odmowa badan prenatalnych

21. Data: 2004-11-06 22:40:49

Temat: Re: odmowa badan prenatalnych
Od: PAweł <p...@w...uzyjskrotu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ruua wrote:
> Użytkownik "maranta1" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> dlaczego wiec kk jest niekonsekwentny i nie udziela pogrzebow dla
> takich wczesnych ciaz?

Odpowiedź dla mnie jest prosta (chociaż nie jestem teologiem), - Kosciół
(każdy, nie tylko katolicki) udziela religijnego pochówku tylko swoim
członkom, a warunkiem uczestnictwa we wspólnocie chrzeeścijanskiej jest
chrzest.
A dzieci nienarodzone nie są ochrzczone.
A więc ewentualna odmowa udzielenia im pochówku naleznego katolikom nic nie
ma wspólnego z uznaniem ich za istoty ludzkie (w b. wczesnym stadium
rozwoju).

--
Przy odpowiedzi bezpośrednio do mnie, w adresie użyj zamiast pełnej
nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp" Pozdr.

22. Data: 2004-11-07 00:20:28

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <c...@s...re> Sabinka tako rzecze:

> Troche to OT, ale kiedys Kosciol podobno twierdzil, ze do plodu
> zostaje zeslana dusza w 3 miesiacu ciazy, czyli ze do 3 miesiecy mozna
> bylo ciaze bez grzechu usunac. Wie ktos moze cos wiecej na ten temat?
To OIDP były poglądy Tomasza z Akwinu (świętego obecnie), ale teraz jest
inna wykładnia. Jaka , nie wiem. Jest to zagadnienie podobne do "ile
diabłów mieści się na łebku od szpilki" :-)

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

23. Data: 2004-11-07 00:52:22

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <cmjjtv$19i$1@atlantis.news.tpi.pl> PAweł tako rzecze:

> [...]
> chrzest.
> A dzieci nienarodzone nie są ochrzczone.

Zaiste teologiem nie jesteś, oni mają inne zdanie

http://polityka.onet.pl/artykul.asp?DB=162&ITEM=1192
126&MP=4

"Według przepisów, jakie wydała Konferencja Episkopatu Polski, należy
odprawiać pogrzeby dzieci zmarłych przed chrztem, gdy wiadomo, że
rodzice pragnęli je ochrzcić.

– W obrzędach pogrzebowych Kościoła katolickiego istnieje formuła
pogrzebu dla dziecka nieochrzczonego, które urodziło się martwe –
wyjaśnia Artur J. Katolo, profesor Papieskiego Wydziału Teologicznego
Italii Południowej w Cosenzy. – Niezależnie od wyboru rodziców, Kościół
stoi na stanowisku, że dziecko powinno być zawsze pochowane w sposób
godny osoby ludzkiej. "

24. Data: 2004-11-07 09:42:24

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości

> Ale spróbuję się dowiedzieć.

bede wdzieczna!

> W przypadku ciąży kończącej się w pierwszym trymestrze to trudno
> będzie...........

no tak, tylko ze ja slyszalam o przypadkach wlasnie nie tak wczesnej ciazy i
rodzice byli b. pobozni, wiec dla nich taka odmowa byla strasznym ciosem.

25. Data: 2004-11-07 09:44:08

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl> napisał w
wiadomości news:cmjjtv$19i$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
nie
> ma wspólnego z uznaniem ich za istoty ludzkie (w b. wczesnym stadium

czy to oznacza, ze np. miesieczne dziecko, ktore nagle umrze i rodzice nie
zdazyli go ochrzcic, tez bedzie miala odmowione pogrzebu?

ty sie znasz na takich rzeczach? bo chcialabym cie jeszcze o cos zapytac -
moge?

26. Data: 2004-11-07 09:45:50

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert Pyzel" <r...@g...Bez.Spamu.pl> napisał w wiadomości

> "Według przepisów, jakie wydała Konferencja Episkopatu Polski, należy
> odprawiać pogrzeby dzieci zmarłych przed chrztem, gdy wiadomo, że
> rodzice pragnęli je ochrzcić.

robert - a jesli rodzice ochrzcili i dali inne sakramenty dziecku
nieswiadomemu tego, a ono doroslo i nie chce byc w tej wierze, ani w zadnej
innej, to co? jak moze wystapic z tego? i wtedy pogrzeb mu sie nie nalezy -
jak to wtedy wyglada po jego smierci?

27. Data: 2004-11-07 10:22:41

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> napisał w
wiadomości news:cmkqp5$rsn$1@mamut.aster.pl...

> czy to oznacza, ze np. miesieczne dziecko, ktore nagle umrze i rodzice nie
> zdazyli go ochrzcic, tez bedzie miala odmowione pogrzebu?

Przecież odpowiedzi na to udzielił już Robert.............................

Ewa

28. Data: 2004-11-07 21:43:04

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <cmkqsb$14gj$1@mamut1.aster.pl> Ruua tako rzecze:

> robert - a jesli rodzice ochrzcili i dali inne sakramenty dziecku
> nieswiadomemu tego, a ono doroslo i nie chce byc w tej wierze, ani w zadnej
> innej, to co? jak moze wystapic z tego?
Istnieje coś takiego jak apostazja, jak to się w praktyce z Kościołem
Katolickim realizuje nie wiem.

> i wtedy pogrzeb mu sie nie nalezy -
Kwestia pogrzebu, to kwestia do domówienia, sfinansowania. Słyszałem o
przypadkach, że rodzina wpłacała ofiarę, oświadczała, że zmarły wzywał
Boga przed śmiercią i nikt się nie czepiał, że jego noga nie staneła w
kościele od wielu lat. A pogrzeby świeckie istnieją jak najbardziej.

> jak to wtedy wyglada po jego smierci?
Nie wiem, zapytaj mnie za jakieś 50 lat ;-) Tylko czy tam jest usenet?

P.S. Nie jestem księdzem, ni teologiem. Po prostu przeczytałem ten numer
Polityki

29. Data: 2004-11-08 01:30:10

Od: PAweł <p...@w...uzyjskrotu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert Pyzel wrote:
> [...]
> Italii Południowej w Cosenzy. – Niezależnie od wyboru rodziców,
> Kościół stoi na stanowisku, że dziecko powinno być zawsze pochowane w

A zatem ci, co zarzucaja Kosciołowi, ze nie zgadza się na pogrzeby dzieci
nienarodzonych, po prostu kłamią.

30. Data: 2004-11-08 07:36:46

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <cmmi6u$n3n$1@atlantis.news.tpi.pl> PAweł tako rzecze:

> A zatem ci, co zarzucaja Kosciołowi, ze nie zgadza się na pogrzeby
> dzieci nienarodzonych, po prostu kłamią.

Nie, nie znają przepisów i nie są w stanie ich wyegzekwować. Wiem, to
brzmi okrutnie kazać ludziom po tak ciężkiej stracie iść do księdza ze
stosownym paragrafem i się wykłócać, ale to samo ich dotknie czy trafią
na głupiego proboszcza czy durnego urzędnika.

--

Ibuprom po alkoholu ???
Sieci neuronowe
spuchniety palec