Re: ocencie-kalorie czy indeks glikemiczny

From: maciek kanski <n...@s...maila>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: ocencie-kalorie czy indeks glikemiczny
Date: Thu, 8 Feb 2007 16:50:37 +0000 (UTC)

On Wed, 7 Feb 2007 21:06:38 +0100, ep wrote:
> prosze o ocene co jest skuteczniejsze kierowanie sie liczeniem kalorii (jak
> radzi mi dietetyczka) czy tez zwracanie uwagi na indeks-mam na mysli stan
> obecny badan o ile takie sa w temacie odchudzania
> od razu mowie ze nie dam nabrac sie na optymalna
Optymalna nie jest jedna, która minimalizuje węglowodany, więc możesz
kontrolować ich ilość oraz jakość nie będąc optymalną.

Masz do wyboru:
- liczyć kalorie i tym samym być na głodówkach typu 1000kcal. Na pewno
poznasz co to głód na tej diecie, brrr.
- nie liczyć kalorii tylko pilnować IG oraz nie mieszać ze sobą określonych
potraw. Ilościowo się nie ograniczasz i nie wiesz co to głód.

Z własnego doświadczenia wiem, że np. dwie malutkie kanapeczki na chlebie
(własne pełnoziarniste żyto razowe z dodatkiem pestek - lepiej się chyba nie
da) trzymają mnie przez 4h. Chleba pszennego nie próbuję, ale nigdy nie
pamiętam bym się dwiema kanapeczkami nasycił mimo, że ilościowo dwie
kanapeczki dostarczały mi tyle samo energii w obu przypadkach.

Ja lekarzem nie jestem, ale jeżeli chcesz schudnąć i nie głodować to
zdecydowanie polecam kontrolę IG. A życie na niskim IG wcale się niczym nie
różni od normalnego, jest czekolada (gorzka >85%), są makarony (żytnie
razowe), chleby (j/w), szarlotki razowe, serniki słodzone fruktozą. Jak już
się zdecydujesz to o konkretnych przepisach możemy pogadać:)

Pzdr

--
http://www.pajacyk.pl - czy już dzisiaj kliknąłeś dla dzieciaków?