ogrod japonski

1. Data: 2006-08-12 19:14:02

Temat: ogrod japonski
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Poniewaz od czasu do czasu ktoś się na grupie interesuje
ogrodami japońskimi (w stylu japońskim?), zamieściłem tu:
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/ogrodjaponski/
mały poradnik. Oczywiście nie według japońskich reguł
sztuki ogrodowej i filozofii, ale po prostu na podstawie
tego, co mi się rzuciło w oczy w ogrodach w Kyoto.
Oczywiście miniaturki są "klikalne".

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

2. Data: 2006-08-12 19:34:09

Temat: Re: ogrod japonski
Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz napisał(a):
> [...]
> sztuki ogrodowej i filozofii, ale po prostu na podstawie
> tego, co mi się rzuciło w oczy w ogrodach w Kyoto.

Super.
Japonia to marzenie mojego syna.
Mamy znajomych Japończyków i otwarte zaproszenie. Może w przyszłym roku
coś z tego wyjdzie?
Napisałeś: Przydają się wodospady.
Jest odwrotnie, wodospady, kaskady i strumienie są na pierwszym miejscu.
pozdr. Jerzy
--
Proszę, zmień:
I to nie w byle jaki sposób.

3. Data: 2006-08-12 19:43:25

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak wrote:

> Napisałeś: Przydają się wodospady.
> Jest odwrotnie, wodospady, kaskady i strumienie są na pierwszym miejscu.

Jak pisałem, to moje wrażenia. A one są takie, że wodospady,
kaskady i strumienie są jakby ukryte.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2006-08-12 20:03:06

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:_LpDg.65467$Eh1.27403@tornado.ohiordc.rr.com...
> [...]
> sztuki ogrodowej i filozofii, ale po prostu na podstawie
> tego, co mi się rzuciło w oczy w ogrodach w Kyoto.

To http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/ogrodjaponski/sc
iezka.jpg jest to,
co w ogrodach japońskich podoba mi się najbardziej, przepiękny widoczek :)

Pozdrawiam
Kaśka

--
http://kasia1433.googlepages.com/home

5. Data: 2006-08-12 20:11:08

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz"

> Poniewaz od czasu do czasu ktoś się na grupie interesuje
> ogrodami japońskimi (w stylu japońskim?), zamieściłem tu:
> http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/ogrodjaponski/
> mały poradnik. (...)

Wyśmienite Michale ! Wyborne !!!

Serdecznie Miłka

6. Data: 2006-08-12 20:51:23

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz napisał(a):

> Jak pisałem, to moje wrażenia. A one są takie, że wodospady,
> kaskady i strumienie są jakby ukryte.

To dobrze, tak ma być, tyle że są słyszalne i mają przyciągać do siebie.
Ciebie przyciągnęły? Były martwe strefy bez dźwięku poza ogrodem Zen?
Wątpię.
pozdr. Jerzy

7. Data: 2006-08-12 22:47:28

Od: "Hania " <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miłka <m...@t...pl> napisał(a):

> Użytkownik "Michal Misiurewicz"

> Wyśmienite Michale ! Wyborne !!!

szczególnie połączenie zdjęć z opisami

Najfaj(strasz)niejsze było o tym wyginaniu gałęzi. Japońce mają coś
dziwacznego IMO - jak nie wyginają dziewczynkom stjupek, to gałęzie drzewom,
no i korzenie podcinają - jakieś to takie dla moi nieżyciowe, a nawet -
antyżyciowe.

hania

8. Data: 2006-08-12 23:42:06

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak wrote:

> To dobrze, tak ma być, tyle że są słyszalne i mają przyciągać do siebie.
> Ciebie przyciągnęły? Były martwe strefy bez dźwięku poza ogrodem Zen?
> Wątpię.

Prawdę mówiąc, nie przypominam sobie dźwięku płynącej wody.
Może po prostu nie zwróciłem uwagi? Raczej pamiętam dźwięk
wody padającej z nieba :-) Bo tam jak w Tatrach - jak się
rozpada to leje najmarniej 3 dni.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

9. Data: 2006-08-12 23:45:17

Od: "mia63" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Super.
> Japonia to marzenie mojego syna.
> Mamy znajomych Japończyków i otwarte zaproszenie. Może w przyszłym roku
> [...]

No to ja mam szanse w przyszlym do Tajlandii, narzeczony corki jest rodowitym
tajlandczykiem (moze tajem>??hmm). Jak on opowiada o cudnych ogrodach
królewskich to lataja mi motyle w brzuchu:))))..aparat mam spakowany:)))))
Jerzy plany biora czasem w łeb a marzenia sie spełniaja...czego Tobie,
synowi i sobie zycze:))
ula mia

10. Data: 2006-08-13 00:03:30

Od: "mia63" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> no i korzenie podcinają - jakieś to takie dla moi nieżyciowe, a nawet -

Zauwaz Haniu, ze to podcinanie korzeni,galęzi ma swoj sens.Japonia
jest krajem małym jesli chodzi o powierzchnie; moim zdaniem to optymalne
rozwiazanie ta miniaturyzacja nie tylko sprzetu elektronicznego...
ula

Ile kosztuje wyznacznie dzialki
Agastache
Stipa :(