Re: nie jeść w żadnym razie!

From: l...@o...pl
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: nie jeść w żadnym razie!
Date: 3 May 2008 19:58:32 +0200

popieram żeby takich grzybków nie wyrywać i nie wyrzucać ani ich nie spożywać.
Są one chronione i rzadkie, choć smardze dosyć często "wyrastają" w miejscach
gdzie rozsypuje się korę wokół krzewów w parkach - i w Gdańsku też bo
rozmawiałem z mykologami o tych grzybach.
A więc chrońmy bioróżnorodność w swoich ogrodach. ja mojej babci co roku
tłumaczę że kolorowe grzyby które wyrastają na ściętych pniach są bardzo
pożyteczne ale nie wiele to daje. dla ludzi są to zwykłe "trujaki" należy
natomiast wiedzieć że prawie każdy (poza chorobotwórczymi i pasożytniczymi)
przyczynia się przyspieszenia obiegu materii, no i nie wspomnę już o
mikoryzie...
pozdrawiam
Ł.