o przeis na fasolowke prosze

1. Data: 2001-09-09 13:00:10

Temat: o przeis na fasolowke prosze
Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

taką klasyczną, z boczusiem (chyba):)

bardzo proszę i z góry dziękuję

pozdrawiam
Mechcia

1. Data: 2001-09-09 13:38:36

Temat: Odp: o przeis na fasolowke prosze
Od: "Katarzyna T. Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik MechaGodzilla <m...@n...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9nfp3l$4sm$...@n...tpi.pl...
> taką klasyczną, z boczusiem (chyba):)
>
> bardzo proszę i z góry dziękuję
fasola "Jasiek" + poszatkowane: marchew, seler, por, cebula i kapusta.
Pomidory z puszki. Natka. Włożyć do garnka z wodą, + liść laurowy, listki
bazylii, gotować 1,5 godziny. W połowie gotowania włożyć pokrojone w kostkę
ziemianki i plaster pokrojonej dyni. Można podprawić rosołem. Posypać serem
na talerzu. >

1. Data: 2001-09-09 13:40:55

Od: "Katarzyna T. Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik MechaGodzilla <m...@n...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9nfp3l$4sm$...@n...tpi.pl...
> taką klasyczną, z boczusiem (chyba):)
Moj przepis niezbyt klasyczny ale mozesz dolozyc boczusia;-)

1. Data: 2001-09-09 16:52:49

Temat: Re: o przeis na fasolowke prosze
Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fasolka teraz swierza, wiec:
oplukac, zalac woda i gotowac ok godziny
w miedzy czasie podsmazyc boczek pokrojony w kostke taka wieksza i wrzucic
do fasolki tak 15 minut przed koncem gotowania
do tego podsmazona cebulka i zombek czosnku
jak fasolka bedzie miekka, to do tego wszystkiego tak 3/4 sloiczka
koncentratu pomidorowego, sol, pieprz, majeranek i odrobine ostrej papryki

ja do fasolki wrzucam jeszcze kostke rosolowa, listek laurowy, ziele [ze 2
ziarnka] i pieprz czarny

i eta wsio:)
jesc jak chwilke przestygnie
na drugi dzien jest pyyycha:)

pozdry Monika

1. Data: 2001-09-09 19:41:57

Od: "Piotr Nowinowski" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> ja do fasolki wrzucam jeszcze kostke rosolowa, listek laurowy, ziele [ze 2

robię tak samo tylko "dietetycznie" - bez czosnku, i koncentratu - chyba też
jest OK - nikt nie reklamował

PN

1. Data: 2001-09-09 20:14:59

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Nowinowski" <p...@p...com.pl> napisał w
wiadomości news:9nggg1$boc$1@news.tpi.pl...

> Użytkownik "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> napisał w wiadomości
ciach!

ale ja nie mówiłam o fasolce po bretońsku a o zupie fasolowej!!!!

pozdrawiam
Mechcia

1. Data: 2001-09-10 09:05:44

Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale ja nie mówiłam o fasolce po bretońsku a o zupie fasolowej!!!!
>
> pozdrawiam
> Mechcia

a o czym ja pisalam? fasola jasiek dostepna jest teraz swierza, nie sucha,
wiec nie trzeba jej moczyc w nocy zey napeczniala:)
tylko wrzucasz do gara i gotujesz:)
reszta jak wyzej:)

a jak masz sucha fasole, to oplucz, namocz w wodzie przez noc i gotuj w tej
samej wodzie do mietkosci

pozdry Monika

1. Data: 2001-09-10 09:38:52

Od: "kosek" <k...@f...of.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MechaGodzilla" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> taką klasyczną, z boczusiem (chyba):)
>
> bardzo proszę i z góry dziękuję
>
> pozdrawiam
> Mechcia

Oto mój sposób na IMHO fantastyczną zupkę fasolową.
30dag fasoli, 20 dag wędzonych żeberek, 20 dag boczku wędzonego, 2 łyżki
smalcu, cebula, 2 marchewki, kilka ziemniaków, pomidor, ząbek czosnku, liść
laurowy, cząber, pieprz, sól, majeranek (dużo majeranku), ziele angielskie.
(oczywiście proporcje względne, szczególnie między boczkiem a żeberkami)

Fasolę przebrać, opłukać, namoczyć w wodzie przez ok. 6-8 godzin.
Gotować do momentu aż zmięknie tj. ok. 2 godz. razem z żeberkami i
przyprawami (liść laurowy, pieprz ziele ang.). Po tym czasie,mięso wyjąć,
ddzielić od kości, pokroić w kostkę i wrzucić do zupy. Ale wcześniej!
Po ok. 1 godzinie gotowania fasoli, obrać cebulę, marchew, pokroić w kostkę
i krótko podsmażyć na części smalcu, po czym wrzucić do zupy.
Na pozostałej części smalcu obsmażyć boczek wędzony pokrojony w kostkę i
wrzucić do zupy.
Gdy fasola jest miękka dodać pomidor bez skórki oraz ziemniaki obrane i
pokrojone w kawałki, pogotować tak aby ziemniaki były miękkie, przyprawić do
smaku pieprzem oraz czosnkiem roztartym solą i majerankiem. Część zupy można
przetrzeć przez sito, będzie wtedy bardziej zawiesista, choć po odgrzaniu
następnego dnia i tak robi się gęstawa.

Można też bez pomidora - nie jest konieczny.
Ja używam własnego wyrobu żeberek i boczku wędzonego co daje zupie wprost
niesamowity aromat.
Smacznego.

Kosek
mailto: k...@f...of.pl

1. Data: 2001-09-10 15:22:28

Od: "adiola" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"MechaGodzilla" <m...@n...pl> wrote in message
> taką klasyczną, z boczusiem (chyba):)
>
> bardzo proszę i z góry dziękuję
>
> pozdrawiam
> Mechcia

Mechciu, ja robie tak:
fasole ( mloda czy stara, nie ma znaczenia) zalewam zimna woda ( wody 2 razy
tyle co fasoli ), zagotowuje i wylaczam. Stoi sobie pod przykryciem 2
godziny i jest napeczniala do gotowania. Wlaczam gaz i gotuje, jak zaczyna
odchodzic z niej skorka, dorzucam marchewke pokrojona w kostke, za 10 min.
ziemniaczki i wloszczyzne, 2 ziela angielskie, 5 z. pieprzu, wegete i
listek. Jak wszystko jest miekkie , wychrzaniam wloszczyzne, a na patelni
obsmazam boczek, dorzucam cebulke i mieszam az cebulka bedzie lekko brazowa,
dorzucam lyzke maki, smaze jeszcze 0,5 min. i podlewam zimna woda, mieszam
az bedzie jak gesta smietana i wlewam do zupy. Zagotowuje, sypie majeranek i
na talerze. To taka zwykla fasolowa, ale chyba o nia pytalas.

pozdr.
adiola

Kombiwar - czy sa gdzies przepisy?
sos dresing do hamburgerow
Przegapiłem Makłowicza!!!
pieniadze dla mamy gandalfa - podsumowanie
800 listow?????