obrzęk jądra po operacji na przepukline

1. Data: 2006-10-06 16:18:16

Temat: obrzęk jądra po operacji na przepukline
Od: "Sky Walker" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

pojawił sie u mnie taki, wypuscili mnie ze szpitala przed wyjsciem ze
szpitala usuneli mi 2 strzykawki tego plynu, kazali robic oklady z altacetu,
mam pytanie czy pomoze mi to i czy plyn ktory powodowal obrzek dalej gdzies
sie tam produkuje i zalewa worek czy juz wiecej nie bedzie sie produkowal,
zalecili mi rowniez trzymanie moszy wyzej przy lezeniu, tłumacząc to że
wtedy płyn z jądra ma niby gdzieś tam spływać? a dokąd dokładnie? czy jest
tu jakaś osoba która może mi odpowiedzieć na te pytanie, bardzo prosze o
odpowiedz.

2. Data: 2006-10-07 08:04:52

Temat: Re: obrzęk jądra po operacji na przepukline
Od: "muslieater" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sky Walker" <1...@w...pl> napisał w wiadomości
> pojawił sie u mnie taki, wypuscili mnie ze szpitala przed wyjsciem ze
> szpitala usuneli mi 2 strzykawki tego plynu, kazali robic oklady z
> altacetu,

No, musze Ci powiedzieć, że mnie nieźle nastraszyłeś, też mam przepukline i
czekam na zabieg :|

3. Data: 2006-10-07 08:56:10

Od: "Sky Walker" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "muslieater" <m...@o...pl> napisał
> No, musze Ci powiedzieć, że mnie nieźle nastraszyłeś, też mam przepukline
> i czekam na zabieg :|

sam się wystraszyłem jak mi zaczęło puchnąć jądro, ale po wczorajszych
okładach z altacetu już jest o wiele lepiej, jeśli tez masz przepukline
pachwinową to po zabiegu kiedy będziesz leżał na plecach jajka do góry :) tj
np nogi razem i jajka nie gdzies między nogami tylko conajmniej na nogach,
albo przygotuj sobie slipki, które założysz i będą Ci te jajka podtrzymywać
w pozycji leżącej, choć u Ciebie niekoniecznie musi się to przydażyć, ze mną
na sali na to samo leżało 2 innych i nic im nie było na 3ci dzień
wyszli...szybciej odemnie

4. Data: 2006-10-08 12:55:33

Od: "muslieater" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> sam się wystraszyłem jak mi zaczęło puchnąć jądro, ale po wczorajszych
> okładach z altacetu już jest o wiele lepiej.

Bardzo mnie to cieszy. A może mógłbyś mi opisać dokładnie jak przebiegał
zabieg: jak długo trwał, czy byłes pod narkozą, czy po zabiegu boli i takie
tam :)
Pozdrawiam!

5. Data: 2006-10-08 14:00:06

Od: "evuncia" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Najlepiej od razu po operacji położyć sobie między uda ręcznik
złożony w kostkę i na takim piedestale ułożyć klejnoty - obrzęku
nie będzie. Aha, poproś o metodę beznapięciową operacji, to
szybciej wrócisz do normalnego życia i unikniesz powikłań.
Siostra (nie)Miłosierdzia

6. Data: 2006-10-08 17:15:01

Od: "Sky Walker" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Bardzo mnie to cieszy. A może mógłbyś mi opisać dokładnie jak przebiegał
> zabieg: jak długo trwał, czy byłes pod narkozą, czy po zabiegu boli i

witaj ponownie, no więc przyszedłem do szpitala w poniedziałek rano,
przebrałem się w piżamke,po jakichś kilku minutach przyszedł pielęgniarz z
zapytaniem czy miejsce operowania jest przygotowane tj. ogolone... wygoliłem
się dzień wcześniej, no to idziemy, przed wejściem na blok operacyjny
rozebrali mnie z piżamy, nałożyli zielony materiał i położyli na łóżko,
wwieźli mnie na sale, położyli na stół i zapytali jakie chce znieczulenie,
czy miejscowe czy podpajęcze ( w kręgosłup) ja wybrałem to drugie ale lepiej
wziąć tylko miejscowe, bo możesz jeść i pić tego samego dnia a po
podpajęczym nie czujesz nic od pasa w dół przez 4-5 godzin po operacji, nie
dostałem żadnego głupiego jasia czy coś w tym stylu, chociaż Pani
anestezjolog pytała się czy chce spać , ale nie chciałem, rozmawiałem z nią
sobie cały zabieg, w sumie trwał on 45 minut, ale miałem niewielką
przepukline.Jak masz jakieś jeszcze pytania to pisz na GG 2156499.

7. Data: 2006-10-08 17:18:39

Od: "Sky Walker" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "evuncia" <e...@t...pl> napisał
>Najlepiej od razu po operacji położyć sobie między uda ręcznik
>złożony w kostkę i na takim piedestale ułożyć klejnoty - obrzęku
>nie będzie.

Szkoda że mi tgo odrazu nie powiedzieli....

>Aha, poproś o metodę beznapięciową operacji,

na czym polega ta metoda??

Czy mogłabyś mi powiedzieć coś więcej na temat tego obrzęku, obrzęk się
zmniejszył dużo, ale worek wciąż spory, chociaż chyba z połowe już mniejszy
ale nadal twardy, czy sam altacet to wyciągnie i spowoduje powrót worka do
normalnego rozmiaru czy musze poprostu trzymać ciągle moszne wyżej?? I czy
ten płyn nadal się tam zbiera czy już go nie przybywa?

8. Data: 2006-10-08 21:54:51

Od: "evuncia" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> na czym polega ta metoda??

W wielkim skrócie na tym, że zamiast na siłę zbliżać do siebie
pęknięte
powłoki powodując ich napięcie, przyszywa się do nich łatkę z
siatki
z tworzywa sztucznego. Zalety: mniejszy ból, szybsza rekonwalescencja,

ok. 20 razy mniejsza liczba konieczych reoperacji, o wiele mniej
powikłań
pooperacyjnych. Wady: siatka kosztuje (ok 150-300 zł) i ... już na
zawsze
w Tobie musi zostać ;-)

> Czy mogłabyś mi powiedzieć coś więcej na temat tego obrzęku,

Obserwuj. Ale nie częściej niż 2 razy na dobę, żeby nie wpaść w
paranoję.
Jeżeli się zmniejsza, to można spokojnie poczekać. Zakładam, że
jesteś
krótko po operacji, więc sporo czasu spędzasz siedząc lub leżąc.
Staraj
się aby w tym czasie jądra mieć jak najwyżej. Jeżeli altacet
pomaga, to
możesz okładać. Jeżeli musisz chodzić, to obcisła bielizna jest
jakimś
rozwiązaniem. W razie jakichkolwiek zmian na gorsze, np powiększenie
obrzęku lub większa bolesność - zasuwaj do szpitala.

wybaczcie... biegunka po antybiotyku (Ospamox), pomocy!
wyrwania zęba i samolot
rak macicy ?
m2
Dziwne "przeziebienie" ???