Re: ocena pracy nauczyciela - okres

From: "Roman Stachowiak" <r...@w...pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: ocena pracy nauczyciela - okres
Date: Sun, 3 Apr 2005 12:28:49 +0200

Użytkownik "Dominika" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
news:d2oesn$t8c$1@nemesis.news.tpi.pl...

> w lipcu 2003 roku otrzymałam stopień nauczyciela kontraktowego, zatem jak
> wynika z karty nie powinnam być oceniana przez rok od tego momentu, mam
> rację??

A w jakim to artykule KN znalazłaś taką informację?

Art. 6a.

1. Praca nauczyciela, z wyjątkiem pracy nauczyciela stażysty, podlega
ocenie. Ocena pracy nauczyciela może być dokonana w każdym czasie, nie
wcześniej jednak niż po upływie roku od dokonania oceny poprzedniej lub
oceny dorobku zawodowego, o której mowa w art. 9c ust. 6, z inicjatywy
dyrektora szkoły lub na wniosek...

Z tego artykułu wynika wyłącznie, że procedura oceniania nie może być
uruchomiona przed upływem roku od oceny ostatniej, nie zaś, że przez rok
twoja praca jest wyjęta spod czujnego oka dyrektora.

We wrześniu 2004 otrzymałam pisemne zawiadomienie że zostanie
> oceniona moja praca, stąd moje wątpliwości - byłam bowiem przekonana, jako
> człowiek rozumujący logicznie, że od tego momentu rozpoczął się proces
> oceny.

Nie, człowiek logicznie rozumujący stwierdza, że w tym momencie uruchomiona
została procedura oceniania.

Jakież było moje zdziwienie 31.03, kiedy otrzymałam do podpisu
> projekt oceny z negatywami i pozytywami sprzed uzyskania stopnia
> nauczyciela kontraktowego,

Tego oczywiście być nie powinno, chyba że negatywy te miały miejsce między
oceną dorobku zawodowego dokonywaną przez dyrektora, a momentem uzyskania
stopnia nauczyciela kontraktowego. Jak z pewnością wiesz, nie dzieje się to
w tym samym momencie.

a także sprzed 20 września 2004, czyli dnia w którym
> dowiedziałm się o planowanej ocenie mojej pracy.
> Bardzo liczę na Państwa doświadczenie w tej kwestii. Niestety ani karta
> ani rozp z 02.11.2000 r nie sa dla mnie na tyle czytelne aby odcyfrować z
> nich za jaki okres dokonuje się oceny i czy informacja o planowanej ocenie
> dotyczy czasu do informacji czy też czasu od otrzymania informacji do
> projektu oceny.

Zgodnie z Twoją interpretacją poniższy punkt tego samego artykułu:

" 2. Dyrektor szkoły jest obowiązany dokonać oceny pracy nauczyciela w
okresie nie dłuższym niż 3 miesiące, od dnia złożenia wniosku, z
zastrzeżeniem terminu określonego w ust. 1. "

miałby dotyczyć wyłącznie oceny pracy za 3 miesiące???

> Jutro idę zanieść moje odwołanie, tak czy siak nie zgadzam się z
> zarzutami, mam dość traktowania mnie przez dyrekcję szkoły jak śmiecia.

A to już Twoje niezbywalne prawo. Pamiętaj jednak, że nie odwołujesz się do
dyrektora szkoły, tylko:

9. Od ustalonej oceny pracy, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia,
przysługuje:

1) nauczycielowi - prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem dyrektora
szkoły, do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą,

--
RomanS