placki jablkowe da sie zrobic?

1. Data: 2006-07-03 09:37:40

Temat: placki jablkowe da sie zrobic?
Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
czy ktos z Was probowal wykonac
placki jablkowe wg przepisu na placki ziemniaczane?
zamiast ziemniakow dac jablka a reszta bez zmian
czy ma to jakis sens ? :)

..

2. Data: 2006-07-03 10:17:33

Temat: Re: placki jablkowe da sie zrobic?
Od: kaldachar <kaldachar(kaldachar)\"@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

A nie prościej spróbować ?? Może wyjdzie coś ciekawego :-) ?

kaldachar(.......)@interia.pl

3. Data: 2006-07-03 10:40:28

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

k...@p...onet.pl wrote:

> witam,
> czy ktos z Was probowal wykonac
> placki jablkowe wg przepisu na placki ziemniaczane?
> zamiast ziemniakow dac jablka a reszta bez zmian
> czy ma to jakis sens ? :)

Jeżeli robisz placki ziemniaczane z dodatkiem mąki (jak dla mnie
herezja :)), to jabłkowe możesz zrobić podobnie. Zjeść się da,
ale MSZ lepsze są, jeżeli poza tartym jabłkiem, mąką i jajkiem da się
mleko/maślankę i odrobinę proszku do pieczenia.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

4. Data: 2006-07-03 11:14:46

Od: "aga" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

k...@p...onet.pl napisał(a):
> witam,
> czy ktos z Was probowal wykonac
> placki jablkowe wg przepisu na placki ziemniaczane?
> zamiast ziemniakow

-Mozna sprobowac, ale IMHO najbezpieczniej utrzec jablko na tarce, na
grubych oczkach. Aby wyszly jak wiorki., dodac jajko i odrobine maki
zwyklej. Maki w ograniczonej ilosci.
Sol i cukier wg uznania. Piec jak racuchy.
W innym wariancie zrobilabym, ciasto nalesnikowe gesciejsze z odrobina
cukru pudru i sody spozywczej. Do tego dalabym jablko jak wyzej utarte
na grubych
oczkach. Smazyla na oleju jak placki.
Pozdrawiam - aga -

5. Data: 2006-07-03 15:17:23

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"aga" <j...@c...pl> wrote in message
ps.com...

k...@p...onet.pl napisał(a):
> [...]

W innym wariancie zrobilabym, ciasto nalesnikowe gesciejsze z odrobina
cukru pudru i sody spozywczej. Do tego dalabym jablko jak wyzej utarte

Takie właśnie jadam.

6. Data: 2006-07-03 15:20:07

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krystyna Chiger" <k...@p...pl> wrote in message

> [...]
> ale MSZ lepsze są, jeżeli poza tartym jabłkiem, mąką i jajkiem da się
> mleko/maślankę i odrobinę proszku do pieczenia.

Można z kabaczków - tych przerośniętych, kiedyś mi narosło i całą zime
jadałem placki z kabaczków - oszczędziłem na ziemniakach...

7. Data: 2006-07-03 20:01:18

Od: "m." <m...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

> Jeżeli robisz placki ziemniaczane z dodatkiem mąki (jak dla mnie
> herezja :)),

placki ziemniaczne bez mąki? podoba mi się koncepcja, choć nigdy nie jadłam.
nie rozpada się to? a jak nakładać coby z łychy nie kapało?

to jabłkowe możesz zrobić podobnie. Zjeść się da,
> ale MSZ lepsze są, jeżeli poza tartym jabłkiem, mąką i jajkiem da się
> mleko/maślankę i odrobinę proszku do pieczenia.
a tu poproszę o dokładny przepis (w miarę możliwości z proporcjami bo ja
jestem dyletantem jeżeli chodzi o mączne potrawy, a taki przepis się przyda
bo teściowie sad mają.

pozdrawiam

m.

8. Data: 2006-07-03 20:17:33

Od: "aga" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

m. napisał(a):
> Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

> placki ziemniaczne bez mąki? podoba mi się koncepcja, choć nigdy nie jadłam.
> nie rozpada się to? a jak nakładać coby z łychy nie kapało?

Sa rozne metody. Utarte na miazge placki ziemniaczane odsacza sie na
sitku
z wody i dodaje odrobine maki ziemniaczanej ( lub zwyklej), jajko,
sol,pieprz
wg uznania. Mozna dodac utarta cebule, lub utarte jablko kwasne.Mozna
dodac majeranku. Lub bez dodatkow smakowych, jesli ktos bedzie jadl z
cukrem.
Wszystko zalezy od zamierzonego efektu koncowego. Placki ziemniaczane
moga
byc dodatkiem pod lososia, sledzika (drobno krojonego), smietane,
grzyby, twarog.
Ja nie dodaje do miazgi surowej mleka lub smietany.
Niektorzy nie odsaczaja miazgi i wtedy trzeba dodac wiecej maki, aby
zagescic.
Jednak jajko jest konieczne i nie potrzeba podlewac mleka.
Dobre i z ciekawym efektem koncowym jest, zetrzec ziemniaki na grubej
tarce,
aby uzyskac wiorki. Zmieszac z jajkiem i maka ziemniaczana, sol pieprz.
Smazyc na oleju. Smakuja jak przysmazone frytki.

Pozdrawiam, zyczac smakowitosci ziemniaczanych - aga

9. Data: 2006-07-04 07:57:05

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

m. wrote:

> placki ziemniaczne bez mąki? podoba mi się koncepcja, choć nigdy nie jadłam.
> nie rozpada się to? a jak nakładać coby z łychy nie kapało?

Ziemniaki zetrzeć na grubszej tarce, takiej do jarzyn, lekko odcisnąć
nadmiar wody, dodać sól, pieprz.Można dodać utartą cebulę. Placki mają
być cienkie, smażone na rozgrzanej patelni.

> a tu poproszę o dokładny przepis (w miarę możliwości z proporcjami bo ja
> jestem dyletantem jeżeli chodzi o mączne potrawy, a taki przepis się przyda
> bo teściowie sad mają.

Ja na oko robię :) Utarte jabłka mieszam z mąką, jajkiem i jakimś
"mlekowatym" płynem tak, zeby powstałe ciasto miało konsystencję
gęstej śmietany. Proszku do pieczenia tak z pół łyżeczki. MSZ im
więcej jabłek, tym są lepsze.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

10. Data: 2006-07-04 07:58:35

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora