nie przyswajanie mięsa?

11. Data: 2005-03-16 13:00:54

Temat: Re: nie przyswajanie mięsa?
Od: "Leszek Serdyński" <l...@o...org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:d0uadn$i0a$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "Leszek Serdyński" <l...@o...org> napisał w
wiadomości

> . Brano jest to mylnie jako uczulenie na jakieś białko.
>
> uscisli może swoja wypowiedz bo jakis matołek zrozumie to co napisałes
jako
> to ,że bialko nie uczula ,a swiat medyczny mylnie rozpoznaje alergie na
> białko

http://www.apsik.pl/
"Alergia od gr. "allon argon" oznacza zmieniony, odbiegający od normy sposób
reagowania. Medycyna definiuje ją jako "nadwrażliwość, uczulenie, stan
nadwrażliwości organizmu w następstwie zadziałania alergenów".
Choć objawy niektórych chorób alergicznych znane są od starożytności, nadal
istnieje wiele kontrowersji dotyczących tego, czym jest alergia, jakie są
jej objawy i jak ją leczyć.
Wynika to m.in. z faktu, iż definicja obejmuje wiele chorób. Chorzy mogą
odczuwać objawy, które nie są typowe dla klasycznych chorób alergicznych. W
dodatku dolegliwości mogą ulegać zmianom. Trudno, zatem przypisać je jednej
określonej przyczynie."

http://www.alergia.org.pl/pacjent/alergeny/alergeny.
htm

"Informacje zamieszczone w artykule dotyczą powstania nowego europejskiego
projektu, którego głównym celem jest dostarczenie rzetelnych informacji na
temat alergii pokarmowej, adresowanych do konsumentów, pracowników przemysłu
rolno-spożywczego, drobnych i wielkoprzemysłowych producentów żywności,
lekarzy i ustawodawców."

http://www.resmedica.pl/alergia.html

"Alergie pokarmowe są jeszcze ciągle dość rzadkie (w wiekszości wypadków
rozpoznać trzeba raczej tzw. nietolerancję pokarmową, a nie alergię, która
jest jednym tylko, dość rzadkim rodzajem nietolerancji)."

Jak więc widzisz alergie pokarmowe, to jeszcze nierozpoznane zjawisko.
Być może, że w pewnych szczególnych przypadkach może wystąpić reakcja na
jakieś białko pokarmowe. Jednak fizjologia trawienia nie uzasadnia tego typu
przypuszczeń. Każde białko w jelitach jest trawione na aminokwasy. Do
organizmu nie może więc trafić jako białko. Miedzy treścią pokarmową, a
ścianką jelita jest milimetrowa warstwa wody, która zapobiega kontaktowi
enzymów trawiennych ze ścianką jelita (enzymy to białka), bo inaczej, to te
enzymy strawiły by nam jelito. Można raczej przypuszczać, że to jakaś
substancja towarzysząca takiemu białku jak gluten powoduje reakcję
alergiczną, a nie sam gluten.

Pozdrawiam
Leszek

12. Data: 2005-03-16 13:42:15

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak więc widzisz alergie pokarmowe, to jeszcze nierozpoznane zjawisko.
> Być może, że w pewnych szczególnych przypadkach może wystąpić reakcja na
> jakieś białko pokarmowe.

kazda alergia jest przypadkiem szczególnym tzn. patologicznym wiec nie ma co
jej stopniować, aby dowodzić ,ze białko nie jest alergenem

> [...]
> ścianką jelita jest milimetrowa warstwa wody, która zapobiega kontaktowi
> enzymów trawiennych ze ścianką jelita (enzymy to białka), bo inaczej, to

skoro alergia na białko jest nie mozliwa to jak to sie dzieje ,ze białko
jest alergenem??

Można raczej przypuszczać, że to jakaś
> substancja towarzysząca takiemu białku jak gluten powoduje reakcję
> alergiczną, a nie sam gluten.

nie rozumiem tego zdania.nie wiem o co ci w nim chodzi możesz wytłumaczyć mi

13. Data: 2005-03-16 20:02:31

Od: "klamliwa eulalia" <a...@r...megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

"czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
>
> Można raczej przypuszczać, że to jakaś
>

> nie rozumiem tego zdania.nie wiem o co ci w nim chodzi możesz wytłumaczyć

no jak to?
gluten nie jest alergenem, inne bialka tez nie:[-)))
alergenem jest tajemnicza substancja towarzyszaca......

herezja...

pozdrawiam
eulalka

14. Data: 2005-03-16 23:59:16

Od: "Leszek Serdyński" <l...@o...org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> nie rozumiem tego zdania.nie wiem o co ci w nim chodzi możesz wytłumaczyć
mi

Zrobiła to kłamliwa eulalia :)

Pozdrawiam
Leszek

15. Data: 2005-03-17 07:32:37

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> mi
> >

> Zrobiła to kłamliwa eulalia :)

ona sobie zazartowała i napisała też tak hmmmhmmmm pokrętnie:)))

"internetowe grzyby"
to dla przecietnego zjadacza mieska
Re: Czy DO jest taką samą bzdurą jak wege?
piora -> pasza -> mieso
Re: Czy DO jest taką samą bzdurą jak wege?