nie boję się myszy

11. Data: 2013-04-03 21:54:47

Temat: Re: nie boję się myszy
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 3 Apr 2013 14:43:04 -0700 (PDT), outside napisał(a):

> Jeśli twoja matka nie skakała przy tobie na kszesło na dzwiek słowa
> mysz to nie będziesz miała fobi, jednak matka podskakiwała słowo
> pająk, więc dziecko będzie bało się pająków.

Moja mama panicznie bała się burzy. Nie bez powodu, ponieważ w dzieciństwie
była świadkiem porażenia kilku osób podczas żniw na wsi.
Zaraziła tym strachem mnie i potem moją starszą córkę, z którą bardzo dużo
przebywała jako babcia. U mnie i u córki strach był irracjonalny, ale u
mojej Mamy wcale nie, tak uwazam.
Ja skutecznie pozbyłam się strachu przed burzą dzieki memu mężowi, z trudem
udało nam się jako rodzicom wyprzeć z dziecka ten strach, oczywiście
pozytywnymi motywacjami.
Młodsza córka wychowywała się już (niestety) bez babci, więc nigdy nie
zaznała strachu przezd burzą - uwielbia obserwować burzę, jak również
wszelkie inne zjawiska atmosferyczne, widząc w nich piękno.

--
XL "W każdym narodzie musi się wyrobić ponad masy jakaś inteligencja i
rodzaj arystokracji. My jesteśmy materiałem gotowym, my zawładniemy krajem,

12. Data: 2013-04-03 21:55:23

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 3 Apr 2013 14:43:04 -0700 (PDT), outside napisał(a):

> Niedzwiedź jest kojarzony pozytywnie

Co? Miszka? - to godło Rosji 333-]

13. Data: 2013-04-03 21:56:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 3 Apr 2013 23:55:23 +0200, Ikselka napisał(a):

> Co? Miszka? - to godło Rosji 333-]

Nie godło, tylko synonim, oczywiście.

14. Data: 2013-04-03 22:47:00

Od: Kontestator <k...@c...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-04-03 13:59, ZOŁZA pisze:
> [...]
> bolesnej gęsiej skórki nie powstrzyma mnie nawet fakt, że ściana
> niedawno była malowana a egzekucji dokonuje - z braku środków
> podręcznych i panicznego pośpiechu - futerałem od telefonu rozmiażdżając
> jego wnętrze i sto odnóży na ścianie.
> pytanie: czemu lęk wywołuje odruch morderczy?(afekt?)
> przecież nie wszystkie morderstwa są popełniane na wskutek leku.
> ma ktoś może jakieś łatwe w zrozumieniu wyjaśnienie, filmik. tylko bez
> atawistycznych odnośników o prymitywach sprzed 200mil lat. bardziej
> meandry mózgu w w/w aspekcie by mnię interesowały.

A to znasz?
Z takich spotkań z pająkami kiedyś ludzie wróżyli:

Pająk wieczorny - gość pokorny
Pająk poranny - płacz nieustanny

15. Data: 2013-04-03 23:56:02

Od: outside <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Kwi, 23:54, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> należy do nas, jest nasz ."
> (S. Dider, "Rola neofitów w dziejach Polski," s. 111

Kiedyś cudowali że to ewolucyjne pozostałości, bo np: myszy ziarno
zjadały ludziom kiedyś w domach, wiesz wszystko można zgonić na naturę
do momentu ciekawego eksperymentu, gdzie dzieci bawiły się z myszami
dopuki wydzielonym dzieciom matki nie powskakiwały na stołki,
wydzielone dzieci panikowały tym razem na widok myszy, reszta dzieci
nadal bawiła się z myszami.

16. Data: 2013-04-04 11:24:32

Od: ZOŁZA <r...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-04-04 00:47, Kontestator pisze:

> A to znasz?
> Z takich spotkań z pająkami kiedyś ludzie wróżyli:
>
> Pająk wieczorny - gość pokorny
> Pająk poranny - płacz nieustanny
nie jestem zabobonna. to było o po północy a gości nie było.

Strach i straszenie
Strzeż się naukowatych mataczy!
Aborcja we Francji za darmo -od wczoraj.
Jak ważny jest ten "pierwszy raz"
Jak ważny jest ten "pierwszy raz"