Re: ukorzenienie oliwki?

From: "Paweł Woynowski" <p...@o...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: ukorzenienie oliwki?
Date: 1 Oct 2003 00:07:53 +0200

> wyhodowac

> Ciekawy problem! Jak kiszenie oliwki wpływa na zdolność kiełkowania - chyba
> sa dwie możliwości:-) Obawiam się, że musisz
> przetestować samodzielnie, nieoceniony profesor zrzędzi coś o okulizowaniu i
> szczepieniu.
> A, jakby Ci się udało, to proszę o informację.
>
> Pozdrawiam, Basia.

Basiu,
chyba nic z tego nie wyjdzie. Jako mały chłopak w wieku coś ok 11 lat buchnąłem
Ojcu z barku słoik oliwek, wtedy bardzo deficytowy towar, i po obraniu z miąszu
wysadziłem je do doniczek przykrywając słoikami typu wek. Całośc postawiłem na
parapecie okiennym, podlewałem i czekałem....pół roku. Po pół roku jak je
wydłubałem z ziemi wygladały jak bym je wsadził przed chwilą, nic ich nie
ruszyło, tak były zakonserwowane solą. Notabene do dzisiaj kiedy u rodziców na
familijnych spotkaniach, pojawiaja się na stole oliwki, Ojciec wypomina mi
tamten słoik który przywiózł wtedy z Francji.
Pozdrawiam anegdotycznie
Paweł Woynowski