obłędny błędnik :-(

1. Data: 2003-04-25 21:30:41

Temat: obłędny błędnik :-(
Od: "MaYeR" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Szukam pomocy wsród specjalistów lub też osób, które
mają podobny problem i się go jakoś pozbyły [załagodziły]

Problem : strasznie czuły błędnik

O ile mi wiadomo normalnie działający błędnik to taki, który
wywołuje zaburzenia nazwe je "równowagi żołądka" dopiero
przy większych anomaliach, np duża fala podczas pływania łodzią
itd, itp
Mnie bierze już przy szybszym obróceniu się w okół własnej osi :-(
Także podobny efekt wywołuje szybki obrót samej głowy w bok.
Oczywiście nie ma mowy o zerkaniu na coś w gazecie w samochodzie
podczas jazdy. Jako pasażer reaguje też dosyć szybko na zakręty czy
hamowanie (to bardziej), a na wodzie to wystarczy łódkę odepchnąć
od brzegu tak że się lekko zakołysze i ... czasami też reaguję jak tylko
widzę np kogoś bujającego się na czymś

Czy ktoś sobie już z czymś podobnym poradził ? Jak ? Jak to leczyć ?
Jak uodparniać się ?

Dzieki z góry za wszelkie wskazówki

MaYeR

2. Data: 2003-04-29 10:40:29

Temat: Re: obłędny błędnik :-(
Od: "MaYeR" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy naprawde nie ma tu nikogo kto moglby cos podpowiedziec ?

MaYeR

3. Data: 2003-04-29 10:59:34

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

MaYeR:
> [...]
> widzę np kogoś bujającego się na czymś
>
> Czy ktoś sobie już z czymś podobnym poradził ? Jak ? Jak to leczyć ?

już pisałem na ten temat parę dni temu.
1. w samochodzie nie czytać gazet, ale oglądać okolicę
2. nie poruszać gwałtownie głową w czasie jazdy
3. sprawdzić na wszelki wypadek, czy nie masz zaburzeń błędnika

kuracji nie ma praktycznie żadnej, jest tylko leczenie objawowe.
Niektórym pomaga imbir (cukierki, na przykład). Innym tylko jakieś
lekarstwo tłumiące zmysł równowagi (np. plaster skopolaminowy).
Pomaga nie picie napojów zawierających środki pobudzające (alkohol,
kofeina) a także (niektórym) mleka i nie jedzenie nabiału.

Waldek

4. Data: 2003-04-30 10:38:52

Od: "MaYeR" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> już pisałem na ten temat parę dni temu.
z jakiegos powodu mi tego nie wyswietla

> 1. w samochodzie nie czytać gazet, ale oglądać okolicę
> 2. nie poruszać gwałtownie głową w czasie jazdy
> 3. sprawdzić na wszelki wypadek, czy nie masz zaburzeń błędnika

Ad.1-2 nieprzydatne uwagi ;-)
3) jak to stwierdzic ? laryngolog ? moze jakis konkretny specjalista ?

Dzieki za porady. Sprawdze

MaYeR

5. Data: 2003-04-30 11:16:33

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

MaYeR:

> Ad.1-2 nieprzydatne uwagi ;-)
hmm, ale niestety jedyne pomagające w 99%.

> 3) jak to stwierdzic ? laryngolog ? moze jakis konkretny specjalista ?
laryngolog lub oto-neurolog. Powinien się on jednak znać na błędniku.
Niestety wielu laryngologów, choć zmysł równowagi do specjalizacji
należy, trochę to "olewają". Musisz poszukać w twojej okolicy. W mojej
okolicy wiem (bo tu pracuję ;-)), ale Berlin pewnie ciut daleko i umowy
z polskimi chorymi kasami nie mamy.

Waldek

Zakład eksperymentalnych badań równowagi, UKBF, Berlin
http://www.medizin.fu-berlin.de/hno/vestibularlab

Avodart
opalenizna
czy do laryngologa potrzebne jest teraz skierowanie?
bóle w mostku
TEST - nie czytac !!!