ogrzewanie gazowe dom

31. Data: 2006-02-13 18:21:03

Temat: Re: ogrzewanie gazowe dom
Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Lubojański"
<marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> napisał w wiadomości
news:dsqfau$t1k$1@inews.gazeta.pl...

> Jak najbardziej wszystko legalne. Czemu mogło wyjść tyle?

Mogło dojść do tego np. tak: Masz sterownik elektroniczny podający do kotła
żądanie grzania.
Na kotle ustawiłeś zbyt niską, jak na wielkość grzejników i temperaturę
zewnętrzną (przyznasz, że było wyjątko zimno), temperaturę.
Przez to grzejniki nie mogły nagrzać mieszkania do wymaganej temperatury i
kocioł pracował prawie bez przerwy, ciągle ze zbyt niską mocą.

Pozdrawiam Piotr

32. Data: 2006-02-13 19:17:39

Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Piotr_boncza napisał(a):
> [...]
> Przez to grzejniki nie mogły nagrzać mieszkania do wymaganej temperatury i
> kocioł pracował prawie bez przerwy, ciągle ze zbyt niską mocą.

Właśnie chyba mam za słabe grzejniki jak na moje mieszkanie. Przy
temperaturze wody co ustawionej na 85 stopni (max) mieszkanie nagrzewa
się od 16 stopni (temp. nocna) do 20 stopni (temp. dzienna) min. 3
godziny. Czy to nie za długo? Jak było -10 na zewnątrz to woda 70-75
stopni nie nagrzewała mieszkania powyżej 18 stopni.
Instalacja jest nowa na rurkach miedzianych. Mieszkanie 78 metrów,
piętrowe, w starym budownictwie. Budynek nieocieplony ale bardzo grube
mury.

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
www.tramping.slask.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

33. Data: 2006-02-13 20:01:06

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> Właśnie chyba mam za słabe grzejniki jak na moje mieszkanie. Przy
> temperaturze wody co ustawionej na 85 stopni (max) mieszkanie nagrzewa
> się od 16 stopni (temp. nocna) do 20 stopni (temp. dzienna) min. 3
Stanowczo za długo.

Może grzejniki są za słabe, ale niekoniecznie. Niestety, miedziani partacze
bardzo często zaniżają średnice rur. W efekcie nawet nagrzanie wody do
wysokiej temperatury nic nie da, bo nie możesz jej przepchnąć do grzejników.

Popatrz w katalogi i sprawdź moce grzejników. Policz ile Ci wyjdzie W/mkw w
poszczególnych pomieszczeniach. Jak >50 to dla słabo izolowanego
pomieszczenia może być mało. Jak >100 to grzejniki powinny wystarczyć i
analizuj stan instalacji. Jeśli masz filtr na co. to wyczyść. Może tu leży
przyczyna.
Jeśli nie masz :-( to sprawdź czy w kotle go nie ma i pogadaj z serwisem.

pozdrawiam Piotr

34. Data: 2006-02-13 20:24:29

Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Piotr_boncza napisał(a):
> [...]
> przyczyna.
> Jeśli nie masz :-( to sprawdź czy w kotle go nie ma i pogadaj z serwisem.

Przyjmując że grzejnik 80x50x10cm ma 700W a 40x50x10 350W to wychodzi mi
że duży pokój mam mocno niedogrzany (35W/mkw), kuchnia tak sobie
(70W/mkw), sypialnia i komputerowy ok (ok 100). Nie wiem jak dla łazienki.
Nie mam pojęcia czy jest filtr na co. Ogólnie piecyk może być nieco
zanieczyszczony (przynajmniej zewnętrznie, w sensie z powietrza) bo
jesteśmy w trakcie remontu i w łazience cięło się płytki i trochę pyłu było.

35. Data: 2006-02-13 21:11:49

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> Przyjmując że grzejnik 80x50x10cm ma 700W a 40x50x10 350W to wychodzi mi
> że duży pokój mam mocno niedogrzany (35W/mkw), kuchnia tak sobie
> (70W/mkw), sypialnia i komputerowy ok (ok 100).

W starym domu raczej za mało. Może pozamieniaj grzejniki i dołóż jeden
większy?

>Nie wiem jak dla łazienki.

Łazienka zawsze najwięcej. Wyższa temperatura i większe straty na
wentylację, czyli tu ~200W/mkw

> Nie mam pojęcia czy jest filtr na co. Ogólnie piecyk może być nieco

filtr tak wygląda:

http://www.valvex.pl/pl/php/ar_produkty_ser.php?kid1
=4&id=86#zdj

> zanieczyszczony (przynajmniej zewnętrznie, w sensie z powietrza) bo
> jesteśmy w trakcie remontu i w łazience cięło się płytki i trochę pyłu
było.

Ale to zabierze najwyżej kilka % sprawności. Zajrzyj na www.fernox.pl tam są
środki do czyszczenia strony ogniowej kotła.

pozdrawiam Piotr

36. Data: 2006-02-13 21:22:41

Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Piotr_boncza napisał(a):
> [...]
> większy?

> Łazienka zawsze najwięcej. Wyższa temperatura i większe straty na

A jest tam coś takiego. Nawet 3. Myślałem że to jakieś zawory
bezpieczeństwa ;-D

> było.
>
> Ale to zabierze najwyżej kilka % sprawności. Zajrzyj na www.fernox.pl tam są
> środki do czyszczenia strony ogniowej kotła.

Dzięki wielkie za pomoc.

37. Data: 2006-02-13 21:38:10

Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Lubojański napisał(a):

=4&id=86#zdj

> A jest tam coś takiego. Nawet 3. Myślałem że to jakieś zawory
> bezpieczeństwa ;-D

Może jeszcze podpowiesz jak to wyczyścić? Jak zakręcę wszystkie zawory i
wyłączę piecyk to mi nie strzeli wodą przy rozkręcaniu filtrów?

38. Data: 2006-02-13 21:54:27

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

=4&id=86#zdj

> A jest tam coś takiego. Nawet 3. Myślałem że to jakieś zawory
> bezpieczeństwa ;-D

Wyglada na to, że instalator był ok.
Tylko się nie pomyl. Tego od gazu lepiej sam nie ruszaj.

pozdrawiam Piotr

39. Data: 2006-02-13 22:01:56

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> Może jeszcze podpowiesz jak to wyczyścić? Jak zakręcę wszystkie zawory i
> wyłączę piecyk to mi nie strzeli wodą przy rozkręcaniu filtrów?

Powinien być zawór przed i za filtrem co.
Zamykasz oba, czekasz chwilę, żeby wystygło, podstawiasz miskę, wykręcasz,
delikatnie wyjmujesz siatkę i myjesz ją.
Lekko (ostrożnie) otwierasz zawór od strony dopływu, żeby spłukać śmieci.
Składasz starannie, żeby się siatka nie zagniotła.
Sprawdzasz, czy odpowietrznik na kotle ma odkręcony kapturek
Puszczasz wodę.
Kocioł powinien się sam odpowietrzyć.

Jak masz instalację miedzianą popatrz jaka woda jest w co.
Jeśli zanieczyszczona to warto użyć srodków www.fernox.pl superfloc i MB-1

Na cwu. łatwiej. Zakręcasz dopływ, odkręcasz kran z ciepłą. I dalej to samo
jak na co.
GAZu nie ruszaj.

pozdrawiam Piotr

40. Data: 2006-02-14 07:04:58

Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski.usun_to@i_to.tez.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Piotr_boncza napisał(a):

> Powinien być zawór przed i za filtrem co.

Niestety jest tylko za filtrem. Filtr jest bezpośrednio pod piecykiem.

> [...]
> Składasz starannie, żeby się siatka nie zagniotła.
> Sprawdzasz, czy odpowietrznik na kotle ma odkręcony kapturek

Jak toto wygląda i gdzie tego szukać ;-D ?

> Puszczasz wodę.
> Kocioł powinien się sam odpowietrzyć.
>
> Jak masz instalację miedzianą popatrz jaka woda jest w co.
> Jeśli zanieczyszczona to warto użyć srodków www.fernox.pl superfloc i MB-1

Tak mam miedzianą. Sama instalacja nie jest stara. Ma niecałe 2 lata.

> Na cwu. łatwiej. Zakręcasz dopływ, odkręcasz kran z ciepłą. I dalej to samo
> jak na co.
> GAZu nie ruszaj.

Jeszcze raz dzięki wielkie za pomoc.

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

piekarniki do zabudowy
Zmywarka - białe naczynia
Proszę o wyjaśnienie i poradę.
Przeciwko wszelakim istotom latającym - zabezpieczenie.
Pralka Candy i osad w pojemniku na proszek_prośba o pomoc