oferta AUCHAN

1. Data: 2003-03-13 07:59:54

Temat: oferta AUCHAN
Od: "Gabriela Sakol" <G...@i...sosnowiec.pl> szukaj wiadomości tego autora

Juz w marcu musimy sprawdzic jak przezimowaly nasze rosliny i znalezc
miejsce na posadzenie nowych.

tak sobie mozna przeczytac w najnowszej reklamówce firmy. A ja podjudzona
przez Was nakupilam nasion jak jaka glupia i teraz wyje po nocach
MIEJSCA...SLONECZNEGO MIEJSCA... w ogrodzie. Bo na wszystkich torebkach sa
takie zalecenia; a u mnie dom i dzika czesc ogrodu z pelzajacymi malinami,
przepiekny tulipanowiec i dziadkowy orzech zacieniaja 1/2 ogrodu, zaniedbany
stary sad sasiadki zacienia kolejne 1/4 ( ale niech tam, znajduja w nim
schronienie bazanty) i na tej nedznej reszteczce musza sie pomiescic
warzywka i kwiaty np. malo orginalne ale rozrosniete parzydlo lesne, które
dawalo schronienie rzekotce. Ogromnie sie boje, ze zastosowany w poprzednim
roku w przyplywie rozpaczy Slimakol jej (jemu) zaszkodzil i tego lata juz
jej (jego) nie zobacze. Wszystkich ciekawych moich zakupów pragne
poinformowac, ze sa to jednak glównie warzywa.
Gabi

2. Data: 2003-03-13 08:27:38

Temat: Re: oferta AUCHAN
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b4pe7o$ehh$1@zeus.polsl.gliwice.pl Gabriela
Sakol<G...@i...sosnowiec.pl> napisał(a):

> przepiekny tulipanowiec i dziadkowy orzech zacieniaja 1/2 ogrodu,
> zaniedbany stary sad sasiadki zacienia kolejne 1/4 ( ale niech tam,
> znajduja w nim schronienie bazanty)

Hejka. To masz idealne warunki, żeby posadzić rododendrony :-)
Pozdrawiam zimno i wietrznie Ja...cki

3. Data: 2003-03-13 08:49:42

Od: "Gabriela Sakol" <G...@i...sosnowiec.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> Hejka. To masz idealne warunki,
żeby posadzić rododendrony :-)
> Pozdrawiam zimno i wietrznie Ja...cki

Rosną sobie, rosną i azalie i konwalie i paprocie i lęgną się w nich komary.
Ale jeszcze nie bzyczą! Ale ze skalniaczkiem jest już problem i
oczywiście miejsca na winorośle brakuje. Spieszę jednak Janusza uprzedzić,
że skraweczek się znajdzie.
Gabi

4. Data: 2003-03-13 09:08:40

Temat: Odp: oferta AUCHAN
Od: "Ktarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gabriela Sakol <G...@i...sosnowiec.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b4ph55$8og$...@z...polsl.gliwice.pl...

> [...]
komary.
> Ale jeszcze nie bzyczą! Ale ze skalniaczkiem jest już problem i

Żaden problem, masa roślin nadaje się na skalniczek w cieniu, a jest też
dużo takich, które, mimo, że preferują słoneczne stanowiska, świetnie radzą
sobie w takich warunkach. A ile jest np odmian funkii, naprawdę możesz tam
zrobić piękny, niepowtarzlany ogródek. A drzewa nadają ogrodowi dojrzałosci.
Naprawdę nie masz się czym martwić.
Kaśka

5. Data: 2003-03-13 10:05:12

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b4pi5b$46g$1@atlantis.news.tpi.pl Ktarzyna
Tkaczyk<k...@e...com.pl> napisał(a):

> Żaden problem, masa roślin nadaje się na skalniczek w cieniu

Hejka. Pewnie się narażę, ale dla mnie skalniak, nomen omen, powinien
być w pełnym słońcu, jak górska skała.

> Naprawdę nie masz się czym martwić.

Martwić się? W żadnym wypadku :-) Bażanty to piękne ptaki, moje
ulubione.
Pozdrawiam śniegowo-zadymkowo Ja...cki

6. Data: 2003-03-13 10:11:35

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
dyskusyjnych napisał:b4ph55$8og$...@z...polsl.gliwice.pl...

> oczywiście miejsca na winorośle brakuje. Spieszę jednak Janusza uprzedzić,

Ziemi na jeden krzew to wystarczy 0,0314 m2. :-))))
Pozdrawiam :-)
Janusz

7. Data: 2003-03-13 10:16:26

Od: "Ktarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b4pl53$9d1$...@n...news.tpi.pl...
> W wiadomości news:b4pi5b$46g$1@atlantis.news.tpi.pl Ktarzyna

> Hejka. Pewnie się narażę, ale dla mnie skalniak, nomen omen, powinien
> być w pełnym słońcu, jak górska skała.

Nie narazisz się, ale nie musi być, choć głęboki cień nie jest najlepszy,
jest dużo roslin, które nie tolerują południowego słońca. A wyobraź sobie
skalniak w cieniu z porośniętymi mchem kamieniami, dla mnie to bajka.
Kaśka

8. Data: 2003-03-13 10:57:42

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> być w pełnym słońcu, jak górska skała.

> Martwić się? W żadnym wypadku :-) Bażanty to piękne ptaki, moje

Jak zwykle oboje macie racje. I słońce i cień. Jak weźmiemy pod analize
np: takie polskie Tatry to akurat przeważają stoki słabo oświetlone i będące
cały czas w cieniu. Roślinki się tylko dostosowały do tych warunków. Mylnym
wyobrażeniem jest więc {tak jak u większości moich klientów} że jak
"skalniak" to musi być w pełnym słońcu. Nigdy {poza wyjątkami} w przyrodzie
nie występują samoistnie takie stanowiska. Są strefy praejściowe. A za tym
idą rośliny.
Pozdrawiam PP.

9. Data: 2003-03-13 11:10:30

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

?

> Roślinki się tylko dostosowały do tych
> warunków. Nigdy {poza
> wyjątkami} w przyrodzie nie występują samoistnie takie stanowiska.

????
Przepraszam za obcesowosc pytania, ale na czym opierasz tego typu
twierdzenie?
Pozdrowienia - Ewa Sz. w lekkim szoku

10. Data: 2003-03-13 11:22:21

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...
> [...]
>
> ?

> ????
> Przepraszam za obcesowosc pytania, ale na czym opierasz tego typu

Mam na myśli ściśle wyizolowane, bez stref przejściowych - to w
nawiązaniu do skalniaków. Śmiać mi się chce jak widze na środku trawnika
skalniak przypominający wysypaną sterte otoczaków wyglądem przypominającym
kopiec Kościuszki. Pomijam fakt iż otoczaki występują i są ściśle powiązane
z wodą lub jako głazy nażutowe pojedynczo. I gdyby nie roślinki które to
wszystko "zmiękczają".... PP.

PS. Tylko jak ktoś ma coś takiego to sie niech nie obraża odrazu. Bo w końcu
robił to dla siebie i jak sie mu podoba to OK.

Krystynom i Jagodzie
Pila, Wałcz, Trzcianka i okolice
Rzeżby
Co może koparka?