odchudzanie-co jesc ?

41. Data: 2009-04-28 21:29:37

Temat: Re: odchudzanie-co jesc ?
Od: "Karol " <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

STranger <p...@b...pl> napisał(a):

> Hehe, nie spodziewałem się po nim tego, z opuszczoną gardą podszedłem do
> tego starcia ;)

ja jemu tez kiedys dalem sie podejsc i dal mi potem za to niezle *popalic*:)

> Hmm... cóż. Nie chciało mi się sprawdzać tabel, akurat teraz między
> czytaniem i pisaniem postów tłumaczę dłuższy tekst dla znajomej na jutro
> rano.

przeciez pisalem Ci juz pare razy, ze niestety w dzisiejszych czasach przy
takim nawale informacji, trzeba niestety te szczegolnie dla nas wazne np.
dotyczace zdrowia, dokladnie weryfikowac i sprawdzac. Niektorzy ludzie maja
niestey wyjatkowo bujna wyobraznie i rownoczesnie dosc czesto zasady moralne w
czterech literach:)

> Mea culpa ze prawie dałem sie podejść. Tak to jest gdy sie kogoś darzy
> sympatią, za posty o omega3 miałem o nim dobre zdanie więc się nie
> spodziewałem ze mnie wkręcać będzie w tak banalnej sprawie jak indeks
> glikemiczny ziemniaków, LOL.

w biznesie nie ma miejsca na sentymenty:))

42. Data: 2009-04-28 21:34:53

Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "STranger" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

> No właśnie, dzięki.
> Ja to i tak czułem organizmem, że gotowane ziemniaki są jak najbardziej
> Ok, zwłaszcza młode z koperkiem, mmmhm rozmarzyłem się, już niedługo będą
> w handlu :)

IG jest uzależniony od obróbki pokarmu. Np. soja z puszki ma większy IG niż
sucha ugotowana al dente. Podobnie z makaronami - nie rozgotowywać.
Młode ziemniaki ugotowane w łupinie i NIEROZGOTOWANE, czyli twardawe, na
pewno nie mają większego IG niż 60. Ale to i tak dość wysoki IG.
Pozdr.
A.

43. Data: 2009-04-28 21:37:24

Od: " Karol" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

o...@t...pl napisał(a):

> Przeczytaj jeszcze raz i zauwaz, ze ja nie obliczam IG, ale ilosc
> glukozy we krwii po spozyciu danego produktu, czyli ladunek
> glikemiczny, a ten, to wlasnie proste rownanie matematyczne.

przeczytalem i ostatnie zdanie w Twoim tekscie wskazywalo na to, ze chcesz
liczyc IG. Tak to zrozumialem. Ilosc glukozy we krwi nie da sie tak latwo
policzyc, bo na jej poziom maja wplyw wlasnie inne dodatki takie jak proteiny,
tluszcze czy blonnik, dlatego napisalem Ci o tym, ze oznaczenie IG dokonuje
sie doswiadczalnie.

> Nawiasem mowiac Tomek uparcie zapomina wspomniec, ze np. taki tort
> spozywa sie samodzielnie, a do ziemniakow doklada sie zazwyczaj spora
> porcje warzyw i jakies miesko (np. indycze :P), a to tez ma duzy wplyw
> na uwalnianie glukozy do krwii, ze nie wspomne o dodatkowych
> skladnikach odzywczych.

Tomek to troll, wiec to u niego normalne:))

44. Data: 2009-04-28 21:50:01

Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Karol" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Tomek to troll, wiec to u niego normalne:))

Wybacz, ale Ty bardziej wyglądasz na trolla niż Tomek. Opluwasz go na każdym
kroku. Dziś dobrze Wojewódzki powiedział w swoim programie, że internet to
takie połączenie dawnych kibli. Kiedyś pisało się na drzwiach ubikacji, że X
to ch.j, a teraz mamy to w sieci.
A.

45. Data: 2009-04-28 21:59:00

Od: o...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tluszcze czy blonnik, dlatego napisalem Ci o tym, ze oznaczenie IG dokonuje

Oczywiscie zapomnialem wspomniec, ze chodzi o spozycie wylacznie
danego produktu w takiej formie, dla ktorej podany jest IG :)

> Tomek to troll, wiec to u niego normalne:))

Znam go od paru lat (uhuhu to juz z 8 bedzie) osobiscie - uwierz mi,
to przypadek znacznie bardziej skomplikowany, niz zwykly troll. W
wiekszosci sytuacji jego intencje sa szczere, a wiara prawdziwa ;)
--
Olleo

46. Data: 2009-04-28 22:01:46

Od: " Karol" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ffiona <f...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> takie połączenie dawnych kibli. Kiedyś pisało się na drzwiach ubikacji, że X

Gratuluje obiektywizmu i umiejetnosci logicznego myslenia. Powyzsze slownictwo
w tekstach kobiety tez o czyms niestety swiadczy.
Jesli lubisz byc oszukiwana, to nie czytaj po prostu moich postow, tylko
sluchaj rad trolla wilickiego.

47. Data: 2009-04-28 22:10:59

Od: o...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tluszcze czy blonnik, dlatego napisalem Ci o tym, ze oznaczenie IG dokonuje

Zapomnialem dodac, ze dla spozycia danego produktu samodzielnie bez
dodatkow i w takiej formie, w jakiej obliczany byl IG.

> Tomek to troll, wiec to u niego normalne:))

Znam go od paru lat osobiscie - to zbyt skomplikowany przypadek, by
tak po prostu nazwac go trollem. Zazwyczaj jego intencje sa szczere, a
wiara mocna ;)
--
Olleo

48. Data: 2009-04-28 23:28:28

Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojtek pisze:
> facet 27 lat , 182cm 95kg , nadwaga - g?ównie miesien piwny trenowany od
> lat.
> Rzuci?em palenie 3,5 roku temu i podskoczy?em 10kilo, do +/- 95kg.
> Chcia?bym wa?yc jak kiedys +/- 85kg
>
> staram sie jesc ser bialy chudy , gotowane piersi z kurczaka , ciemne
> pieczywo , wafle ry?owe
> Wiadomo - do tej pory piwko , pizza itp = zo??dek rosciagniety.
> Co jesc zeby nie bylo kaloryczne i syci?o ?
>
> Chleb jasny , ziemniaki , makaron i sma?one rzeczy odstawi?em.
>
> co jeszcze jesc poza tym co napisa?em wy?ej ?

> [...]
35.html?ticaid=17ee4
> warto sie pchac w te tabletki ?

a idz że panie z jakimiś tabletkami....

polecam diete South Beach albo diete dr. Pierra Dukana (ksiazki nt.
jednej i drugiej do kupienia wszem i w obec)
zrównoważona i daje efekty naprawdę szybko (widzę po całej mojej
rodzinie, która uskutecznia SB, ja niedawno wprowadziłem Dukana )

bo nie chodzi o to, zeby nie jesc, tylko o to, zeby jesc wlasciwie

49. Data: 2009-04-29 04:18:49

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

STranger wrote:

> Piwo ma ponoć wysoki indeks, zabronione przy cukrzycy ztcw?

a nawet nie wiedziałem (jak to niemal całkowity abstynent, nie wnikam :P ).
Ale i tak nie wydaje mi się to wiarygodne, głównie ze względu na
mikroskopijne ilości maltozy w piwie. No, może....

> No to jestem w szoku :D
> Haha, gotowane ziemniaki gorsze od tortów, lodów, czekolady, coca-coli?
> Aż się wierzyć nie chce. Czyje się jakbyście mnie wkręcali :D
>

> Czy to nie pomyłka z jakimiś ziemniakami specjalnymi typu puree? takie z
> wody zwykłe polskie mają aż taki indeks glikemiczny?

jak mocno rozgotowane, mają podobny IG jak mąka. To jeszcze od kilku innych
rzeczy zależy, co już ffiona pisała - stopień rozgotowania, to, czy
ziemniaki je się z czymś czy same (błonnik może obniżyć IG nawet
dwukrotnie) etc, ale w "idealnych" warunkach, czyli takich jak na 80%
polskich stołów, ziemniak ma ponad 90. W praktyce powinno się unikać
produktów które mają ponad 50.

> Przecież to skrobia
> jest, a nie cukier prosty typu sacharoza której pełno w torcie.

skrobia ma wyższy IG niż sacharoza, jakkolwiek dziwnie to nie zabrzmi :D

50. Data: 2009-04-29 04:21:04

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

STranger wrote:

A przestaniesz trolla z filtrów wyciągać? A?

Kleszcze
Jaka jest dobra maść dla sportowców na nadciągnięcia naderwania
Najefektywniejszy immunostymulator?
Słuch noworodka
wiek metrykalny a wiek biologiczny