nieszczelne nowe okna

11. Data: 2007-11-07 15:40:06

Temat: Re: nieszczelne nowe okna
Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> szukaj wiadomości tego autora

Big Jack pisze:
> Może inaczej. Te rygle których przesunięcie na skutek przekręcenia
> klamki powoduje zamknięcie okna. Czasem są to stałe chociaż przesuwne
> rygle, a czasem na takich trzpieniach mimośrodowo obsadzone rolki. Ja
> się te rolki odpowiednio przestawi to skrzydło jest mocniej/słabiej
> dociągane do ramy. Otwórz skrzydło, pokręć klamką i zobacz co się rusza
> i czy jest szansa że to jest to o czym piszę. Akurat nie mam możliwości
> pstryknięcia zdjęcia żeby jeszcze bardziej rozjaśnić.

no chyba zrozumialem. otworzylem, poruszalem. te rolki (odpowiedniki
jezyczkow w drzwiach, zgadza sie?) maja wyzlobienie pasujace na
srubokret, ale nie wydaje mi sie by dalo sie je regulowac; co najwyzej
odkrecic. ale zobacze jutro w dzien; teraz nie chce se na noc
potencjalnie zostawic rozwalonego okna :)

--
body {
name: '|<onrad Karpieszu>|';

12. Data: 2007-11-07 16:58:02

Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Mam nowe plastikowe okna. Jednak gdy sie przyblizy do ich krawedzi reke,
> czuc z nich wieje zimne powietrze z zewnatrz. Czy tak powinno byc?

Do jakiej krawędzi? Pomiędzy ramą a murem, pomiędzy skrzydłem a futryną, czy
pomiędzy skrzydłem a szkłem? Podejrzewam że chodzi o szczelinę pomiędzy ramą
a skrzydłem i kłania się regulacja tzw mikrorozszczelnienia.
Czytając wątek nie dasz sobie z tym rady, więc sciągnij kogoś "od okien"
żeby to zrobił - robi się coraz zimniej ;)

Pozdrawiam emarcin

13. Data: 2007-11-07 20:04:39

Od: "poranna.kawa" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Lis, 10:49, "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> wrote:
> witam (opatulony w szlafrok, a pod szlafrokiem ubranie :) )
>
> Mam nowe plastikowe okna. Jednak gdy sie przyblizy do ich krawedzi reke,
> czuc z nich wieje zimne powietrze z zewnatrz. Czy tak powinno byc? A
> jesli nie (podejrzewam, ze nie), jak to naprawic? Czy to jest
> naprawialne czy tez trzeba wyminiac cale okna?

Prawda jest taka, że takie okna są zupełnie inne niż dawne drewniane.
Rzeczywiście czuć od nich chłód, takie dziwne uczucie. Jakby wyciągały
ciepło z domu. Ale raczej nie powinno wiać. Najlepiej pokazać to
komuś, co już "zęby zjadł" i wie na ile to zimno jest normalne a na
ile trzeba coś z tym zrobić.
Pozdr.

14. Data: 2007-11-07 20:06:53

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 11/7/2007 9:04 PM, poranna.kawa wrote:

> Prawda jest taka, że takie okna są zupełnie inne niż dawne drewniane.
> Rzeczywiście czuć od nich chłód, takie dziwne uczucie. Jakby wyciągały
> ciepło z domu. [...]

Nie mylisz z dementorami? :-)

MS

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

15. Data: 2007-11-07 20:15:55

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> najwyzej
> odkrecic. ale zobacze jutro w dzien; teraz nie chce se na noc
> potencjalnie zostawic rozwalonego okna :)

Na 99% się da nimi obracać i są osadzone mimośrodowo - to dość
typowe rozwiązanie w okuciach nowoczesnych okien, tyle że zwykle
jest w nich dziura pod imbus, nie pod śrubokręt.

J.

16. Data: 2007-11-07 20:44:39

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: news:fgt6fn$674$1@node1.news.atman.pl
użytkownik *Jarek P.* napisał(a):

> Na 99% się da nimi obracać i są osadzone mimośrodowo - to dość
> typowe rozwiązanie w okuciach nowoczesnych okien, tyle że zwykle
> jest w nich dziura pod imbus, nie pod śrubokręt.

Ja tylko jeszcze dodam, że te rolki mogą być z trzech stron skrzydła. Czyli
raczej ich nie będzie od strony zawiasów.

--
Big Jack
//////

17. Data: 2007-11-11 12:11:11

Od: "poranna.kawa" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Lis, 21:06, Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> wrote:

> Nie mylisz z dementorami? :-)

A czy to o to chodzi?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Dementor ;)
To ja nareszcie wiem, skąd ten szron na tv ;P
Pozdr.

Szafy
czujnik dymu
zmywarka Ariston 6090X