o różnicach w wychowaniu [cross]

301. Data: 2010-11-19 11:54:44

Temat: Re: o różnicach w wychowaniu [cross]
Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aicha" <b...@t...ja> napisał w wiadomości
news:ic5g0e$3t2$1@news.onet.pl...

> Pracowałam w 100% kobiecym i w 80% męskim. Zdecydowanie wolę to drugie.

A wolalabys jako szefa kobiete czy mezczyzne?

302. Data: 2010-11-19 11:55:22

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
z.googlegroups.com...
On 19 Lis, 10:28, Aicha <b...@t...ja> wrote:

>Czyli mieszane :-)

Zakladajac, ze Aicha jest kobieta, zawsze bedzie mieszane.

303. Data: 2010-11-19 11:57:26

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Lolalny Lemur" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> Korwin Mikke opisywał, jak pewna szczerze zdziwiona kobieta- matka 2 synów
> opowiadała taką historię: urodziło jej się 3 dziecko- córka. Postanowiła
> wychować tak samo, jak chłopców. Może trochę z oszczędności- ale nie
> kupowała jej dziewczęcych zabawek, ani nie ubierała w ciuszki dziewczęce.
> Jak dziewczynka miała ze 2 latka- mama ze zdziwieniem zobaczyła, jak ta
> owija w szmatki autobus- zabawkę i lula go do snu.
> No cóz- bez komentarza.

No zajebiaszcza "historyjka korwinowska" (R).

304. Data: 2010-11-19 12:00:05

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "R" <r...@p...interia.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Chiron" napisał w wiadomości

> A mnie zastanawia skąd dwulatka (skoro była najmłodszym dzieckiem) wpadła
> na taki pomysł.

Stad samad, co interwencje w "sztabie kryzysowym" podczas katastrofy w Lesie
Kabackim - czyli z wyssania brudnego korwinowskiego palucha.

305. Data: 2010-11-19 12:01:07

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
q.googlegroups.com...
On 18 Lis, 22:50, Maciek <m...@n...pl> wrote:
> W dniu 2010-11-18 22:39, R pisze:> A mnie zastanawia sk d dwulatka (skoro
> by a najm odszym dzieckiem) wpad a na

>Znaczy nie nazwałbym tego "wymyśloną bzdurą".

Slabo znasz mozliwosci korwina.

306. Data: 2010-11-19 12:03:15

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup
a.pl...

> A co tu się zastanawiać. Przecież to kompletna bzdura wymyślona przez
> Korwina na poparcie aktualnie przedstawianej tezy.
> To_Twoja_wersja. Tego nie wiesz. Nawiasem pisząc- zarzucasz kłamstwo
> człowiekowi z zasadami. To teraz rzadkie (zasady)- ale on taki jest.

Juz tu taki jeden bronil zasad i prawdomownosci korwina - bodajze, niejaki
Debski - po krotkiej dyskusji musial przyznac, ze Korwin jednak lubi
sciemniac.

307. Data: 2010-11-19 12:27:29

Od: "R" <r...@p...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co tu się zastanawiać.

To była taka figura stylistyczna ;).
Czytać to należało: dwulatka nie mając takich wzorców tak się nie zachowa i
już. Chyba, że jest jakoś genialnie rozwinięta w kierunku instynktu
macierzyńskiego.

> Przecież to kompletna bzdura wymyślona przez
> Korwina na poparcie aktualnie przedstawianej tezy.

Tak też sobie pomyślałam - ale ze mnie taka maupa co lubi metody
sokratejskie ;).
Z drugiej strony sprytnie to sobie wymyślił: wykazując fałszywość założenia
dowodzimy prawdziwości jego wywodu ;).
Z trzeciej strony: wykazał, że rozwój jego dzieci go zabytnio nie
interesował (tej skłonności do naśladownictwa nie da się przeoczyć
obserwując dziecko). Podobnie jak wszyscy, którzy bez zająknięcia w tą
historię uwierzyli... Gdyby się interesował jakoś by tą opowiastkę
uwiarygodnił.

> Moja córka zaczęła
> się bawić lalkami w taki typowy sposób, czyli ubieranie, wożenie w wózku
> i udawanie, że to jej dziecko dopiero gdy pojawił się na świecie jej
> brat, co można rzeczywiście podciągnąć pod naśladowanie dorosłych.

Tak na marginesie: w jakim wtedy była wieku? (tak sobie ustawiam co kiedy
mój zacznie robić: wiem powinnam kupić ksiązkę ;) ).
A wracając do podtematu - skąd niby bez jakiegoś wzorca ta dziewczynka
wiedziała, że ma zawijać w szmatki i lulać do snu a nie np. związać z
tetrowej pieluchy chustę i nosić ten autobus na sobie jak np. afrykanki
swoje potomstwo? Itd. ale to powinnam pisać nie do Ciebie tylko do JKM lub
Chirona w jego zastępstwie.

> Nie
> twierdzę, że dziewczynka nie będzie miał silniejszego instynktu
> macierzyńskiego, nie będzie próbowała opiekować się kimś/czymś, ale
> jeszcze nie w wieku 2 lat (oczywiście bez wzorców).

Ano właśnie. Potem bez wzorców też raczej nie wiedziałaby jak się kimś/czymś
opiekować nawet jakby bardzo chciała. Instynktownie to może będzie wiedziała
jak zajść w ciążę i karmić piersią (pod warunkiem, że już urodzi i będzie
mieć mleko w piersiach). Reszty jakoś trzeba się nauczyć przez obserwację
itp.

--

Renata

308. Data: 2010-11-19 12:34:41

Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> samochód. Chcą- niech to robią- czemu nie? Tylko to nie powód, żeby np
> córkę próbować zainteresować motoryzacją- chyba że sama tego chce.

Ja bym jednak szukał innych źródeł, niż Korwin-Mikke, jełsi chodzi
o wypowiadanie sięna tematy związane z rodziną i wychowywaniem dzieci ;)

Jeśli miałbym dać coś 'lepszego', to proponowałbym takie tematy-klucze:

"Koncepcja neutralności płciowej noworodka autorstwa zdaje się: dr John
Money.

Ów doktor miał co najmniej jedną poważną wpadkę przy próbie sztucznego
przekształcenia
płci u dziecka. Chłopca, który zaraz po urodzeniu stracił w wypadku prącie
(oficjalnie mówi się,
że podczas obrzezania i taką wersję oglądałem kiedyś w TV) został poddany
przeróbce w dziewczynkę,
ale wydaje się, że już jako małe dziecko miało problemy,
a w wieku nastolatka już poważne - z identyfikacją płciową. Ostatecznie
dowiedział się o

Osobiście po doświadczeniach własnych nie widzę żadnego powodu, by uznawać
teorię 'neutralności
płciowej noworodka' za silną. Moje dzieci - chłopiec i dziewczynka - od
początku się różnią, i choć
bawią się przecież tymi samymi zabawkami i oglądają te same bajki - to
jednak wyraźnie
mają swoje własne preferencje, po swojemu budują swoją tożsamość.
Tłumaczenie SZCZEGÓLNEGO
zainteresowania mojej córki grami w ubieranie lalek babrie, a mojego syna
bajkami o lokomotywach
wyłącznie narzuceniem i celowym wzmacnianiem takich zainteresowań przez
otoczenie uważam
za absurdalne. Gdyby to tylko ode mnie zależało - w życiu bym córce nie
fundował pewnych rzeczy
- ale ona ich po prostu chce i koniec ! Całe szczęście córka również
wykazuje zainteresowania
matematyczno-techniczne - inaczej bym się chyba popłakał :) Ale ewidentnie
wnosi w to wszystko
'swój dziewczęcy smaczek'. Myślę też, że moja córka nie jest żadnym skrajnym
przypadkiem
'dziewczęcości', jest raczej odwrotnie - ze względu na zdolności
techniczno-matematyczne
raczej przesuwa się w wielu zainteresowaniach w kierunkach stereotypowo
chłopięcych.
Ogląda z zainteresowaniem programy typu 'Jak to jest zrobione' na Discowery
Science itp.

309. Data: 2010-11-19 12:43:21

Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zażółcony" <r...@x...pl> napisał w wiadomości
> a w wieku nastolatka już poważne - z identyfikacją płciową. Ostatecznie
> dowiedział się o

coś mi się tu urwało.
jako nastolatek lub dorosłu człowiek dowiedział sieo operacji, zmienił
płeć 'z powrotem' na męską i założył rodzinę.

310. Data: 2010-11-19 12:45:30

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "zażółcony" <r...@x...pl> napisał w wiadomości
>
> coś mi się tu urwało.
> jako nastolatek lub dorosłu człowiek dowiedział sieo operacji, zmienił
> płeć 'z powrotem' na męską i założył rodzinę.

A mnie się wydaje, że popełnił samobójstwo.....
I chyba będę się upierać.

MK

Chorzy psychicznie nie rozumieją zakazu palenia
Re: A we wtorek stanie u drzwi ...
Re: A we wtorek stanie u drzwi ...
Co by było gdyby
Re: A we wtorek stanie u drzwi ...