odleżyny

1. Data: 2001-06-22 07:41:17

Temat: odleżyny
Od: "Greta" <g...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja babcia (89 lat) jest coraz slabsza i bardzo duzo lezy w lozku. Ostatnio
lekarka stwierdzila u niej w kilku miejscach odlezyny.
Bylabym wdzieczna za wszelkie rady: jakie lozko? materac? masci czy kremy?
greta

2. Data: 2001-06-22 11:06:59

Temat: Re: odleżyny
Od: m...@p...com (magdahasse) szukaj wiadomości tego autora

From: Greta <g...@s...pl>

> [...]
> lekarka stwierdzila u niej w kilku miejscach odlezyny.
> Bylabym wdzieczna za wszelkie rady: jakie lozko? materac? masci czy kremy?

Prosze skontaktować się z prof. Jackiem Łuczakiem, założycielem poznanskiego
ośrodka dla właściwie umierających ludzi (zapomniałam jak to sie nazywa),
niestety nie mam dokładnego namiaru. On dałby wszystko za darmo - mialam
taki przypadek u siebie w rodzinie. Musi być specjalny materac z grubej
gąbki,
wyglądający jak materac fakira - takie dużo gąbczastych kujek zamiast
gładkiej
powierzchni. Są też specjalne plastry z samoprzylepnej, przezroczystej i
przepuszczającej powietrze folii, która nakleja sie na odlezyny. Chory nie
może
leżeć na odleżynach, dopóki sie nie zagoją.
Magda

API SH/CD, 195/65R15 88H, HC/R 25 E1 02A 44457
Dezorientujące symbole - zobacz, co oznaczają!
http://parking.poland.com/zapraszamy/porady.asp

3. Data: 2001-06-22 11:52:21

Od: "Iza Gajos" <i...@o...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć

Moim zdaniem dobry jest płyn PC30V (jeśli dobrze pamiętam nazwę), do
kupienia w aptece. Jest to coprawda płyn przeznaczony dla osób, które mają
protezy, no i nie jest tani (ok. 30 zł za buteleczkę), ale uważam, że jest
dobry. Dobrze jest nie tylko smarować, ale oklepywać całe ciało.
No i materac. W każdym sklepie ze sprzętem rehabilitacyjnym powinni ci pomóc
dobrać odpowiedni materaz w zależności od tego, czy Twoja Babcia sama się
porusza i ile waży, no i ile możesz na to wydać. Ale 200 zł to minimum.

Można się dowiedzieć o wypożyczenie materaca, ale osobiście nie polecam.

Pozdrawiam
Iza Gajos

4. Data: 2001-06-24 15:51:20

Od: <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lekarka stwierdzila u niej w kilku miejscach odlezyny.
> Bylabym wdzieczna za wszelkie rady: jakie lozko? materac? masci czy kremy?

z autopsji-zapobiega powstawaniu odlezyn czesta zmiana pozycji chorego w lozku,
przekrecanie na boki, siadanie, podkladanie pod zagrozone miejsca specjalnych
poduszeczek-najtansze z wkladem ze styropianu w granulkach, do kupienia w
sklepach rehabilitacyjnych
jesli babcia rzeczywiscie prawie nie wstaje to lekarka chyba moglaby przepisac
je na recepte-ale i tak nie jest to b.kosztowny zakup
plyn PC30V o ktorym tu ktos pisze -bdb, ale nie na powstale juz odlezyny
na te juz "nabyte" polecam: wyjatkowa dbalosc o higiene, przemywanie sola
fizjologiczna 0,9%(plastikowe nieduze ampulki), na glebsze albo jak pojawi sie
ropa plyn "jodine powidine" przemywac za pomoca jalowych gazikow
smarowac mozna mascia albo zelem "solcoseryl"-jedno na glebsze ,drugie na
zaleczone odlezyny ale nie pamietam ktory na co
skore zdrowa mozna zasypywac maka ziemniaczana
materac-nie moze byc zbyt miekki,w te z granulkami ze styropianu w srodku po
pewnym czasie pacjent sie zapada, no ale inne sa drogie wiec lepszy rydz niz nic
nie wiem w jakim stanie jest babcia ale staraj sie zachecac do wstawania,
przesiadania sie na fotel na poduszke ze styropianem
plastry na odlezyny(np granuflex) roznie dzialaja na rozne osoby, czasem
odlezyna potrafi sie powiekszyc wiec radze z tym ostroznie
w szpitalach miejsca z odlezynami zaleca sie wietrzyc, nie przykrywac i nie
przegrzewac
bardzo dobry na odlezyny jest laser
acha, wszystkie te masci sa bez recept!
mam nadzieje, ze pomoglam,
ewa

5. Data: 2001-06-25 11:12:14

Od: "ortotyka" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Pytasz o materac?
Bardzo dobre sa o zminnym cisnieniu firmy CARBED. Znakomite. Lecza juz
powstałe odlezyny.Z innych polecałbym wspomniane wczesniej materace gabkowe
w formie pocietego w kratki. taki materac umożliwia przepływ powietrza pod
ciałem, a co za tym idzie nie powoduje odlezyn.nawet jak się zmoczy wówczas
to moze spowodowac lepsze osuszenie...
Masci ani kremów nie znam. Dobry na odlezyny i na inne schorzenia skórne
jest biotron i laser juz wspomniany. Można równiez osuszac skóre kwarcówką.
Może byc ta stołowa.
Pozdrawiam
Jarek Hejduk

6. Data: 2001-06-25 17:03:19

Od: "tetros" <b...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Ja bym proponowal materac firmy ROHO, jest dosc drogi, ale najleprzy i
najskuteczniejszy na rynku. Jak twierdzi producent to nie tylko
profilaktyka, lecz rowniez wspomaga leczenie i gojenie (specjalny material).
Co do lekow i srodkow to firma ColoPlast i Herman produkuja cspecjalne
plastry i masci i zasypki, sa one dostepne w aptekach i nawet na zielona
recepte. Nie pamietam dokladnie ich nazw, ale mam gdzies wszystkie materialy
na ten temat. Jezeli bedziesz zainteresowana to je odszukam i sprawdze :))

tymczasem
pozdro
tetros

7. Data: 2001-06-25 19:00:05

Od: "tetros" <b...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co do lekow i srodkow to firma ColoPlast i Herman produkuja cspecjalne
^^^^^^^
male sprostowanie ==> HARTMANN

pozdro
tetros

Odpowiedz z Ministerstwa
wita i pozdrawiam
Przełom w leczeniu uszkodzeń rdzenia kręgowego
Strona SamiSobie - list na grupe
Zakładam Fundację