ukorzenienie oliwki?

1. Data: 2003-09-30 12:24:56

Temat: ukorzenienie oliwki?
Od: "Grzegorz Meisel" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam.
Otrzymalem piekna swieza galez oliwki i zastanawiam sie czy da sie ja
ukorzenic? czy ktos ma jakies doswiadczenie w tej kwesti?
pozdrawiam
greg

2. Data: 2003-09-30 18:53:42

Temat: Re: ukorzenienie oliwki?
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Meisel" <m...@k...net.pl> wrote in message
> witam.
> Otrzymalem piekna swieza galez oliwki i zastanawiam sie czy da sie ja
> ukorzenic? czy ktos ma jakies doswiadczenie w tej kwesti?

Oto co radzi prof. Pieniążek:
"mnoży się łatwo. Wystarczy uciąć w maju lub w czerwcu wierzchołek
tegorocznego pędu o długości 10 cm i włożyc do wilgotnego piasku lub
wilgotnej ziemi, ograniczyć parowanie odwróconym do góry słoikiem czy
torebką foliową, a ukorzeni się w 4 do 6 tygodni". Pisze też, że można ją
rozmnażać zarówno przez sadzonki zdrewniałem jak i zielne. Drzewko wymaga
teoretycznie 50 dni o temperaturze niższej niż 10-12 st.C. Z ukorzenianiem o
tej porze może być trochę kłopotu, ale spróbować na pewno warto!

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2003-09-30 20:52:44

Od: "p...@p...onet.pl" <p...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No a tak przy okazji... a z oliwki wyjetej ze sloiczka uda mi sie wychodowac
krzew? Czy pestka nie bedzie uszkodzona?

Oczywiscie mam na mysli olwki niedrylowane :-))

Pozdrawiam

Wojtas

4. Data: 2003-09-30 21:36:32

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"p...@p...onet.pl" <p...@W...onet.pl> wrote in
message news:3dd0.0000059b.3f79ed1c@newsgate.onet.pl...
> No a tak przy okazji... a z oliwki wyjetej ze sloiczka uda mi sie
wyhodowac
> krzew? Czy pestka nie bedzie uszkodzona?
>
> Oczywiscie mam na mysli olwki niedrylowane :-))

Ciekawy problem! Jak kiszenie oliwki wpływa na zdolność kiełkowania - chyba
sa dwie możliwości:-) Obawiam się, że musisz
przetestować samodzielnie, nieoceniony profesor zrzędzi coś o okulizowaniu i
szczepieniu.
A, jakby Ci się udało, to proszę o informację.

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2003-09-30 22:07:53

Od: "Paweł Woynowski" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szczepieniu.
> A, jakby Ci się udało, to proszę o informację.

Basiu,
chyba nic z tego nie wyjdzie. Jako mały chłopak w wieku coś ok 11 lat buchnąłem
Ojcu z barku słoik oliwek, wtedy bardzo deficytowy towar, i po obraniu z miąszu
wysadziłem je do doniczek przykrywając słoikami typu wek. Całośc postawiłem na
parapecie okiennym, podlewałem i czekałem....pół roku. Po pół roku jak je
wydłubałem z ziemi wygladały jak bym je wsadził przed chwilą, nic ich nie
ruszyło, tak były zakonserwowane solą. Notabene do dzisiaj kiedy u rodziców na
familijnych spotkaniach, pojawiaja się na stole oliwki, Ojciec wypomina mi
tamten słoik który przywiózł wtedy z Francji.
Pozdrawiam anegdotycznie
Paweł Woynowski

6. Data: 2003-09-30 22:20:57

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"p...@p...onet.pl" <p...@W...onet.pl> wrote in message

> No a tak przy okazji... a z oliwki wyjetej ze sloiczka uda mi sie wychodowac
> krzew? Czy pestka nie bedzie uszkodzona?

Oliwki sa bardzo mocno preparowane, zeby nadawaly sie do jedzenia,
wiec obawiam sie, ze nie. Ale oczywiscie zawsze mozna zrobic eksperyment.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

7. Data: 2003-10-01 20:04:03

Temat: Odp: ukorzenienie oliwki?
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik p...@p...onet.pl <p...@W...onet.pl> w
wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...onet.pl...

> Oczywiscie mam na mysli olwki niedrylowane :-))
Bo z drylowanych moze wyrosnac nie oliwka, ale papryczka konserwowa!

Elfir

8. Data: 2003-10-01 21:04:16

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:blctbb$g9$...@n...news.tpi.pl...

> [...]
> szczepieniu.
> A, jakby Ci się udało, to proszę o informację.

I jeszcze z kiszonymi ogórkami mozesz sprobować albo z keczupem.
A gdy Ci się uda to oczywiście informuj.
Pozdrawiam :-)
Janusz

I za to Was najbardziej lubię
czosnki