nowy na grupie z prośbą o poradę!

1. Data: 2007-02-22 11:04:22

Temat: nowy na grupie z prośbą o poradę!
Od: "Tomek" <t...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Czytam p.m.d od dłuższego czasu ponieważ jakieś czas temu stałem się
posiadaczem połowy blizniaka i właśnie jestem na etapie remontów i
przeróbek. Nadszedł czas żeby w końcu coś napisać. Domek w cześci
zasadniczej pochodzi z okresu po wojennego ale ma też zrobiona jakies 10 lat
temu dobudówke o powierzchni zbliżonej do części zasadniczej. Wszelkie
remonty w środku domu pomału się toczą i nie są dla mnie wielką tajemnicą
ponieważ robiłem już kilka remontów mieszkań. Co do zewnętrznych remontów
doświadczenie moje jest marne bo całe życie mieszkałem w bloku. No a że
wiosna zbliża się pomału i czeka mnie remont dachu chciałbym bardziej
doświadczonych zapytać o kilka rzeczy.
Poprzedni właściciele domu w porozumieniu z sąsiadem doszli do wniosku, że
pokryją dom Onduliną (czy jak to się tam zwie). Poczytałem o tym wynalazku
sporo na tej grupce i doszedłem do wniosku, że pomysł jest średnio ciekawy
(sąsiad już mam mech na swojej części zrobionej chyba z 2-3 lata temu) i
chciałbym położyc blachodachówkę.
I tu pojawia się moje pierwsze pytanie. "Stara" część domu pokryta jest
dachówką i to nie robi żadnego kłopotu , ściagnie się ją położy blache,
ociepli od poddasza i będzie fajnie. Natomiast "nowa" część domu jest w tej
chwili deskowana i pokryta papą. Zastanawiam się czy można bezpośrenio na tą
papę położyć balchodachówke czy może lepiej położyć dodatkowe łaty i między
nie wsadzić watę (chodzi o wygłuszenie (wiem już z grupy że styro odpada a
taki miałem plan)) a może w najgorszej wersji pozbyć się całkiem tej papy i
blachę położyć na deski? Co radzicie? Dodam jeszcze, że dach ma troszkę
skomplikowane kształty i w sumie wolałbym zostawić tą papę żeby uniknąć
ewentualnych przecieków.

P.S. Przy okazji zapytam Was czy są (ja nie znalazłem) jakieś przepisy
mówiące o tym w którym miejścu w domu ma być zaistalowany główny wodomierz?
Miałem ostanio małą awanturę z szanownymi panami z wodociągów i chciałbym
się upewnić kto miał rację.

Dzieki za pomoc z której pozwolę sobie pewnie skorzystać jeszcze nie jeden
raz!
Pozdrawiam

Tomek
t...@o...eu
GG: 986254

--
Tomasz Okoński
t...@o...eu

2. Data: 2007-02-22 20:47:41

Temat: Re: nowy na grupie z prośbą o poradę!
Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Tomek napisał(a):
> Czytam p.m.d od dłuższego czasu ponieważ jakieś czas temu stałem się
> posiadaczem połowy blizniaka i właśnie jestem na etapie remontów i
> przeróbek. Nadszedł czas żeby w końcu coś napisać.

no wiec skoro czytasz, to pewnie wiesz, ze popelniles falstart...
otoz ta grupa niest jest o budowaniu - jest grupa pl.misc.budownictwo
(czy jakos ta)\k), i tam powinienes udac sie z tymi pytaniami

Sierp

3. Data: 2007-02-23 06:20:35

Od: "Tomek" <t...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

ciekawe kto większy? ja cz Ty? Doczytaj dokładnie!
Ja nie buduję tylko remontuję a takie tematy tutaj się pojawiają wiec o co
chodzi?

--
Tomasz Okoński
t...@o...eu

4. Data: 2007-02-23 08:38:26

Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
W wiadomości <news:erm0uc$ije$1@news.onet.pl>
Tomek <t...@o...eu> pisze:

> ciekawe kto większy? ja cz Ty? Doczytaj dokładnie!
> Ja nie buduję tylko remontuję a takie tematy tutaj się pojawiają wiec
> o co chodzi?

Chodzi o to, że ciężkie remonty (zewnętrzne, a o takich piszesz) i
budowanie, to sprawy, które porusza się na pl.misc.budowanie.
Tu rozmawia się głównie o sprawach "wewnętrzno-domowych" - sprzęt AGD,
wystrój wnętrz, wykończenie, problematyka prawna związana z mieszkaniem,
problemy z robactwem, plamami na dywanach itp - sam zresztą zobacz jaka
dominuje tu tematyka.
Owszem, o remontach także się rozmawia, ale raczej takich wewnątrz
mieszkania i raczej tego mniejszego kalibru (remont łazienki, tapetowanie
itp.).
Dlatego dobrze Ci poradzono, byś jednak przeszedł na tamtą grupę.

A na przyszłość tematy formułuj tak, by można się było na ich podstawie
domyśleć, o czym będzie traktował post.

--
Nixe

5. Data: 2007-02-23 09:07:11

Od: "Tomek" <t...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Dobra dobra, do Was wpadne jak będę na tym etapie malowania i
tapetowania:)!!

A o temacie posta to faktycznie przyznaję się bez bicia zapomniałem. Długą
miałem przerwę w pisaniu na różnych grupach i to mi jakoś się zapomniało:))

Pozdrawiam i dzięki za szczere chęci!!

--
Tomasz Okoński
t...@o...eu

6. Data: 2007-06-22 15:41:46

Od: "Dolby" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek" <t...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
>
> A o temacie posta to faktycznie przyznaję się bez bicia zapomniałem. Długą
> miałem przerwę w pisaniu na różnych grupach i to mi jakoś się

Pod blachodachówke musisz połozyć łaty i kontrłaty bez wzgledu na to czy
podłozem bedzie papa czy gołe kozły. Nie zrywaj papy - nie ma sensu !
W razie pytań pisz na priv

zmywaki kompaktowe
dlaczego ludzie stosują IP20/IP21 w łazienkach?
Która wkrętarka
Zakup sprzętu do kuchni
Ksiega wieczysta a garaz