nieograniczona ilość jabłek:]

1. Data: 2007-10-26 18:07:18

Temat: nieograniczona ilość jabłek:]
Od: "fuksa" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

w sumie mam dośc zapraw, ale w tym roku dużo dostaję:]

nie znam się, nie lubię za bardzo, ale dziecko uwielbia w każdej postaci-
jabłka są duże, słodkie i twarde:] na razie nagotowałam kompotu

mam pomysł, zeby przepuścić przez sokowirówkę- i dalej co? pasteryzować- da
sie tak?

i co jeszcze? lubię dodatek jabłek np do żeberek- ale to chyba powinny być
kwaśne?

Czekam na wszelkie podpowiedzi, bo grożą mi, ze mogę mieć i 100 kilo :D

Ola

2. Data: 2007-10-26 18:28:40

Temat: Re: nieograniczona ilość jabłek:]
Od: panta_rei <j...@c...znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

Świadomie, albo i nie fuksa napisał(a):

> i co jeszcze? lubię dodatek jabłek np do żeberek- ale to chyba powinny być
> kwaśne?
>
> Czekam na wszelkie podpowiedzi, bo grożą mi, ze mogę mieć i 100 kilo :D

Obrać, pokroić w ćwiartki i obsmażyć tak, że część będzie jeszcze
w całości, można w ogóle cukru nie dodawać, można dosłodzić przy
użyciu np do szarlotki czy naleśników.

Pozdrawiam.
--
Sławomir Frąc- Braniewo LRU #271189 *Polska Grupa Freesco*
http://foto.sztrandek.int.pl jid:panta_rei(at)jabber.org

3. Data: 2007-10-26 18:43:50

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

panta_rei pisze:

> Obrać, pokroić w ćwiartki i obsmażyć

Do gara, podlać troszke wodą, przykryć, pół godziny w piekarniku, do
słoików, pasteryzacja 20 minut :-)

--
XL wiosenna

4. Data: 2007-10-26 18:50:57

Od: "fuksa" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka"

> Do gara, podlać troszke wodą, przykryć, pół godziny w piekarniku, do
> słoików, pasteryzacja 20 minut :-)

i to takie bardziej dżemowate, czy musowe? ;)

5. Data: 2007-10-26 18:56:37

Od: "Annie" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "fuksa" <f...@w...pl> napisała w wiadomości > nie znam się, nie
> [...]
> jabłka są duże, słodkie i twarde:] na razie nagotowałam kompotu
>
> mam pomysł, zeby przepuścić przez sokowirówkę- i dalej co? pasteryzować-

pyszny sok z galaretką na dole jest;)

> i co jeszcze? lubię dodatek jabłek np do żeberek- ale to chyba powinny być
> kwaśne?
>
> Czekam na wszelkie podpowiedzi, bo grożą mi, ze mogę mieć i 100 kilo :D

zetrzeć na tarce , przesypać cukrem z cynamonem i pasteryzować

pozdrawiam
annie

6. Data: 2007-10-26 19:29:59

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

fuksa pisze:
> [...]
> postaci- jabłka są duże, słodkie i twarde:] na razie nagotowałam kompotu
>
> mam pomysł, zeby przepuścić przez sokowirówkę- i dalej co? pasteryzować-

Lepiej w sokowniku.

> i co jeszcze? lubię dodatek jabłek np do żeberek- ale to chyba powinny
> być kwaśne?

Dusić.

> Czekam na wszelkie podpowiedzi, bo grożą mi, ze mogę mieć i 100 kilo :D

I cydr lub wino.
pozdr. Jerzy

7. Data: 2007-10-26 19:45:20

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

fuksa pisze:
> Użytkownik "Ikselka"

> i to takie bardziej dżemowate, czy musowe? ;)

Musowo musowe :-)
Tzn częściowo rozpadnięte, a reszta w kawałkach, wymieszane pi razy
drzwi - upchać do słoików.

--
XL wiosenna

8. Data: 2007-10-27 05:58:08

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 26 Oct 2007 20:07:18 +0200, "fuksa" <f...@w...pl>
wrote:

> [...]
>kwaśne?
>
>Czekam na wszelkie podpowiedzi, bo grożą mi, ze mogę mieć i 100 kilo :D

Ususzyc - zmniejszy sie i kubatura i waga

Zrobic ser jablkowy. bardzo dobrze wlasnie do s erow i oewnie do
tych zeberk tez

zrobic baze do galaretek, np mietowej czy innej ziolowej

trys
K.T. - starannie opakowana

9. Data: 2007-10-27 06:00:48

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"fuksa" <f...@w...pl> wrote in message
> [...]
> kwaśne?
>
> Czekam na wszelkie podpowiedzi, bo grożą mi, ze mogę mieć i 100 kilo :D

Teraz po wypestkowaniu (usunięciu gniazd nasiennych wraz z łuskami),
mogą być obrane, ale nie muszą, wrzucam do malaksera na dolne noże (nie na
tarcze) robota Zelmera Fenomen 880.5 - i siekam na papkę - taką surową papkę
(można słodzić podczas siekania) pakuje do słoików i pasteryzuję. Unikam w
ten sposób dwukrotnej obróbki termicznej.
100kg nie zajmie dużo czasu. Papkę można też przerobić na cydr i wino,
lub normalną marmoladę. Najlepsza papka jest z papierówek - doskonała do
naleśników, ale to za rok...

10. Data: 2007-10-27 06:03:15

Temat: Re: nieograniczona ilo?ć jabłek:]
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> wrote in message

> Ususzyc - zmniejszy sie i kubatura i waga
>
> Zrobic ser jablkowy. bardzo dobrze wlasnie do s erow i oewnie do
> tych zeberk tez
>
> zrobic baze do galaretek, np mietowej czy innej ziolowej

Można zrobić pastyłę - doskonały tradycyjny wyrób - dzieci uwielbiają -
może zastapić słodycze jak i być półproduktem na zupy owocowe i inne dania.

Salatka warzywna - woda
Kopytka
SUROWKA
Jak odróżnić mąkę przenna od żytniej ?