niepokojace odretwienie...

1. Data: 2004-04-08 18:52:45

Temat: niepokojace odretwienie...
Od: cage <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapewne kazdemu zdazylo sie chociaz raz obudzic w srodku nocy z uczuciem
"ciezkiej reki" (nic dziwnego, ze do reki na ktorej sie dlugo lezy nie
doplywa krew, dretwieje w trakcie snu i traci czucie, ktore odzyskuje
zaraz po "uwolnieniu"). Lecz od jakiegos czasu zdaza mi sie obudzic rano
z czuciem odretwienia palcow u rak. Nie byloby w tym nic dziwnego gdyby
nie to, ze zawsze sa to te same palce, tzn:

- najmocniej zdretwialy jest maly palec (u obu rak), totalny brak
czucia, ktore wraca po kilkunastu sekundach

- drugi w kolejnosci jest ten palec obok malego palca, z regoly jest
mniej zdretwialy niz maly palec, choc czasami i on totalnie traci czucie

Wyglada to tak, jakby odretwienie zaczynalo sie w malym palcu
(najbardziej dretwialym) i rozchodzilo sie w kierunku kciuka stopniowo
tracac na sile... Zawsze to sa te same 2 palce u obu rak... co to moze
byc? Spie na plecach, wyprostowany wiec nie ma mowy o jakimkolwiek
przygnieceniu ktorejkolwiek z rak. Co o tym sadzicie?

2. Data: 2004-04-08 19:58:28

Temat: Re: niepokojace odretwienie...
Od: "mattatiah" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> - drugi w kolejnosci jest ten palec obok malego palca, z regoly jest
> mniej zdretwialy niz maly palec, choc czasami i on totalnie traci czucie

Mam to samo, zaczelo mi sie to po urazie kregoslupa szyjnego (wysuniecie
dysku i uciskanie przepukliny na rdzen kregowy). Neurochirurg oswiadczyl, ze
do krojenia sie nie nadaje, obecnie czekam w kolejce na rehabilitacje. Mam
tez inne objawy, ale odretwienia rak moga byc sygnalem, ze cos jest nie tak
z odcinkiem szyjnym kregoslupa.

Na Twoim miejscu poszlabym do lekarza i zmusila go, aby dal skierowanie na
rtg odcinka szyjnego, moze to nie to, ale ja bylabym spokojniejsza na Twoim
miejscu. (zawsze mozna objawy nasilic by lekarz dal skierowanie :)

](ja mialam wypadek i gdyby w szpitalu zaraz po zrobili mi tomografie lub
chociaz rtg i od razu wlozyli w kolnierz nie mialabym tych zmian, a tak
wykryto to dopiero w 1,5 miesiaca po wypadku, wiec pozostaje rehabilitacja -
pewnie raz na jakis czas i tak juz do konca moich dni - mam 25 lat).

powodzenia w szukaniu przyczyny

Beata

3. Data: 2004-04-08 20:14:52

Od: cage <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wykryto to dopiero w 1,5 miesiaca po wypadku, wiec pozostaje rehabilitacja -
> pewnie raz na jakis czas i tak juz do konca moich dni - mam 25 lat).

W sumie to zaczynam sie bac :] Potrafie przy oracaniu glowy dookola
(nachylam do przodu i wykonuje kolisty ruch glowa, tak jak na rozgrzewce
na WF'ie) wywolac tak glosnie chrupniecie, ze niejedna osoba stojaca w
poblizu sie potrafi wystraszyc. Po takim chrupnieciu dalsze obracanie
nie wywoluje tak drastycznych dzwiekow, chyba ze zajme sie roznymi
normalnymi czynnosciami, to po niedlugim czasie moge "chrupnac" znowu.
Cos jak wyginanie palcow u rak polaczone z trzaskiem :) Nie wiem czy to
wazne, al "Chrupie" w obie strony, tzn: Obrot w lewo - trzask, Obrot w
prawo - trzask. I dalej moge krecic glowa "po cichu". Czyli pozostaje mi
RTG odcina szyjnego... cos jeszcze moge zrobic w tej sprawie?

4. Data: 2004-04-08 20:22:57

Od: cage <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z gory przepraszam z nie wyciecie cytatow, ale z pospiechu sie zagapilem
:) RTG mam pod domem (prywatny bo prywatny), ale do lekaza moge sie udac
juz ze zdjeciem. Mial ktos podobne objawy jak ja (nie tylko dretwienie,
ale i te "odglosy")?

5. Data: 2004-04-10 11:21:03

Od: "Asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "cage" <k...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> :) RTG mam pod domem (prywatny bo prywatny), ale do lekaza moge sie udac
> juz ze zdjeciem. Mial ktos podobne objawy jak ja (nie tylko dretwienie,

Witam, mam podobne objawy z tym, ze dretwieja mi palce tylko u lewej reki,
"chrupie" gdy obracam glowa.
Chyba sie wybiore na RTG odcinka szyjnego.Na razie stwierdzono u mnie
dyskopatie w okolicy ledzwi.
Pozdrawiam. Asia.

oparzenie
Ból i zawroty głowy,zaburzenia wzroku i słuchu
w czym mocz do analizy?
Pytanie o astygmatyzm
Ciegle niedosapanie i zmeczenie ??