odkurzacz przemysłowy/domowy

1. Data: 2009-04-03 12:02:54

Temat: odkurzacz przemysłowy/domowy
Od: " toolpusher" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Potzrzebuje sobie kupic taki własnie odkurzacz sucho/mokro. Do garażu do
domu do majsterkowania do sprzątania po remontach itd. Napaliłem się na
Karchera model 2004 cena około 200zł ale po niepochlebnych opiniach na
Skąpcu zrezygnowałem. Gniazdko w nim nie jest mi potzrebne ale jak bedzie to
też fajnie. Pojamność w miarę mała tak do 20l czyli mały uniwersalny i w
miarę bezworkowy jeśli się da bo z tego co się zorientowałem to i tak na
suchy pył, drobny gruz trzeba zakładać worki bo się moment filtr zapycha i
te tańsze jak wspomniany Karcher zaraz traci siłę ciągu. Cena tak max. do
700zł ale im mniej tym lepiej.

Piotr Klęba

2. Data: 2009-04-03 16:48:32

Temat: Re: odkurzacz przemysłowy/domowy
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

toolpusher <t...@p...onet.pl> wrote:
> Witam,
> Potzrzebuje sobie kupic taki własnie odkurzacz sucho/mokro. Do
> garażu
> do domu do majsterkowania do sprzątania po remontach itd.

Podepnę sie pod wątek: a jak w roli takiego warsztatowego odkurzacza
będzie się sprawdzał odkurzacz centralny? Mówię o odsysaniu trocin
spod piły i tym podobnych? Sprawdzić się sprawdzi na pewno, ale czy
aby nie będzie to używanie armaty na gołębie?
Dla jasności: mówię o dorywczym majsterkowaniu, nie o zarobkowej
stolarni, więc takie odsysanie pyłu/trocin nie będzie działało dzień
w dzień 8 godzin/doba, myślę, że realna skala wykorzystania to
raczej kilka godzin na miesiąc.

J.

3. Data: 2009-04-03 17:02:06

Od: "J23" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> więc takie odsysanie pyłu/trocin nie będzie działało dzień w dzień 8
> godzin/doba, myślę, że realna skala wykorzystania to raczej kilka godzin

Odk centralny jak najbardziej.
Ja mam separator kominkowy
dzięki temu można różne badziewie
wciągać a instal. sie nie zasyfi
+ zestaw garażowy czyli
dodatkowy wąż z jakiegoś
tworzywka i jest OK.
Ale to tak przy okazji można
wykorzystac odk centr, ale
montowac go tylko w tym celu nie ma sensu

Pzdr
J23

4. Data: 2009-04-03 20:02:11

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

J23 <i...@p...onet.pl> wrote:

> Ale to tak przy okazji można
> wykorzystac odk centr, ale
> montowac go tylko w tym celu nie ma sensu

To jest oczywiste, profesjonalny warsztatowy smok by taniej wyszedł
:-)

J.

5. Data: 2009-04-05 10:04:35

Od: "II Artur II" <s...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "J23" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Odk centralny jak najbardziej.
> Ja mam separator kominkowy
> dzięki temu można różne badziewie
> wciągać a instal. sie nie zasyfi

Jaki masz ten separator? Jakis firmowy? Gdzie kupiles? jestes zadowolony,
widziales jakies inne? Jaka cena?
Ja widzialem kiedys taka brzydka banke w Castoramie za 500 zl co zwala
separatorem. Jakos nie wzbudzalo to mojego zaufania ale koniecznie
potrzebuje takiego urzadzenia do zbierania popiolu, sadzy i pylu po
szpachlowaniu.

Artur Wojtkowski / II Artur II

6. Data: 2009-04-05 18:55:25

Od: "J23" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "II Artur II" <s...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> separatorem. Jakos nie wzbudzalo to mojego zaufania ale koniecznie
> potrzebuje takiego urzadzenia do zbierania popiolu, sadzy i pylu po

Odkurzacz mam cana-vac.
Tam tez kupiłem ten separator
kominkowy. Kosztował chyba 139zł.
To jest zwykła bańka stalowa z
pokrywą i stalowym wężem.
Do zbiornika wędruje to co grubsze,
a reszta dalej instalacją do odkurzacza
centralnego do "wora".

Pzdr
J23

7. Data: 2009-04-05 22:02:09

Od: "II Artur II" <s...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Odkurzacz mam cana-vac.
> [...]

Poogladalem troche separatorow na Allegro no i mam pewne watpliwosci.
Dopiero separatory powyzej 140 zl (mniej wiecej) maja dodatkowo filtr ktory
mozna prac czy tez plukac, wyglada jak filtr papierowy lub materialowy.
Reszta separatorow ma tylko taka siateczke z dosc duzymi oczkami powiedzmy
srednicy 1 mm wiec i tak drobny pyl bedzie trafial do odkurzacza.
Nie chce go zajechac bo juz dwa lipne zajechalem na budowie miedzy innymi
zbierajac pyl po szpachlowaniu. Teraz mam nowy odkurzacz i boje sie ze go
tez zajade jak bedze wciagal popiol z kominka.
Mialem nadzieje ze masz ktorys z tych allgrowych separatorow i zwykly
odkurzacz. No coz, bede pytal dalej.

Artur Wojtkowski / II Artur II

8. Data: 2009-04-06 00:25:21

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tez zajade jak bedze wciagal popiol z kominka.
> Mialem nadzieje ze masz ktorys z tych allgrowych separatorow i zwykly

Hylę też można zajeździć, gdy nie opróżnia się z brudów. Jednak
wylewając wodę z zawiesiną regularnie i nalewając kolejną porcję (4 litry)
czystej można szybko pozbyć się wszelkich pyłów na sucho dla posadzki i
niekurząco dla odkurzacza, którego separator nie tylko miesza pył z wodą
(warto dodać trochę środka zwilżającego np. płyn do mycia naczyń czy WC),
ale na zewnątrz wypuszcza wyłącznie powietrze...

9. Data: 2009-04-06 07:42:17

Od: "II Artur II" <s...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (warto dodać trochę środka zwilżającego np. płyn do mycia naczyń czy WC),
> ale na zewnątrz wypuszcza wyłącznie powietrze...

Przedewszystkim nie wiedzialem ze tam sie wode leje a to zmienia postac
rzeczy. Czyli mozna ten separator stosowac jak odkurzacz wodny? No moze nie
wodny ale odkurzacz z filtrem wodnym :-)
Dzieki za podpowiedz.

Artur Wojtkowski / II Artur II

10. Data: 2009-04-06 07:50:48

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nie
> wodny ale odkurzacz z filtrem wodnym :-)

Odkurzacz wodny Hyla podobnie jak Rainbow... One nie udają.
Mam jeszcze przemysłowy, ten albo zbiera do worka, albo zbiera mokre (woda z
dodatkami), przy przepełnieniu pływak zamyka dopływ do wylotu powietrza, co
jest nie tylko zabezpieczeniem ale i sygnalizacją przepełnienia - około 20
litrów.

Legionella i odkażanie CWU
vileda suszarka
suchodrzew - jagoda kamczacka
Filtrowanie wody
Używany klimatyzator typu split - warto?