nowe okna nie wyciszają

1. Data: 2005-01-24 13:31:51

Temat: nowe okna nie wyciszają
Od: "sku" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Kilka dni temu zamontowano u mnie w mieszkaniu nowe okna. Niestety jestem
rozczarowany poziomem izolacji akustycznej. Slysze kazdy jeden przejezdzający
samochód (a mieszkam przy ulicy, przez którą coś przejezdza średnio co parę
sekund, włączając w to autobusy). Samochodów nie slychac bardzo glosno ale
jednak wyraźnie. W ogole mam wrazenie ze wcale nie jest ciszej niz ze starymi
oknami.
Wedlug dostawcy szyby mają współczynnik izolacji akustycznej 35dB a wedlug
poradników gazety wyborczej powinno to wystarczyc: http://dom.gazeta.pl/dom/1,
50802,39629.html, http://dom.gazeta.pl/dom/1,50802,244846.html, http://dom.
gazeta.pl/dom/1,50802,1685814.html. Dokładnie w umowie mam wypisane tak: 4-16-
4 TERMO K=1.1, profile 5-komorowe. Myslalem o szybach grubszych ale zaden z
kilku dostawcy okien z ktorymi rozmawialem nie sugerowal wiekszego wyciszenia
wiec wzialem szyby standardowe no i teraz żałuję.

Moje podstawowe pytanie jest czy to jest wlasnie poziom izolacji akustycznej
jaki zapewniaja okna standardowe 35dB? Czy moze moje szyby tak naprawde maja
gorszy wspolczynnik izolacji niz zapewnial dostawca? Czy mozna to jakos
sprawdzic? Czy moge z tego powodu reklamowac okna? A moze dzwięki przechodza
przez profile i ramy?
A jesli z moimi oknami jest wszystko w porządku tylko 35 dB jest po prostu za
malo na moją ulice to czy mozna okna jakos "podrasować" bez wymieniania ich
calkowicie (czesc szyb jest niestety stala zamontowana w ramie)? Co można
zrobic?

Bardzo prosze o opinie i komentarze bo nie moge spokojnie spac (ze zmartwienia
z powodu źle wydanych pieniędzy i hałasu)

sku

2. Data: 2005-01-24 13:36:27

Temat: Re: nowe okna nie wyciszają
Od: Adam Głaszcz <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sku" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
>
> Kilka dni temu zamontowano u mnie w mieszkaniu nowe okna. Niestety jestem
> rozczarowany poziomem izolacji akustycznej. Slysze

A masz nawiewniki w oknach? Jeżeli tak to czy one zapewniają odpowiednią
izolację akustyczną?

--
Adam
"Nigra et amara - taka jest najlepsza!"

3. Data: 2005-01-24 13:44:21

Od: " " <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "sku" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> A masz nawiewniki w oknach? Jeżeli tak to czy one zapewniają odpowiednią
> izolację akustyczną?

Nie, nie mam nawiewników.
--
sku

4. Data: 2005-01-25 07:06:58

Od: "Seba" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> poradników gazety wyborczej powinno to wystarczyc:....................."

Cześć.
A możesz powiedzieć jakiej firmy masz te okna..???
Jeśli nie chcesz pisać na forum to napisz na priva......
Mam znajomego, który ma podobne odczucia w stosunku do okien pewnej
firmy.....
Pozdrawiam
Seba
s...@p...onet.pl

5. Data: 2005-01-25 07:45:31

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 25 Jan 2005 08:06:58 +0100
"Seba" <s...@p...onet.pl> wrote:

> A możesz powiedzieć jakiej firmy masz te okna..???
> Jeśli nie chcesz pisać na forum to napisz na priva......
> Mam znajomego, który ma podobne odczucia w stosunku do okien pewnej
> firmy.....

ja mysle, ze takie rzeczy wlasnie powinno sie pisac na forum
jak w przyszlym roku bede zmienial okna (a bede pewnie jak sie juz cieplo
porobi), to wolalbym przeczytac, jakich okien unikac, bo ktos sie
nacial (oczywiscie moze to byc wina instalacji, ale jezeli bylyby juz
dwa potwierdzone problemy - zawsze wiecej wiadomo)

Sierp

6. Data: 2005-01-25 08:50:29

Od: "JJAAGG" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

maja
> gorszy wspolczynnik izolacji niz zapewnial dostawca?

zobacz oznaczenie na ramce. moze znajdziesz tam producenta szyby i rodzaj
zespolenia. jak bedziesz mial producenta i rodzaj zespolenia to mozesz sie
od niego dowiedziec jakie dana szyba ma parametry. standardowo 4/16/4 ma
wlasnie nie wiecej jak 35dB (o ile nie 32 ale nie jestem pewien). Lepsze
tlumienie uzyskuje sie na laminatach np 33.1/16/4 lub stosujac gaz SF6 ktory
jednak pogorszy wspolczynnik u. Idac w grubsze szyby niekoniecznie uzyskasz
lepsze tlumienie (np 6/16/6 ma rowniez 35dB, ale to duzo bedzie zalezec od
producenta). Generalnie producent ma papier potwierdzajacy czy dana
konfiguracja zespolen szkla ma dane tlumienie, wiec jak bedzie wiadomo kto
wyprodukowal szybe mozna bezposrednio zapytac producenta szyb. ewentualnie
zawolaj o deklaracje zgodnosci lub certyfikat na okna od firmy od ktorej
okna zostaly zakupione.

> Czy mozna to jakos
> sprawdzic? Czy moge z tego powodu reklamowac okna? A moze dzwięki
przechodza
> przez profile i ramy?

Mysle ze koszt sprawdzenia na miejscu zamontowania moze przekroczyc koszt
okien :| Twoje halasy przenikaja nie przez okna ale przez przegrode jaka
jest sciana z oknem, wiec tlumienie jest jakims tam wypadkowym ze wszystkich
elementow: szyby, ram, scian rownoleglych i prostopadlych i wogole
wszystkiego co oddziela mieszkanie od zrodla dzwieku.

> [...]
ich
> calkowicie (czesc szyb jest niestety stala zamontowana w ramie)? Co można

niewiele :| mozesz zmienic szybe ale stosujac grubszy pakiet bedziesz musial
zmienic uszczelki lub w gorszym wypadku nawet listwy przyszybowe. zostajac
przy stalej grubosci pakietu a stosujac grubsze szyby trzeba zmniejszyc
szerokosc ramki np na 14mm, co moze pogorszyc wspolczynnik u. wiec jak by
sie nie obrocic to d... z tylu. jak halas bardzo przeszkadza proponuje
rolety zewnetrzne i zaciaganie ich na noc.

pozdrawiam
marcin

7. Data: 2005-01-25 10:53:01

Od: " sku" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nacial (oczywiscie moze to byc wina instalacji, ale jezeli bylyby juz
> dwa potwierdzone problemy - zawsze wiecej wiadomo)

Ale wlasnie zanim posadze firme o niesolidnosc i zepsuje jej imie chce ustalic
jakiej izolacji powinienem wlasciwie oczekiwac. Moze z oknami jest wszystko w
porzadku, spelniaja normy itp ale izolacha 35dB po prostu nie wystarcza na
moja ulice. Bylem u znajomej, ktora tez ma w miare nowe okna i mieszka przy
podobnie ruchliwej ulicy i stwierdzilem ze tez wszystko slychac.
Czy mozecie napisac jak ta sprawa wyglada z waszymi oknami? Macie zupelnie
cicho czy slyszycie jak przejezdza samochod?

pozdrawiam
sku

8. Data: 2005-01-27 08:53:16

Od: "jocz" <w...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

......bardzo glosno ale
> [...]
ich
> calkowicie (czesc szyb jest niestety stala zamontowana w ramie)? Co można

Witam
Jeżeli pakiet szybowy ma skład 4/16/4 to spełnia normę dla 32 dB.
Dla 35 powinien być 6/16/4 - spełnia dla 36dB.
Dla wyższych szyba zewn. gr.8 mm i w przestrzeni międzyszybowej i SF6 (+Ar
dla U=1,1).
Teraz albo dodatkowa uszczelka - jeżeli jest wolny na nią wrąb i ewentualnie
można "dociągnąć" skrzydło na mimośrodach okucia (na skrzydle).
Kaz.

9. Data: 2005-01-28 09:14:48

Od: "sku" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

jocz <w...@j...pl> napisał(a):

> [...]
> Teraz albo dodatkowa uszczelka - jeżeli jest wolny na nią wrąb i ewentualnie
> można "dociągnąć" skrzydło na mimośrodach okucia (na skrzydle).

No to by troche wyjasnialo sprawe, ale tylko troche.
Inny dostawca mowi ze szyby od jego producenta maja 35dB ale cale okno ma 32dB
bo ramy mają mniej. Zapewnia ze producent potwierdza te 35dB. Inny z kolei
mowi ze szyby 4/16/4 zawsze maja 32dB, bylo to badane itd itp i takie okna nie
mogą miec 35dB.
A w tej mojej firmie mowili ze moje szyby (4/16/4) maja 35dB ale teraz mowia
ze 32dB.
No to jak to w koncu jest?
Czy mozliwe jest ze najpierw mowili o szybach 4/16/4 35dB a dali 4/16/4 32dB?
Niestety w umowie nic nie ma na ten temat.

10. Data: 2005-01-28 09:15:05

Od: "sku" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

jocz <w...@j...pl> napisał(a):

> [...]
Czy mozliwe jest ze najpierw mowili o szybach 4/16/4 35dB a dali 4/16/4 32dB?
Niestety w umowie nic nie ma na ten temat.

pralka - niby nie spaceruje, ale...
Wneka na szafe - ale ciut plytka
Wanna z hydromasażem
gniazdo siłowe a piekarnik?