odp. dla "Roberth" co do bazy info o kotłach i ostatniej "rozmowy"

1. Data: 2003-04-08 09:46:46

Temat: odp. dla "Roberth" co do bazy info o kotłach i ostatniej "rozmowy"
Od: "Darek" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesć "Roberth" i "Rem"Sorka że dopiero teraz odpisuję na Twoją ostatnia
rozmowę ale
miałem zapalenie ucha, w związku z czym 1,5 tygodnia byłem "wyłączony" z
wszystkiego

Ja dopiero z problemem walczę od 2 miesięcy, więc masz chyba lepsze
rozeznanie się w temacie ogrzewania gazowego.

Powiem tak, sklep z kotłamimógłbym prowadzić niegorzej od tych w
których byłem. tam dominowała kwestia
subiektywizmu i preferowania z jakichś tam przyczyn układowych czy
finansowych pewnych producentów

ostatnio zadałem temat zakamieniania się płytkowych wymienników ciepła
nieznanemu dystrybutorowi Viessmana,Vaillanda, SaunierDuval , dowiedziałem
się iż prędkość wody przepływającej przez płytkowy wymiennik jest tak duża
iż wypłukuje tworzący się kamień- nie wiem ile w tym prawdy.

Chciałbym aby tak byo bo wtedy dylemat zakupu Saunier duvala
miałbym z głowy. Mnie z
kolei mówiono że w tym kotle jest wymienik płytowy innej generacji,
który nie zakamienia się - niestety opinii od obiektywnego instalatora czy
serwisanta nie mam ! Jedyne co to moge jechać (i pojadę)do sklepu i każe
sobie fizycznie pokazać "zwykły" wymiennik i ten w modelu Saunier "Izomax".

Czy myślisz iż wydajność 19.7 l/m w Saunier Duval jest za darmo, myślę iż
przy tym spala dużo więcej gazu co może odbić się na kieszeni podczas
eksploatacji.

No, moc na wodzie to ma z tego co pamiętam 29 kW. Ale pomyśl; w momencie
zapotrzebowania na tak dużo wody grzeje całą mocą tylko w
momencie poboru c.w.u., natomiast w okresie "spoczynku"
podgrzewa tylko 40l. zasobnik a nie np. 120. Dodatkowo masz szybki
dostęp do następnej porcji (po wcześniejszym wyczerpaniu) wydajnosci 19,7,
czego nie można powiedziec w przypadku kotła np.
z 120 czy wiecej litrowym, gdzie po wydaniu ciepłej wody musisz czekac
pewnie min. 30 minut na przygotowanie nowej porcji c.w.u.

Jeżeli chodzi o zawór trójdrożny to chyba masz rację, ale być może są one
innej konstrukcji lub chodziło mu o kocioł tylko do co, być może
częstotliwość przełączania w kotłach jednofunkcyjnych jest mniejsz niż w
dwufunkcyjnych- dlatego też ulegają rzadziej awariom.

Musze dokadnie sprawdzić to zagadnienie

co do zużycia gazu , informację mam od instalatora kotłów Viessmana,
Immergas, Junkers , czy można im wierzyć - ???

To który wychodził wg tych fachmanaów jako najbardziej ekonomiczny?
Co do ekonomiki to mnie swego czasu sen z powiek spędzał problem które z
rozwiązań jest ekonomiczniejsze: 2-funkc. z małym zasobnikiem i wtedy grzeje
z większa moca ale małą ilość wody czy 1-funkc. z zas. 80-100 l. który
grzeje z mniejszą moca ale w dłuższym okresie czasu. Mnie zlogiki wynika że
jeśli wydajność jest podobna to ekonomiczniejszy w generalnym rozrachunku
będzie ten z mniejszym zasobnikiem bo stale podtrzymuje mniej ciepłej wody.
Co Ty o tym sądzisz? W sklepach niby wzyscy specjaliści ale nikt nie
odpowiedział mi jednoznacznie; gorzej - zdania się różniły !

Co do doradzania to każdy chwalił co innego , najczęściej Viessmana,
Buderusa, ale to chyba za drogie, polecano mi również C&M -Nectra Top +
zasobnik 80l lub Elexia Comfort , ale jak na razie nie są one chyba
popularne i nie wiem czy w mojej okolicy jest serwis, co jest chyba ważne.

To na co Ty skłaniasz się zdecydować ?

Natomiast z wypowiedzi archiwalnych na grupie najwięcej pozytywnych opinii
było na Sauniet Duval

Nie wiem czy to czasem nie był temayt poruszony przeze mnie (postaram
się sprawdzić)

Jesli chodzi o kotły dwufunkcyjne z wbudowanym zasobnikiem to jest to
pośrednie rozwiązanie i jak na razie to proponowano mi tylko Immergas - Zeus
Maior - i tu najlepsza opinia by była od osób które takie kotły używają
niestety jakoś na razie tylko my pogłębiamy wiedzę teoretyczną - ci którzy
używają kotły jakoś wstydzą się pochwalić uwagami i zaletami swoich
kotłów.Im dłużej człowiek wgłębia się w temat kotłów tym wie więcej a
zarazem mętlik w głowie spowoduje iż zawsze

to co wybierze okaże się później złe.

Ale od 2 znajomych osób słyszałem że te kotły wyrabiaja im sie z
zapotrzebowaniem
na ciepłą wodę (oboje maja dwie łazienki) - chyba ż etylko tak gadali ?!

Zajrzyj do Muratora nr 2/2003 opisane jest tam zalety i wady różnych
rozwiązań może to tobie pomoże w wyborze. OBY.

Przeglądałem. Nadal mam dylemat bo to Ja ostatecznie musze podjąć
decyzję. Gdyby tylko był rodzaj obiektywnego rankingu czy minitoringu rynku
tych urządzeń - byłoby łatwiej !

Z niecierpliwością czekam na Twoje komentarze

D.

1. Data: 2003-04-09 14:32:49

Od: "Rem" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc

Z uwagi na to iż w najbliższym tygodniu jestem umówiony z instalatorem,
który przerabia mi wszystkie instalacje również c.o i c.w.u. jestem prawie
zmuszony do wybrania do tego czasu rozwiązania i wyboru kotła (chociaż
kocioł to chyba wybiorę i zamontuję dopiero przed przeprowadzką za kilka
miesięcy ).

Z zaproponowanych przez polecanego instalatora kotłów wybiorę chyba kocioł
firmy francuskiej Chaffoteaux&Maury model Nectra Calydra -dwufunkcyjny
(inaczej niż zamierzałem ) z zamkniętą komorą spalania z małym zasobnikiem
chyba 6litry.

Po rozmowie z instalatorem i zadaniu mu różnych pytań - dowiedziałem się na
temat tego kotła coś takiego: instalator patrzył nie na markę ale na budowę
kotła , ogrzewanie ciepłej wody polega ponoć na ogrzewaniu podwójnie przez
wymiennik i wężownicę z jednego palnika ponoć jest on oszczędniejszy od
innych.

Mam ulotki na jego temat - dostał (chyba uczciwie chociaż jest z tym różnie)
on jakieś Złote medale na międzynarodowych targach w Poznaniu (Budma i
instalacja) . - tego oczywiście nie biorę pod uwagę w wyborze.

Pytałem się o serwis to jest serwisant w mojej okolicy. Również instalator
jest serwisantem.

Jeżeli chodzi o ogrzewaniu wody w 100litrowym zasobniku o ile wiem to 30
minut to w przypadku gdy zasobnik cały jest zimny , a w momencie kiedy
zaczynamy pobierać ciepłą wodę z zasobnika spada w nim temperatura i już po
spadku 3-7 stopni C włącza się kocioł i dogrzewa wodę w zasobniku więc chyba
na pewno nie jest to 30 minut a ok. 4 do 8 (wzięte z archiwum grupy).

Jeżeli dowiedziałbyś się coś złego lub dobrego na temat kotła Nectra
Calydra to daj jak najszybciej znać - z góry dziękuję

Pozdrawiam.

Rem

alarm do malego mieszkania
odp. dla "Rem" co do bazy informacji o kotłach i ostatniej rozmowy
Nawilżacz potrzebny
Domek na dzialke - help!
zywica na podloge?