ogórki małosolne

1. Data: 2006-07-03 05:51:24

Temat: ogórki małosolne
Od: "Anna LT" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

kiedyś wiele lat temu robiłam pyszne ogórki małosolne
od dwu trzech lat przestały mi wychodzić
zbiera sie piana na wierzchu wody
ogórki robią się kapciowate i śmierdzi potwornie
receptura niby ta sama
(umyte ogórki, umyty koper kwitnący, umyty liść lub korzeń chrzanu, gorczyca
z torebki, umyty liść czereśni i wszystko wrzucam do słoja umytego i
wyparzonego
a potem zalewam zagotowanym wywarem = 1 łyżka stołowa soli na litr wody , z
tym że jeszcze wrzątkiem, potem przykrywam to jakimś talerzykiem - pokrywka
od słoja 5 l już dawno mi się zbiła)

błagam powiedzcie co robię źle
lub dajcie jakiś lepsiejszy przepis na ogórki małosolne

pozdrawiam
anka

2. Data: 2006-07-03 05:53:55

Temat: Re: ogórki małosolne
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Anna LT" <l...@w...pl> wrote in message
> [...]
> pokrywka od słoja 5 l już dawno mi się zbiła)
>
> błagam powiedzcie co robię źle
> lub dajcie jakiś lepsiejszy przepis na ogórki małosolne

Z własnego ogródka - bez nawozów sztucznych. Albo na targu - tam wybierać
tego sprzedawcę, który ma niedorodne - a nie te pieknie wyrośnięte...

3. Data: 2006-07-03 05:55:46

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pokrywka od słoja 5 l już dawno mi się zbiła)
>
> błagam powiedzcie co robię źle
> lub dajcie jakiś lepsiejszy przepis na ogórki małosolne

Kupić lub zrobic zakwas - jak na żurek - w końcu to fermentacja mlekowa i
dodac do zalewy - zalewać wodą schłodzoną, nie wrzątkiem.

4. Data: 2006-07-03 07:28:52

Od: "Anna LT" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kupić lub zrobic zakwas - jak na żurek - w końcu to fermentacja mlekowa i
> dodac do zalewy - zalewać wodą schłodzoną, nie wrzątkiem.
>aha
tylko jak bardzo schłodzoną ciepłą jeszcze czy raczej letnią?
anka
ps a ogórki kupowane od zaufanego rolnika na targu

5. Data: 2006-07-03 07:36:10

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> tylko jak bardzo schłodzoną ciepłą jeszcze czy raczej letnią?
> anka
> ps a ogórki kupowane od zaufanego rolnika na targu

Może być letnia, chodzi o to, by nie zabić bakterii żyjących na powierzchni
ogórków. Słone, z czosnkiem i innymi przyprawami środowisko nie jest
sprzyjające rozwojowi drobnoustrojów, prócz tych "przyzwyczajonych" i to one
zaczną się szybko namnażać. Później konkurencja będzie słaba. Można dodać
trochę cukru jako pożywki.

Ja mam zaufanych sąsiadów - do pierwszego razu - handel to handel, nie ma
skrupułów.

6. Data: 2006-07-03 08:45:15

Od: "czeladnik" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Anna LT" <l...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> pokrywka od słoja 5 l już dawno mi się zbiła)
>
> błagam powiedzcie co robię źle
> lub dajcie jakiś lepsiejszy przepis na ogórki małosolne

Podejrzewam ze solilas sola jodowana, a trzeba zwykla bez dodatku jodu.
Pzdr

7. Data: 2006-07-03 11:48:11

Od: "Anna LT" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeladnik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

> "Anna LT" <l...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag

> Podejrzewam ze solilas sola jodowana, a trzeba zwykla bez dodatku jodu.
> Pzdr
>to fakt sól jodowana była
tylko tą zwykłą kamienną to ciężko kupić...
ale poszukam
anka

8. Data: 2006-07-03 12:02:43

Od: "Anna LT" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kupić lub zrobic zakwas - jak na żurek - w końcu to fermentacja mlekowa i
> dodac do zalewy - zalewać wodą schłodzoną, nie wrzątkiem.
>zgłupiałam z tym zalewaniem solanką
jedni twierdzą że kategorycznie wrzątkiem zalać trzeba
inni że nie wolno bo bakterie poginą
i jak to jest
(dodam że kiedyś jak mi te ogórki wychodziły smaczniutkie to zalewałam
wrzątkiem)
anka

9. Data: 2006-07-03 12:35:11

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna LT wrote:
(...)

> tylko tą zwykłą kamienną to ciężko kupić...
> ale poszukam

Z moich doświadczeń wynika, ze to kwestia samych ogórków. Przez kilka
lat nie robiłam, bo wychodziły miękkie, niedobre. W zeszłym
roku dostałam nawożone obornikim, a właściwie "stajennikiem" ;)
i zaryzykowałam. Zalałam zimną wodą, sól jaka akurat była w domu.
Wyszły doskonałe.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

10. Data: 2006-07-03 14:06:22

Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 3 Jul 2006 13:48:11 +0200 I had a dream that Anna LT <l...@w...pl> wrote:
>tylko tą zwykłą kamienną to ciężko kupić...
>ale poszukam

Nie dam się za to pokroić, ale widziałem w Tesco...

--
Grzegorz Janoszka

Zrazy ze szpinakiem i co jeszcze???
[OT] Co to za zioło?