ogrzewanie gazowe

1. Data: 2003-01-27 12:26:56

Temat: ogrzewanie gazowe
Od: "lukas" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam pytanko związane z ogrzewaniem c.o.

stara kamienica ok 100m2 (300m3) jaka powinna byc minimalna moc kotla, zeby
spokojnie to ogrzac

okienka i sciany niezbyt szczelne

pozdrawiam

lukas

1. Data: 2003-01-27 14:03:47

Temat: Re: ogrzewanie gazowe
Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja proponuje max 18 kW + odpowiednio dobrane kaloryfery jezeli wysokość
przekracza 2,5 m

1. Data: 2003-01-28 08:53:00

Od: "Marek" <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dokładnie na to pytanie odpowiem pod warunkiem, że Ty odpowiesz mi na to:
Kupiłem stary samochód, ważący 1000 kg- jakie będę miał roczne koszty jego
użytkowania?.
A konkretniej to się nazywa "Audyt energetyczny", lub coś takiego! Poszukaj
w sieci, i w rocznikach "Muratora".
Marek.

1. Data: 2003-01-28 12:01:46

Od: "Mietek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> użytkowania?.
> A konkretniej to się nazywa "Audyt energetyczny", lub coś takiego!

*** bredzisz. Człowiek zadał konkretne pytanie. Kończę budowę domu. Jestem w
temacie. Moim zdaniem powinien zastosować kocioł o mocy 22 kW. W takie mrozy
jak ostatnio 18 kW może być za mało- to przecież stary dom !
Mietek

1. Data: 2003-01-28 12:48:08

Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
mrozy
> jak ostatnio 18 kW może być za mało- to przecież stary dom !

Mylisz sie, 18 to i tak sporo wiem to z praktyki bo ogrzewam takim dom ponad
140 m na temp 20 ale sa jeszcze inne pomieszczenia o mniejszej teemp i jest
tak jak trzeba. I podejżewam ze dałby rade na 2x tyle. natomiast
przewymiarowanie pieca oznacza ze bedzie on pracował w mniej ekonomicznym
zakresie i spali duzo wiecej gazu niż mniejszy utrzymując ta samą temp wody
ale na wyższej sprawności.
najlepiej przy doborze pieca zacząć od kaloryferów. Wyliczyć ich sumaryczną
moc i to ma sie równać ok max pieca.
k.

1. Data: 2003-01-28 12:55:27

Od: "Marek" <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bredzicie!!!!
Ja dałbym 10 kW, ale może 24 kW, ale może 36 kW, a jednak może 50 kW, cóż
chyba 8 kW- będzie dobrze.
Ale może się mylę- to mnie poprawcie, ale uzasadniając, a nie obrażając.
Marek.

1. Data: 2003-01-28 13:28:55

Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <M...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> chyba 8 kW- będzie dobrze.
> Ale może się mylę- to mnie poprawcie, ale uzasadniając, a nie obrażając.

kolego, jezeli chcesz na ten temat zabrać głos to zabierz a jeśli nie masz
ochoty to sie wogóle nie odzywaj. Tak bedzie lepiej dla ciebie i dla nas i
tym akcentem urwe to zdanie bo jeszcze napisze coś po czym faktycznie sie
obrazisz.
Wracając do tematu. Napisałem wyżej ze to trzeba policzyć ale z praktyki to
18 bedzie i tak z zapasem.

1. Data: 2003-01-28 13:59:28

Od: "Sebastian \(Poczta - e-mail\)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lukas" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> mam pytanko związane z ogrzewaniem c.o.
>
> stara kamienica ok 100m2 (300m3) jaka powinna byc minimalna moc kotla,

Ściany niezbyt szczelne ? :-))
Okna bardzo nieszczelne, czy znośnie - i czy faktycznie nieszczelne, czy
odczuwany chłód, bo chłodno jest przy każdym oknie, a nawet czuć chłodny
ruch powietrza (bo to jest normalne zjawisko fizyczne)
Napisz coś więcej :
- cała kamienica ma być grzana, czy część - jeżeli część to :
- ile kondygnacji masz do ogrzania
- co jest pod najniższą kondygnacją ogrzewaną (piwnica, ziemia)
- co jest nad najwyższą kondygnacją ogrzewaną (dach, inne kondygnacje -
ogrzewane czy nie)
Jeżeli cała kamienica :
- podaj z czego ściany, jakiej grubości i najlepiej powierzchnię (mniej
więcej możesz spokojnie wyliczyć)
- powierzchnia dachu - ocieplona (czym i grubość) czy nie
- piwnice są ?
- mniej więcej jak duże okna (powierzchniowo lub tak na oko : dużo, mało,
średnio)

Jeżeli odpowiesz na wszystkie pytania (im dokładniej, tym dokładniejszy
wynik), dostaniesz w miarę dokładną odpowiedź (postaram się policzyć).
Ciężko mi powiedzieć mi nawet bardzo przybliżoną moc, bo za mało podałeś
danych - powiedzmy, że gdzieś w okolicach 10-30kW ;-)), ale to chyba Cię nie
zadowala ...

1. Data: 2003-01-28 14:06:19

Od: "Marek" <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> obrazisz.
> Wracając do tematu. Napisałem wyżej ze to trzeba policzyć ale z praktyki

Oczywiście, że będę zabierał głos- na ten temat mam dużo do powiedzenia, ale
trzeba być odpowiedzialnym.
Przy założeniu, że mieszkanie jest stare i zimne to te 18 kW z zapasem
będzie dużo za mało.
Podam przykład:
duża ściana 20 m na północ,
dwie ściany po 5 m - wsch. zach.
południe- sąsiedzi, i przewiewna klatka schodowa,
szczytowe- zimny dach,
Pod spodem- melina, nieogrzewana,
Od strony północnej otwarta przestrzeń.
Oczywiście jest to mało realne, ale możliwe.
I co wtedy?, dobrze radzisz?.
Nie lepiej zrobić "Audyt".
Marek.

1. Data: 2003-01-28 19:29:41

Od: "lukas" <l...@N...SPAM.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

no to kilka szczegolow:
-- ogrzewane ma byc jedno mieszkanie w kamienicy, zajmujace polowe pietra
-- mieszkanie ok 100m2 (300m3): 3 pokoje (20m2); lazienka(6m2),
kuchnia(12m2), korytarz (6m2), skrytko-kotlownia
-- na korytarzu podwojne drzwi do klatki schodowej
-- sciana 12m2 poludnie
-- sciana 12m2 polnoc
-- sciana 33m2 od nieogrzewanej klatki schodowej
-- sciana 33m2 od drugiej kamienicy
-- okna niezbyt szczelne (czuc, ze przez niektore wieje)
-- mury grube nieocieplone
-- pod polowa mieszkania ogrzewane pomieszczenie
-- pod druga polowa mieszkania piwnica
-- planowana temperatura pomieszczenia (dwa pokoje od strony poludniowej) ok
22C

lukas

ArCon 5+ a CAD ??
dywan wełna