odcięcie gazu

1. Data: 2006-06-07 15:20:00

Temat: odcięcie gazu
Od: "jarojk" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam .. mam taka sprawę, spózniłem sie z opłata za rachunek gazu(
dokladniej to mialem duze w zimie i pisalem pismo o rozlozenie na raty,
dostalem pozytywna odpowiedz,a spoznienie dotyczy ostatniej raty), dokładnie
o 6 dni i mi gaz juz odcieto - teraz musze zaplacic 122 zl za ponowne
podłaczenie...- i pytanie czy nie powienienem dostac jakiegos najpierw
ostrzezenia ?? ponaglenie ?? do zaplaty ?? ( na decyzji o rozlozeniu bylo
napisane ze spoznienie sie z wplatami bedzie skutkowalo odcieciem bez
ostrzezen - czy taki zapis jest zgodny z prawem?? ) - byli u mnie monterzy
wczoraj o 10:15 - mieszkanie w bloku - zdjeli licznik na korytarzu i
zostawili wcisniete w drzwi pismo o odciciu (protokół wraz z decyzja
wystawione 2 czerwca) na tym pismie jest wytluszczonymi literami "naleznosc
nalezy zaplacic natychmiast w przypadku niezaplacenia zostana wylaczone
nastepujace punkty odbioru" ale.. do mnie do mieszkania nikt nie pukał, nie
dzwonił... dzwonkiem... po prostu odcieli i juz... a ja zaplacilem juz 2.06
wiec 6.06 jak byli moglem im pokazac potwierdzenie wplaty... i ten warunek
by byl spelniony

wiec moje pytanie
1) mieli prawo odlaczyc??
2)zgodne z prawem zapisy o odlaczeniu bez ostrzezenia??
3) i jezeli odpowiedzi na 1 i 2 "nie" to gdzie sie odwolywac??

z gory mowie - nie neguje ze sie spoznilem... to moja wina wiec wszelakim
gadaczom mowiacym "spozniles sie to plac" dziekuje... chodzi mi o same
fakty i zgodnosc z prawem zapisow

2. Data: 2006-06-07 20:53:40

Temat: Re: odcięcie gazu
Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jarojk" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

> 2)zgodne z prawem zapisy o odlaczeniu bez ostrzezenia??
> 3) i jezeli odpowiedzi na 1 i 2 "nie" to gdzie sie odwolywac??

1. Mieli, aczkolwiek
2. Muszą dostarczyć listem poleconym zawiadomienie o zamierzonym
wyłączenia (Prawo Energetyczne)
2a. Jeśli podpisałeś umowę o ratach to klamka zapadła
3. Do gazowni. Spóźniłeś się 6 dni, ale gdzie płaciłeś? Jeśli
przelewem to powinni dawno dostać. Jak u nich, to są złośliwi, a jak
na poczcie, to może jeszcze czekają na pieniądze.
Weź dowód wpłaty i pertraktuj.
4. Możesz mieć większe kłopoty niż myślisz. Teraz przed zamontowaniem
licznika muszą zrobić próbę szczelności. Jak się przyłożą i będziesz
miał jakąkolwiek nieszczelność to 122zł idzie w komin. Szukasz kogoś
kto naprawi instalację i ponownie 122zł. Na marginesie sprawdź w
taryfie skąd te stawki.

pozdrawiam Piotr

3. Data: 2006-06-08 05:32:16

Od: j...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> 1. Mieli, aczkolwiek
> 2. Muszą dostarczyć listem poleconym zawiadomienie o zamierzonym
> wyłączenia (Prawo Energetyczne)
> 2a. Jeśli podpisałeś umowę o ratach to klamka zapadła
nie podpisywalem umowy - pisalem wniosek o rozlozenie i dostalem
decyzje o rozlozeniu
> 3. Do gazowni. Spóźniłeś się 6 dni, ale gdzie płaciłeś? Jeśli
> przelewem to powinni dawno dostać. Jak u nich, to są złośliwi, a jak
> na poczcie, to może jeszcze czekają na pieniądze.
> Weź dowód wpłaty i pertraktuj.
płaciłem przelewem z mBanku - jak dzwonilem 7 rano to mi powiedzieli
ze jeszcze nie ma wplaty

jaka podstawa prawna ??

4. Data: 2006-06-09 09:36:40

Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> 4. Możesz mieć większe kłopoty niż myślisz. Teraz przed zamontowaniem
> licznika muszą zrobić próbę szczelności.

Nie-próbe szczelności robi się po półrocznej przerwie w eksploatacji.
--
___________________________________________MAT______
__

5. Data: 2006-06-09 15:12:28

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Łagoda" <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> napisał w
wiadomości news:4489411e$1@news.home.net.pl...
zamontowaniem

> Nie-próbe szczelności robi się po półrocznej przerwie w
eksploatacji.

nieznasz się :-P

6. Data: 2006-06-09 18:17:13

Od: "jarojk" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr_boncza" <o...@m...com> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Łagoda" <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> napisał w
> [...]

ok podlączyli mi bez niczego

7. Data: 2006-06-09 22:25:42

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> ok podlączyli mi bez niczego

Czyli musiałeś zapłacić te 120 czy ulegli? Jak się tłumaczyli?

pozdrawiam Piotr

8. Data: 2006-06-10 17:04:45

Od: "jarojk" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "jarojk" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> Czyli musiałeś zapłacić te 120 czy ulegli? Jak się tłumaczyli?

zapłaciłem ... powiedzieli ze bez tego nie bedzie mozliwosci podlaczenia...
a ja nie moge sobie pozwolic na brak gazu :-( coz pozycja monopolisty jest
niekwestionowana...

9. Data: 2006-06-12 09:03:32

Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> nieznasz się :-P

Znam się. Teoretycznie i praktycznie.
--
___________________________________________MAT______
__

10. Data: 2006-06-12 17:02:07

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Łagoda" <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> napisał w
wiadomości news:448d2ddb@news.home.net.pl...

> Znam się. Teoretycznie i praktycznie.

Najwyraźniej nie znasz się. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych
i Administracji z dnia 16 sierpnia 1999 r w sprawie warunków
technicznych użytkowania budynków mieszkalnych, §17 pkt. 4. Instalacje
i urządzenia gazowe po ich naprawie, przeróbce lub wymianie nie mogą
być użytkowane bez poddania ich próbie szczelności, o której mowa w
§45. (tu mieli błąd w numeracji, ale to nieistotne).

Ponieważ w tym wypadku wymienia się (odłącza o instalacji i ponownie
przyłącza) urządzenie pomiarowe - gazomierz, należy instalację poddać
próbie szczelności dla upewnianie się czy montaż został wykonany
prawidłowo i czy połączenia gazomierza z instalacją są szczelne. Jeśli
podczas tej próby ujawni się nieszczelność pracownicy gazowni nie mają
prawa włączyć dopływu gazu.

pozdrawiam cieplutko Piotr

Zmywarka Electrolux ESL 499
SZOK na FORUM !!!!! Wielkie zmiany !!!!
Jak wyczyścić skórzaną kurtkę?
kociol do ogrzewania gazowego
parkieciarz-cudotwórca poszukiwany - Warszawa