odkurzacz centralny - wybór

1. Data: 2007-08-19 17:02:27

Temat: odkurzacz centralny - wybór
Od: "m" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Wykończenie nowego mieszkania startuje już niebawem więc czas zamówić/kupić
odkurzacz centralny ;)
Istalacja nie będzie duża - 2 gniazda (+1 wbudowane w urządzenie), które od
jednostki centralnej będzie dzieliło kilkanaście metrów rury umieszczonej w
posadzce i ścianach.

I tu pojawia się pytanie: który z producentów oferuje sprzęt solidny,
niezawodny, cichy (maszyna będzie umieszczona w garderobie), z dość szerokim
pakietem akcesoriów i wszystko to w rozsądnej cenie? Wyjaśnienie: rozsądna
cena = optymalny stosunek cena/jakość, co nie znaczy, że ma być najtańszy.

Jeśli ktoś z Was przerabiał ten temat w niedalekiej przeszłości to bardzo
proszę o opinie i porady.

Pozdrawiam!
M.

2. Data: 2007-08-20 07:34:32

Temat: Re: odkurzacz centralny - wybór
Od: "qlphon" <q...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rozsądna cena = optymalny stosunek cena/jakość, co nie znaczy, że ma być

kup teraz rury i kształtki, zrób instalację
tu ceny powinny byc zbliżone a przy takiej skali przedsięwzięcia niezbyt
istotne

jak już skonczysz remont, kupisz sobie jednostke centralną - oczywiscie
dowolną...

3. Data: 2007-08-20 14:31:58

Od: "McBeth" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wykończenie nowego mieszkania startuje już niebawem więc czas
> zamówić/kupić odkurzacz centralny ;)
Odkurzacz centralny w mieszkaniu ? To chyba jednak przerost formy nad
trescia. Takie odkurzacze sa raczej glosne no i wymagaja wyrzutu powietrza
na zewnatrz - inaczej tracisz glowna zalete instalacji - brak powrotu
niedofiltrowanego powietrza do mieszkania. Jesli nie mozesz umiescic
jednostki centralnej gdzies w pomieszczeniu gospodarczym, z wylotem na
zewnatrz, to lepiej kup dobry odkurzacz przenosny. Pamietaj, ze w mieszkaniu
juz samo skladowanie weza i akcesoriow moze zabierac zbyt duzo miejsca.

Sam mam Beam-a , 7 gniazd, 2 weze i jest super. Ale j.c. jest w garazu !

Pzdr
Adam

4. Data: 2007-08-20 17:41:44

Od: "m" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zewnatrz, to lepiej kup dobry odkurzacz przenosny. Pamietaj, ze w
> mieszkaniu juz samo skladowanie weza i akcesoriow moze zabierac zbyt duzo

Odkurzacz będzie miał zapewniony wylot powietrza przez nieużywany kanał
wentylacyjny. Poza tym mam zamiar go umieścić w zamykanej garderobie na
antresoli by maksymalnie ograniczyć (stąd też ten parametr urządzenia jest
dla mnie bardzo wazny). Niestety garażu w pobliżu nie mam a sąsiad na montaż
mojej jednostki centralnej pewnie się nie zgodzi ;)

Mój znajomek kilka lat temu zainstalował taki odkurzacz (z importu) w sporym
mieszkaniu i fajnie mu się to spisuje - jest dość cicho, skończyło się
obijanie mebli i ścian przesuwanym odkurzaczem, noszenie go po schodach na
poddasze, oraz, przede wszystkim, usuwanie popiołu z kominka wreszcie jest
szybkie, czyste i wygodne.

Tak więc potrzeba silnych argumentów, by mnie do tego pomysłu zniechęcić:)

M.

5. Data: 2007-08-21 13:51:56

Od: "qlphon" <q...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Odkurzacz będzie miał zapewniony wylot powietrza przez nieużywany kanał
> wentylacyjny. Poza tym mam zamiar go umieścić w zamykanej garderobie na
> antresoli by maksymalnie ograniczyć

czyszczenie zbiornika może byc dosc nieprzyjemne i niezbyt czyste
chcesz to robic w garderobie?

nie masz piwnicy?

6. Data: 2007-08-21 17:28:35

Od: "McBeth" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak więc potrzeba silnych argumentów, by mnie do tego pomysłu zniechęcić:)

Odkurzacz centralny to super sprawa, o ile ma się warunki do jego montazu. W
Twoim przypadku raczej nie widze takich warunkow.

Nad zaletami odkurzacza centralnego nie ma co sie zastanawiac. Dla mnie to:
-brak wycia silnika (pozostaje szum powietrza),
-brak unoszenia kurzu przez powietrze wyrzucane
-brak smrodu (bardzo czeste zjawisko)
-wysoka sila ssania - super odkurza.
-brak koniecznosci noszenia odkurzacza (zwlaszcza po schodach)
-wygodniejsze odkurzanie - krotki waz typowego odkurzacza przenosnego
wymusza pozycje pochylona (stad bole plecow itp.)
-rzadsze oproznianie pojemnika z kurzem
-nie obija sie mebli, drzwi itp.

W praktyce odkurzanie to wrecz wietrzenie domu - swieze powietrze naplywa
intensywniej :-).

Wady?
-wymaga instalacji, pomieszczenia z miejscem na jednostke centralna,
-wymaga wiecej miejsca na akcesoria i weze
-sila ssania tak potrafi przysysac ssawke do dywanu, ze trudno ja przesuwac
;-)

Pzdr.
Adam

7. Data: 2007-08-21 17:57:34

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

McBeth pisze:

> -brak koniecznosci noszenia odkurzacza (zwlaszcza po schodach)

Tak, odkurzacza rzeczywiście nie nosisz, ale nosisz wąż. Można się
upierać, że wąż lżejszy, ale na pewno mniej wygodny od samego
odkurzacza, _zwłaszcza_ po schodach. Chociaż ogólnie jestem zwolenniczką
odkurzacza centralnego (w domku oczywiście, bo w mieszkaniu to pomyłka
IMHO) i szczęśliwą posiadaczką takowego, jednak z tym argumentem akurat
się nie mogę zgodzić, bo wiem jaka jest praktyka.
A' propos - ma ktoś pomysł, jak wygodniej nosić 9-metrowy wąż?

Pozdrawiam
Ewa

8. Data: 2007-08-22 08:30:47

Od: "qlphon" <q...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> A' propos - ma ktoś pomysł, jak wygodniej nosić 9-metrowy wąż?

ja mam!
kup sobie drugi...

9. Data: 2007-08-22 19:47:30

Od: "m" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> (w domku oczywiście, bo w mieszkaniu to pomyłka IMHO)

dlaczego? jeśli uda mi się wygospodarować dla niego małe pomieszczenie
techniczne, to chyba sama jednostka centralna nie będzie problemem. długo
się nad tym zastanawiałem, ale chyba sprzątanie odkurzaczem centralnym (oraz
'czyszczenie kominka) w dość dużym mieszkaniu (120m2 + 25m2 antresoli) jest
szybsze i wygodniejsze... jak sądzisz? instalację mogę bez problemu ukryć w
g-k ściankach działowych, które będą dopiero budowane

M.

10. Data: 2007-08-23 21:14:00

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

m pisze:

> dlaczego? jeśli uda mi się wygospodarować dla niego małe pomieszczenie

Po pierwsze - tak jak już ktoś pisał - największa korzyść z centralnego
odkurzacza to wylot powietrza na zewnątrz. Czy uda Ci się rzeczywiście
to zapewnić w mieszkaniu?
Po drugie - sama jednostka centralna zajmuje dużo miejsca (może są
mniejsze, nie wiem) i "naturalnym" dla niej pomieszczeniem jest IMO
garaż i ze względu na wielkość, i na hałas, bo nie da się ukryć, że
hałasuje bardziej niż zwykły odkurzacz, bo i siłę ssącą ma dużo większą.
A i wąż jest większy niż w tradycyjnym odkurzaczu, więc i noszenie jest
i też trzeba dla niego miejsce wygospodarować.
Ale oceń sam. Masz duże mieszkanie, na pewno na wszystko miejsce
znajdziesz, ale czy gra jest warta świeczki?

Pozdrawiam
Ewa

adaptacja pomieszczen gospodarczych
nowe schody? nowy strop?
Pralka Ardo A600 wirowanie.
Lodówka - na pewno nie Siemens KG36NX10.
Wybór pralki :) najczęstszy chyba topic