obraczkowanie drzew??

1. Data: 2003-09-30 12:43:24

Temat: obraczkowanie drzew??
Od: Barbara Zapalska <t...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam trzy jablonki, ktore prawie nie owocuja i sie dowiedzialam
ze aby pobudzic je do tego powinnam zrobic obraczkowanie tych
drzew, czyli jakichs sposob okaleczenia ich dla pobudzenia
owocowania.
Jak to sie robi??
Podrawiam
Barbara

2. Data: 2003-09-30 13:06:43

Temat: Re: obraczkowanie drzew??
Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Zapalska <t...@c...com.pl> napisał(a):

> [...]
> ze aby pobudzic je do tego powinnam zrobic obraczkowanie tych
> drzew, czyli jakichs sposob okaleczenia ich dla pobudzenia

Wycinasz na pniu lub konarze młodych drzew o cienkiej korze ostrym nożem
obraczkę o szer 6-10 mm i odrywasz ją, potem smarujesz to miejsce mascią
ogrodniczą. Robi sie to wczesną wiosną, ma to pobudzać do rozwoju pąków
kwiatowych, rana zabliźnia się w lecie, ale nie polecam tej metody bo można
drzewom zaszkodzić.
pozdr. Jerzy

3. Data: 2003-09-30 15:54:36

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> wrote in message

> Wycinasz na pniu lub konarze młodych drzew o cienkiej korze ostrym nożem
> obraczkę o szer 6-10 mm i odrywasz ją, potem smarujesz to miejsce mascią
> ogrodniczą.

Na moj gust to po takim zabiegu drzewo po prostu usycha i nie ma juz klopotu.
Jezeli wytniesz obraczke na pniu, to ktoredy maja isc soki?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2003-09-30 17:07:05

Temat: Odp: obraczkowanie drzew??
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Barbara Zapalska <t...@c...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@c...com.pl...
> Mam trzy jablonki, ktore prawie nie owocuja i sie dowiedzialam
> ze aby pobudzic je do tego powinnam zrobic obraczkowanie tych
> drzew, czyli jakichs sposob okaleczenia ich dla pobudzenia

Podrzucasz jesienia obornik, a na wiosne cos z nawozow fosforowych
czekasz rok, esli nie owocuja to:
Wez szpadel i przetnij korzenie w odleglosci...no powiedzmy...1m do pnia.
Czekasz rok , jesli przezyja a nie owocuja to:
Owijasz ciasno drutem pien ponizej ostatniej galezi
Czekasz rook, jesli do tego czau ci nie uschly i nadal nie zaaowocowaly to:
wywalasz w cholere i kupujesz nowe.

Elfir

5. Data: 2003-10-01 11:22:12

Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> [...]
klopotu.
> Jezeli wytniesz obraczke na pniu, to ktoredy maja isc soki?

Idzie o to aby nie szły (w dół czyli do korzeni) właśnie.
Ale masz dużo racji, dlatego też i ta metoda nie jest już popularna
[stosowana].
pozdr. Jerzy

ukorzenienie oliwki?
I za to Was najbardziej lubię