odmowa badan prenatalnych

1. Data: 2004-11-05 19:46:13

Temat: odmowa badan prenatalnych
Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

jak myslicie, czym kieruja sie lekarze odmawiajacy tych badan we wskazanych
warunkach?
drogie sa takie badania? ile ich dokladnie jest?

60 tys. zł zadośćuczynienia z odsetkami przyznał w piątek Sąd Apelacyjny w
Białymstoku kobiecie, której w szpitalu wojewódzkim w Łomży odmówiono badań
prenatalnych.
32.html

2. Data: 2004-11-05 20:24:13

Temat: Re: odmowa badan prenatalnych
Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak myslicie, czym kieruja sie lekarze odmawiajacy tych badan we
> wskazanych
> warunkach?

nieobiektywna postawą którą zabrania im osiągnąc kościół.

> drogie sa takie badania? ile ich dokladnie jest?

badania chyba są refundowane

> 60 tys. zł zadośćuczynienia z odsetkami przyznał w piątek Sąd Apelacyjny w
> Białymstoku kobiecie, której w szpitalu wojewódzkim w Łomży odmówiono
> badań
> prenatalnych.
32.html

to i tak stanowczo za mało .
p.

3. Data: 2004-11-05 21:58:07

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pamana" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> nieobiektywna postawą którą zabrania im osiągnąc kościół.

no tak, ale o jakie zasady chodzi przy badaniach prenatalnych? sa choroby,
ktore jeszcze wciazy mozna wyleczyc u dziecka, nawet je operowac. nie zawsze
efektem zlych
wynikow tych badan jest aborcja. gdyby tym torem isc, to lekarze mogliby
odmawiac usg, bo na nim tez widac wady plodu.

4. Data: 2004-11-05 22:08:55

Od: Vlad <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

pamana wrote:
> [...]

Ciekawe czym kierują się niektórzy księża stwierdzając , że fakt
wrodzonej (letalnej) wady płodu jest "karą bożą".
Mam taką sytuację "na świeżo".
2 tyg. temu stwierdziłem dużą wadę w 21 tyg. ciąży. Wodogłowie ,
praktycznie zniszczona całkowicie kora, rozszczep kręgosłupa .
Rozpoznanie potwierdzono w ośrodku referencyjnym.
No i xionc , do którego zwróciła sie ta dziewczyna z prośbą o porade
duchową wali taki tekst!
AFAIK kościół katolicki dopuszcza indukcje poronienia jeżeli wada jest
letalna. Ale niektórzy xięża widac nie czytaja tego co zaleca ich centrala.

> badania chyba s? refundowane
Amniopunkcja, badanie genetyczne są refundowane w określonych sytuacjach
( wiek matki, ojca, wcześniejsze urodzenie dziecka z wadą, podejrzenie
wady w usg)

Vlad

5. Data: 2004-11-05 22:09:41

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pamana" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> nieobiektywna postawą którą zabrania im osiągnąc kościół.

?????????????????

Pozdr. Ewa

6. Data: 2004-11-05 22:16:41

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vlad" <v...@g...pl> napisał w wiadomości

> Ciekawe czym kierują się niektórzy księża stwierdzając , że fakt
> wrodzonej (letalnej) wady płodu jest "karą bożą".

no comments:(

> Mam taką sytuację "na świeżo".
> 2 tyg. temu stwierdziłem dużą wadę w 21 tyg. ciąży. Wodogłowie ,
> praktycznie zniszczona całkowicie kora, rozszczep kręgosłupa .

o rany:( czy cos doprowadzilo do takiej strasznej diagnozy? np. wiek,
uzywanie np. narkotykow, czy choroba matki? czy po prostu zupelnie zdrowa
dziewczyna przyszla na usg i sie dowiedziala tego wszystkiego?

> AFAIK kościół katolicki dopuszcza indukcje poronienia jeżeli wada jest
> letalna. Ale niektórzy xięża widac nie czytaja tego co zaleca ich
centrala.

a co jeszcze kk dopuszcza? np. aborcje ciazy z gwaltu?

> Amniopunkcja, badanie genetyczne są refundowane w określonych sytuacjach
> ( wiek matki, ojca, wcześniejsze urodzenie dziecka z wadą, podejrzenie
> wady w usg)

sluchaj, a ile jest dokladnie tych badan? bo sa rozne, prawda? i takie
zupelnie bezpieczne z krwi i takie, co sie pobiera plyn owodniowy?

7. Data: 2004-11-05 22:28:19

Od: Vlad <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ruua wrote:

> o rany:( czy cos doprowadzilo do takiej strasznej diagnozy? np. wiek,
> uzywanie np. narkotykow, czy choroba matki? czy po prostu zupelnie zdrowa
> dziewczyna przyszla na usg i sie dowiedziala tego wszystkiego?

Oboje rodzice zdrowi, poniżej 30 r.z. bez nałogów. Po prostu statystyka-
i na nich trafiło.

> a co jeszcze kk dopuszcza? np. aborcje ciazy z gwaltu?

To dopuszcza ustawa ale nie kk

> sluchaj, a ile jest dokladnie tych badan? bo sa rozne, prawda? i takie
> zupelnie bezpieczne z krwi i takie, co sie pobiera plyn owodniowy?

"Badanie z krwi" czyli test potrójny (poczwórny), okreslenie bialka PAPA
określają ryzyko urodzenia dziecka z wadą a nie to czy jest i urodzi
sie zdrowe czy nie . Koszt circa 200-300 zł. Nie ma refundacji z NFZ ,
chętni robia to na własny koszt.
Badania inwazyjne , wiążace się z pobraniem komórek płodu ( biopsja
kosmowki czy amniopunkcja) wiążą sie z pewnym ryzykiem poronienia ale
dają pewna odpowiedz czy płód jest obarczony wada czy nie.
Vlad

8. Data: 2004-11-05 22:38:48

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To dopuszcza ustawa ale nie kk

no wlasnie - a wiesz, co dopuszcza kk? bo ja nawet nie wiedzialam, ze
aborcje z wada wrodzona dopuszcza - ze wogole jakakolwiek aborcje dopuszcza.
a jesli z gwaltu nie dopuszcza, to ciekawe, jak to nazywa - kara boska czy
nagroda - nowym zyciem, nowym wiernym?

> [...]
> określają ryzyko urodzenia dziecka z wadą a nie to czy jest i urodzi
> sie zdrowe czy nie . Koszt circa 200-300 zł. Nie ma refundacji z NFZ ,

czyli w sumie sa 3 badania, tak? te w/w test, biopsja kosmowki i
amniopunkcja? te 2 ostatnie pobiera sie tak samo? jakie jest ryzyko
poronienia?

a to badanie z krwi jest wiarygodne? duze prawdopodobienstwo bledu?

> Badania inwazyjne , wiążace się z pobraniem komórek płodu ( biopsja
> kosmowki czy amniopunkcja) wiążą sie z pewnym ryzykiem poronienia ale
> dają pewna odpowiedz czy płód jest obarczony wada czy nie.

wogole w ktorym mcu robi sie badania prenatalne?

9. Data: 2004-11-05 23:36:33

Od: Tomek Jarzynka <t...@z...tlen.net> szukaj wiadomości tego autora

Ruua wrote:

> o rany:( czy cos doprowadzilo do takiej strasznej diagnozy? np. wiek,
> uzywanie np. narkotykow, czy choroba matki? czy po prostu zupelnie zdrowa
> dziewczyna przyszla na usg i sie dowiedziala tego wszystkiego?

Dlaczego "narkotyki" maja byc bardziej mutagenne od, dajmy na to,
azbestu czy aspiryny?

--
tomasz k. jarzynka / 601 706 601 / tomee(a-t)kadu(d-o-t)net

"A programmer is a person who turns coffee into software. "

10. Data: 2004-11-06 11:09:59

Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wynikow tych badan jest aborcja. gdyby tym torem isc, to lekarze mogliby
> odmawiac usg, bo na nim tez widac wady plodu.

dla koscioła prośba kobiety i badania prenatalne oznaczają tylko jedno ,to
,że mysli o aborcji .
i nie docieraja argumenty ew. wyleczenia jeszcze w łonie matki .a gdyby
nawet chciał usunac kolejne dziecko z powazna wadą czy nawet lekka czy nawet
pierwsze dziecko z wada to powinna miec do tego prawo .
p.

Ibuprom po alkoholu ???
Sieci neuronowe
spuchniety palec