Re: niepokalane poczęcie

From: "... zzz" <a...@p...not.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: niepokalane poczęcie
Date: Wed, 20 Dec 2006 21:55:12 +0100

"... muu ..." w news:1mhzxtoi3tmg7$.1qxy22s8f00kq$.dlg@40tude.net...
/.../

[brat all]

> Czytałeś post tytułowy ?
> Pozwól, że przypomnę:

Brat - Ty najwyraźniej się "bronisz". A ja Cię przecież nie atakuję!!
Włączyłem się w tenże wątek, pół żartem, pół serio, z nadzieją
na rozładowanie powagi, z jaką wchodzisz na barykady :)).
Bo jakoś tak zrobiło mi się żal siostry Mai - z dużej litery,
która przecież nie tak dawno była Twoją wybranką gorącą
i to z wzajemnością. A tu nagle Ty burzysz jej świąteczny świat.
No jasne - masz prawo. Wszyscy mają.

> []azja spętana, jakoś widzę cię w temacie :)
>
> []maryja obyła sie bez seksu?
> []czy dorobiliśmy mit, bo jezus wielkim filozofem był?
>
> []--
> []http://trener.blog.pl
> []SEKS. PORNO. KAMERKI.

> Nie ja byłem autorem tezy to raz,
> a dwa, nie widzę konieczności opierania
> odpowiedzi na Pismach.

A może TreneR - który znany jest z krótkich, celnych żartów
a także na ogół życzliwych prowokacji, chciał w jakiś sposób pobudzić
Cię do tej akcji świątecznej... no i udało mu się? Też nie mam
nic przeciwko - każdemu wolno, bo to wolny świat.
Ale ... Ciebie trafił, tak?
Szlak?

Ale też wiem brat, że na grupie, okres świąteczny z REGUŁY DZIELI
ludzi na dwa obozy :)). To zaiste niezwykle ciekawe zjawisko nie
uważasz? Święta, które niby mają łączyć, jednoczyć, tu stają się
wyrazem podziału. I wszyscy jakby robią dobrą minę do złej gry.
Ty, stałeś się oczywiście głosicielem jednej ze stron tej wirtualnej
barykady. DLACZEGO?
Zdaje się, że zależy Ci na podzieleniu ludzi, a więc na wzburzeniu
napięcia (świątecznego), na wykorzystaniu tego do celów JEDNEJ
strony. No rzeczywiście - nic trudnego :)).
Świat jest podzielony naturalnie i nie trzeba się specjalnie starać aby
ten podział rozjątrzyć...
rozkrwawić.

Brat. Ja nie staję po żadnej stronie. Wiem, że wszelkie podziały i tak
są nieuniknione (a nawet niezbędne), ale rozmawiać o nich można cały rok.
Niekoniecznie w czasie, który dla niektórych ludzi jest czasem szczególnym.
Tak mi się zdaje, że jest to wyrazem szacunku dla drugiego człowieka.

> To już bez znaczenia, skoro nawet z Tobą
> nie da się porozmawiać na ten czy inny,
> ale temat. Ok., teraz już rozumiem, tak
> mi się przynajmniej zdaje,
> wolność wyborów...

Nie gadaj głupot, że ze mną nie da się pogadać. Ale też nie mieszaj
rozmowy w cztery oczy z rozmową grupową - publiczną. To dwie różne
rzeczy i dobrze o tym wiesz. W publicznej rozmowie rozmawia się
zazwyczaj nie po to, by przekonywać do czegoś siebie nawzajem.
Wiemy dobrze, że czyta nas wielu, a więc siłą rzeczy mowa nasza jest
_do wielu_. Zarówno moja, Twoja jak i wszystkich w miarę doświadczonych
uczestników forum. A taka rozmowa musi być inna niż prywatna, to
chyba oczywiste. Może tylko absolutnie początkujący grupowicz tego
nie rozumie.
Natomiast, nie wiem dlaczego, jakąkolwiek opinię rzuconą bezosobowo
w przestrzeń, traktujesz często jako rzuconą w Ciebie osobiście.
I włączasz się z argumentacją osobistą. Tak rzeczywiście nie da się rozmawiać.

Przyznam Ci się, że z tego samego powodu nie da się rozmawiać z wieloma
kobietami, które - mam wrażenie częściej niż mężczyźni - nie potrafią
_abstrahować_ .... od własnego, kusego podwórka. Wszystko dosłownie
biorą do siebie i jeśli jest to tylko jakaś negatywna ocena zjawiska,
natychmiast czują się osobiście zagrożone.
Tu też, nie kieruję tego do żadnej ze znanych nam tutaj kobiet i mam nadzieję,
że żadna się nie będzie obruszać :)). A może nawet jakaś zabierze głos
w tej sprawie...

> ... muu ...
> brat
> -`@'-

All

p.s. A co do meritum wątku:

> []maryja obyła sie bez seksu?
> []czy dorobiliśmy mit, bo jezus wielkim filozofem był?

jasne dla mnie jest, ze "dorobiliśmy mit, bo jezus wielkim filozofem był".
I nie mam zamiaru poświęcać temu bajkowemu zagadnieniu więcej uwagi.
Rozumiesz ten mój wybór? W szczególności to, ze nie ma on nic wspólnego
z naszym braterstwem?!
:).