Re: nie-człowiek

From: "Rinaldo" <r...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: nie-człowiek
Date: Sun, 27 Jan 2002 12:09:19 +0100

Użytkownik "ika zuzeloth" <i...@i...ciach.pl> napisał w wiadomości
news:a30jib$nk2

> No właśnie - jesteśmy kawałkami Chaosu

Nie jestesmy kawalkami Chaosu. Jestesmy tworcami otaczajacego nas swiata.
jedne ma w nim chaos, inny porzadek.

>Kiedy się dusza wydostaje,

Dusza nie musi sie wydostawac, bo ona stale jest na zewnatrz!

> dostać. A ja pragnę wyjść na zewnątrz, wrócić do Chaosu, kosmosu, pod
> wodę, gdziekolwiek jest moje miejsce.

Twoje miejsce jest zawsze tam, gdzie jestes teraz. Nie da sie opuscic go.
Jak slimak wszedzie nosimy swoje domki.

Pewien pijak wyprowadzil sie ze swojego miasta, bo mial strasznie rozpite
towarzystwo. Wkrotce nowe towarzystwo w nowym miescie bylo takie samo. Bo on
nie zmienil sie wewnetrznie, wiec przyciagal swoje otoczenie ludzi o tych
samych sklonnosciach i pociagu do alkoholu.

Jedynie radykalna zmiana swego wlasnego wnetrza moze zmienic swiat w ktorym
przebywasz. I nic wiecej.

Rinaldo

Swiat jest jak lustro, w ktorym kazdy dostrzega swoje wlasne odbicie. W
naszym otoczeniu postrzegamy glownie takich ludzi, ktorzy nosza przede
wszystkim nasze wlasne cechy: nasze wady, przywary i zalety. Bo latwiej nam
dostrzec ludzi posiadajacych nasze wlasne cechy, nawet jeslibysmy przed
swiatem te nasze cechy ukrywali. I tak staja sie one widoczne poprzez
otaczanie sie ludzmi, ktorzy te cechy nosza.