Re: niowych dni.

Data: 2019-05-21 11:09:14
Temat: Re: niowych dni.
Od: Trybun <M...@j...ru>

W dniu 19.05.2019 o 23:35, Ilona pisze:

> Nie żartuj, chcesz powiedzieć, że oddelegowanie 'z gułagu', to było
> czymś o czym marzył każdy w PRL?
> Pamiętaj, że wtedy jeszcze żyli ci, którzy zastali ukształtowani jako
> ludzie, jeszcze w okresie Sanacji z Endecją i doskonale pamiętali jak
> się żyło przed II wojna.
>

> //polecam tak od 45 minuty, zeznania naocznych świadków z obozu pracy,
> w Koreii, jeden były więzień a drugi były strażnik, obaj zbiegli.
> https://www.cda.pl/video/22837425

Jasna sprawa, nawet w takim NRD oddelegowany potrafił zarobić przez rok
równowartość dziesięcioletnich zarobków w PRL.

Tak, w miejscowości jeszcze żyją ludzie którzy pamiętają miastowych
którzy odwiedzali wsie w poszukiwaniu pracy i chleba, nie tego
metaforycznego chleba a prawdziwego.  A listach późniejszego zamachowca
na Hitlera do żony już pisałem, jak to w Polsce przedwojennej żyli ludzie.

Ale o co ci chodzi? Dyskutujemy o wolności i suwerenności Korei jako
państwa czy o sytuacji wewnętrznej?