oblozenie schodów panelami drewnianymi...

1. Data: 2006-11-21 12:14:54

Temat: oblozenie schodów panelami drewnianymi...
Od: "piwo" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

za jakis czas odbieram mieszkanie. W zasadzie juz wszystko powybierane. Na
podłoge bede kładł panele drewniane - drewno egzotyczne. W mieszkaniu owym mam
schody na polpietro, betonowe równe stopnie. Bardzo bym chcial oblożyć te schody
tym samym rodzajem materialu co podłogi, można zrobic oblożenie z drewna ale
chyba to nie wchodzi w rachube (nie wydaje mi sie zeby polaczenie koloru drewna
egzotycznego dobrze komponowalo sie ze schodami np. dębowymi) I teraz
pytanie...czy ktos robił coś takiego, to znaczy robil obłożenie z paneli
drewnainych. Ja mysle ze nie powinno byc problemu (grubść takiego panela to
ponad 1 cm. a twardośc drewna egzotycznego o wiele wyższa niż drewan krajowego).
Jakieś sugestie, rady, sposoby wykończenia...za wszelkie uwagi z góry dzieki

2. Data: 2006-11-21 12:26:27

Temat: Re: oblozenie schodów panelami drewnianymi...
Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

piwo napisał(a):
> [...]
> schody na polpietro, betonowe równe stopnie. Bardzo bym chcial oblożyć te schody
Znajomy zrobil z panelow pokrycie na schody, bardzo fajnie wygladalo,
ale zbyt mocno "pracowalo" - listwy "narozne" (katowniki aluminiowe
chyba) ciagle sie zrywaly itd. W koncu calosc rozebral i przykleil
panele do betonu za pomoca kleju takiego jak do klejenia parkietu
drewnianego do podlogi. Taka masa podobna do skrzyzowania gipsu z
butaprenem ;) kladziona paca zebata. Okleil tez pionowe czesci schodka,
i teraz wyglada to bardzo ladnie i w koncu sie nie rozjezdza.
Jedyny minus - na schody pojdzie ci kupa paneli, rzadko sie zdarza by 1
schodek = 1 panel. Przewaznie wychodzi cos za malo i trzeba docinac, na
1 schodek pojda 2 panele (pod warunkiem ze na szerokosc stopnia wyjscie
ci 1 panel) a z tych scinkow juz wiele nie zrobisz...

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

3. Data: 2006-11-21 13:31:02

Od: "MB" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> butaprenem ;) kladziona paca zebata. Okleil tez pionowe czesci schodka, i
> teraz wyglada to bardzo ladnie i w koncu sie nie rozjezdza.

Mam jedno pytanie. Ponieważ również przymierzam się do podobnej operacji
(muszę przykleić kawałek deski barlineckiej do jednego "schodka" na balkon),
zastanawiam się czym okleić brzeg uciętej deski. O ile sama deska jest
pięknie przygotowana i polakierowana, to jej przekrój po przecięciu
(niestety, będzie widoczny) nie przedstawia się estetycznie. Czy macie może
na to jakiś patent?

Pozdrawiam
MB

4. Data: 2006-11-21 20:42:39

Od: "Maciej Muran" <n...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MB" <k...@p...wp.pl> napisał
> [...]
> jest pięknie przygotowana i polakierowana, to jej przekrój po przecięciu
> (niestety, będzie widoczny) nie przedstawia się estetycznie. Czy macie

Wyciąć z deski listwę, która zasłoni brzydką krawędź? Oczywiście i próg i
listwa łączone na 2x45 stopni?
|/_ - "rysunek" oczywiście trzeba odwrócić :)

M.

Rolety rzymskie
Jaki klej drewno-plastik ?
sztuczna skóra
montaz szafek kuchennych do plyt kartonowo gipsowych
Duńskie kominki