Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "=sve@na=" <sveana_antyspam@hotmail_smiercspamerom.com>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: ocena pracy w grupie
Date: Sat, 29 Nov 2003 17:38:02 +0100
Organization: news.onet.pl
Lines: 57
Sender: s...@p...onet.pl@h224n2fls34o1102.telia.com
Message-ID: <bqai1b$9nh$1@news.onet.pl>
References: <bpirm8$9dj$1@atlantis.news.tpi.pl> <3...@n...vogel.pl>
<bq8015$6t6$1@news.onet.pl> <3fc7d67f$1@news.vogel.pl>
<bq9p53$1o$1@news.onet.pl> <3fc86c71$1@news.vogel.pl>
NNTP-Posting-Host: h224n2fls34o1102.telia.com
X-Trace: news.onet.pl 1070123883 9969 217.210.103.224 (29 Nov 2003 16:38:03 GMT)
X-Complaints-To: a...@o...pl
NNTP-Posting-Date: 29 Nov 2003 16:38:03 GMT
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1158
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1165
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.edukacja:18641
Ukryj nagłówki
"Sławomir Żaboklicki" <Z...@k...chip.pl> skrev i meddelandet
news:3fc86c71$1@news.vogel.pl...
> > Czyli wszystkie grupy pracuja nad tym samym tematem/problemem? Troche
> > szkoda, bo w ten sposob odpada element 'uczenia sie nawzajem' poprzez
> > sluchanie kolegow opowiadajacych o swoich wynikach.....
>
> Obawiam się, że mamy inne poglądy na cel takich zajęć.
> Ja staram się uczyć umiejętności, a nie faktów, a ściślej umiejętności
> zdobywania faktów. tego referując problem się nie przekazuje.
No to uscislijmy, co mamy na mysli - bo chyba dopiero teraz zrozumialam, ze
piszesz o pracy grupowej przebiegajacej na przestrzeni jednej lekcji, a ja
pisze o pracy grupowej w czasie kilku tygodni.
Zakonczeniem takiej pracy jest po czesci pisemne sprawozdanie z jej
przebiegu, lacznie z wnioskami, przemysleniami, 'co nam sie udalo, co nam
sie nie udalo, jakie mielismy zalozenia', itd, po czesci zas konkretne
opisanie tego, czego sie grupa nauczyla (wiedza, fakty). Na ostatnich
zajeciach cyklu grupy prezentuja swoje efekty pozostalym grupom, a
sluchajacy tego uczniowie maja obowiazek nie tylko biernie siedziec i machac
butami, ale przede wszystkim robic notatki i zadawac pytania (w tym celu
referaty wszystkich grup sa tydzien naprzod kopiowane i rozdawane tak, aby
wszyscy uczniowie mieli mozliwosc zapoznania sie z tym, do czego doszli ich
koledzy i aby mogli przygotowac krytyke i pytania).
> Ocena powinna być miernikiem umiejętności. Żeby nim była, kryteria muszą
być
> jednakowe dla wszystkich. Jak juz pisałem inaczej widzę cel rmetody
projektu
> w
> szkole.
Widze to. W tym systemie, w ktorym ja pracuje, najwazniejszy jest proces, a
wlasciwie rownie wazny co efekt koncowy.
>
> > A mozna tez wyobrazic sobie to samo zadanie, nad ktorym
> > wszyscy pracuja wspolnie, dyskutujac i dochodzac do konsensusu w
> > sformulowaniu wyniku.
> >
>
> Wyobrazić sobie mogę, trudniej z poprowadzeniem takich zajęć.
No wlasnie tu wazna jest dlugotrwalosc projektu - jedna lekcja to stanowczo
za krotko, nawet jesli tematyka jest wasko ujeta.
> Dzięki
> Pozdrowienia i dla mamy i dla roczniaka i dla sześciolatka
> Muszą być wspaniali, skoro mama ma czas i siły, żeby pisać takie ciekawe
> posty.
Ech, wiesz, jak to jest.... Czasem tato pomoze ich popilnowac, a czasem Play
Station... ;-))))
Ania
|