oczko wodne

1. Data: 2001-02-04 21:00:13

Temat: oczko wodne
Od: "krasnal" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje oczko wodne zamarzlo, ryby zostaly czy je zamrozilem na amen?
Maja szanse przezycia? glebokosc oczka to kolo 80 cm, ale jak zrobilem
przerembel to wody bylo strasznie malo.
Pozdrawiam
Krasnal

2. Data: 2001-02-04 22:21:26

Temat: Re: oczko wodne
Od: "Smal Tadeusz" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

wazna jest nie tylko glebokosc ale rowniez wielkosc oczka
woda zaczyna zamarzac i rozmarzac od brzegow
:)
nie wiem skad stukasz
u nas poznanskim na wiekszosci zbiornikow lod ma grubosc 10-12 cm
ze 2-3 razy w tygodniu jestem na rybkach
:))
Od jutra odwilz
wiec o ile zyja to przezyja
a jakie masz rybki w tym bajorku
?
Z pozdrowkami i usmiechami
_hehehe

3. Data: 2001-02-04 23:29:18

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik krasnal <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:95ki3m$o28$...@n...tpi.pl...
> Moje oczko wodne zamarzlo, ryby zostaly czy je zamrozilem na amen?
> Maja szanse przezycia? glebokosc oczka to kolo 80 cm, ale jak zrobilem
> przerembel to wody bylo strasznie malo.
Był ktoś na tej grupie co twierdził, że 80 cm głębokości oczka to w sam
raz. Nawet gdzieś to zamieścił na stałe. ;-)))
Pozdrawiam Jerzy

4. Data: 2001-02-05 01:41:43

Od: "Jagoda" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy <0...@m...pl> napisał:

> Był ktoś na tej grupie co twierdził, że 80 cm głębokości oczka to w sam
> raz. Nawet gdzieś to zamieścił na stałe. ;-)))
> Pozdrawiam Jerzy

Dlaczego "był" a nie "jest" ???
Moje oczko ma mniej niż 80 cm i jakoś rybki zimują z grzałką oczywiście,
która utrzymuje stały przerębel. Niepowodzeniem skończyła się tylko hodowla
karpi koi, które po trzech sezonach (zimach) pod lodem, były już za duże jak
na moje oczko i podusiły się z niedoboru tlenu. Karasie wszystkie przeżyły.

Pozdrówki - Jagoda

5. Data: 2001-02-05 08:59:05

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jagoda <b...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:95l009$2ik$...@n...tpi.pl...
[...]
> Dlaczego "był" a nie "jest" ???
To jego zapytaj >;->
Może nie ma "ochoty" na ciągłe "utarczki ze mną" chociaż nie wiem kto kogo
bardziej targa za uszy. :-)))
A swoją drogą skąd wiesz o kim mówię? >;-O

> Moje oczko ma mniej niż 80 cm i jakoś rybki zimują z grzałką
oczywiście,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Zwykle tego nie robię, ale wybacz MI: BEZ KOMENTARZA!

> [...]
jak
> na moje oczko i podusiły się z niedoboru tlenu. Karasie wszystkie
Karasie "zimują" w mule. To dziwne rybki. Potrafią coś tam robić z temp.
ciała albo oddychają CO2.?!

Pozdr. Jerzy

6. Data: 2001-02-05 10:05:56

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy napisał:

> Karasie "zimują" w mule. To dziwne rybki. Potrafią coś tam robić z temp.
> ciała albo oddychają CO2.?!

Karasie mają sporo zalet - są chyba najbardziej wytrzymałe na brak tlenu
( w ubiegłym roku zdechło mi ze 100 żab, a karaś ani jeden),
poza tym są dość atrakcyjne "wizualnie" - kolorystyka i formy, łatwo
się oswajają i pływają w pobliżu powierzchni. Idealne rybki na początek.
A co do zamarzania - każdy ma inne dośwaidczenia, bo grubość lodu zależy
nie tylko od temperatur, ale i od wiatru, pokrywy śniegu, gleby w jakiej
jest wykopany staw, no i od strefy zamarzania gruntu na danym obszarze.
Grzałka lub pływak na pewno ułatwia utrzymanie ryb przy życiu.
Co robić jak lód niebezpiecznie rośnie? Chyba by trochę pomogło
odizolowanie tafli lodu. Nasypać śniegu, można maty słomiane, lub folia
na poduszce powietrznej. I modlić się o ocieplenie. Nasypać sadzy na lód
aby szybciej stopniał. Natomiast bałbym się dolewania cieplejszej wody
pod lód - zmiana temperatury i zmącenie wody może być zabójcze dla ryb.
To tyle co mi przychodzi do głowy.
Pozdrowienia dla rybek i ich właściciela,
Krzysztof

7. Data: 2001-02-05 11:45:15

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Jak sadze, a'propos tego Ktosia.
O oczkach wodnych jest mnostwo materialu na stronach Krzyska Marusinskiego
http://ogrod.to.jest.to
i fragmenty niegdysiejszych dyskusji na stronie grupy
http://ogrody.agrosan.pl

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

8. Data: 2001-02-05 20:35:24

Od: "krasnal" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za wszystkie rady. Mam nadzieje ze moje karasie beda zyc
Pozdrawiam wszystkich

9. Data: 2001-02-11 19:44:31

Od: "Tomasz Solarski" <c...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prawdopodobnie zamarzły ale tak naprawdę okaże się wiosną!Cześć!

10. Data: 2001-02-15 07:53:28

Od: "Roman Giziński" <g...@u...top.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie ma co się obawaić o ryby, ja też mam oczko wodne na działce o głębokości
80cm, w czasie mrozów wystarczyło co kilka dni robić przerembel a ryby same
dadzą sobie rade. Roślin też nie wyciągałem, w czasopismach było napisane,
żeby nie wyciągać ponieważ muszą przemarznąć tak jak w środowisku
naturalnym.

Pozdrawiam
Roman Giziński ze Świnoujścia
> Moje oczko wodne zamarzlo, ryby zostaly czy je zamrozilem na amen?
> Maja szanse przezycia? glebokosc oczka to kolo 80 cm, ale jak zrobilem
> [...]

skladam zazalenie
archiwum grupy
!Projektowanie terenów zielonych!
Pszczoly