.Peterka" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "olik"

> [...]
lękową.
> Dla mnie to jest koło zamnknięte. Jak z tego wyść ?

Nie przesadzaj. Powiedz ile masz lat najpierw.
W pewnym wieku pojawiaja sie zazwyczaj klopoty ze wzrokiem, sluchem i
pamiecia.
To juz taka kolej losu.
A jesli jestes mlodym czlowiekiem, to "krotka" pamiec jest oznaka jedynie
tego, ze inne sprawy angazuja cie tak bardzo, ze te, ktore "zapominasz" sa
dla ciebie zbyt malo wazne, aby twoja pamiec chciala sie z nimi obchodzic
jak z jajkiem. O tym jednak decyduje podswiadomosc, dzieje sie to jakby poza
toba, dlatego wydaje ci sie, ze masz "slaba pamiec".
Nie ma ludzi ktorzy maja problemy z pamiecia w kazdej dziedzinie wiedzy
czy zycia.
Cos na pewno pamietasz bardzo dobrze oraz apamietujesz na stale, ale
pewnie nie jest to to, co chcialbys, aby bylo zapamietane.

CKP

lek przd utrata kontroli
[spam]mieszkanie warszawa
Mam problem